שולחן נאה לחג

אומרים שאנשים "אוכלים עם העיניים", אז לקראת ראש השנה והחגים, רשת נעמן מציעה טיפים ורעיונות לעיצוב שולחן החג ושגם העיניים יהנו

חדשות כיפה ריקי כהן 01/09/14 15:21 ו באלול התשעד

שולחן נאה לחג
יחצ, ישראל כהן, צילום: יחצ, ישראל כהן

ראש השנה הגיע ואיתו ארוחות החג המשפחתיות . כדי לארח משפחה וחברים - שולחן האוכל הוא צעד ראשון אתו תרשימו את האורחים שלכם. עיצוב השולחן נועד לעורר תאבון ולייצר אווירה שמחה לכלל הסועדים . אז הנה הטיפים של ריקי כהן מנהלת קטגוריית כלי בית ונוי, ב'נעמן'

בחרו סגנון עיצוב
אם אתם שמרניים מטבעכם ונוטים להתלבש בבגדים בעלי צבעים סולידיים כגון לבן, אפור או שמנת שימרו על קו זה גם בעיצוב השולחן ובחרו לעצבו בגוונים עדינים ובמראה קלאסי. אך, אל תשכחו שגם כאשר מדובר בעיצוב קלאסי חושב להוסיף טוויסט מפתיע בעזרת מערכת כלים צבעונית במרכז השולחן. אם אתם אוהבים לתבל את היומיום שלכם עם קצת צבע המשיכו בקו זה גם כשזה מגיע לשולחן החג והכניסו נגיעות צבע במפה או בכלי הגשה גדולים שיעוררו את האורחים שלכם. עיצוב מעין זה מעניק משמעות חדשה לביטוי "חג שמח".

בחרו צבעים ושילובים
לא לפחד לשלב!! התאימו את אופי הצבעים לסגנון העיצוב שבחרתם. גם אם בחרתם בעיצוב קלאסי , שלבו מפיות עם צורות מיוחדות על גבי מפה חלקה, או צלחות מנה ראשונה מפוספסות מעל לסט חלק. צרפו כלי דקורטיבי צבעוני למרכז השולחן הוא מעניק רובד נוסף לשולחן החג. במידה ובחרתם ללכת על עיצוב בגווני אדום הוסיפו כמות נכונה של גווני ירוק צבע אשר מפחית את החוצפה של גווני האדום ויוצר מראה חגיגי יותר.

ירוק לעיניים
הוסיפו ירק בחלל האירוח ועל שולחן האוכל. בן אם זה עציץ מיניאטורי או זר עשיר בעלים ירוקים. ירוק מוסיף נעים לעיניים ומעניק תחושת רעננות טבעית. חלל האירוח הופך בן רגע לאלגנטי וחגיי ביותר.

מפה ראנר ומפיות
לאחר שבחרתם את הצבע וסגנון האהוב עליכם. הקפידו לערוך עם מפה וראנר תואמים את הסגנון. המפה מעניקה את הבסיס לארוחה ועריכה טובה. היא ממוקמת במרכז השולחן ומעניקה את כל התפאורה לארוחה ומאחדת את כל המונח על שולחן החג יחד. את המפיות קפלו בצורה ייחודית ומושקעת אשר תיתן לאורחים את ההרגשה האישית.

מערכת כלי אוכל
התאימו את המערכת לאופי העיצוב המבוקש ובגוונים הנדרשים. אל תפחדו לשלב בין מערכות שונות אך עשו זאת בצורה מעוצבת, אל תשימו סט אחד ליד השני אלא ערבבו בין הסטים ליצירת מראה עוקצני ומלהיב לארוחת החג. כמו כן, מומלץ עם מספר צלחות בהתאם למספר המנות אשר יתנו נופח חגיגי לארוחה ויאפשרו לאורחים ליהנות מכל הטעמים מבלי שיתערבבו בין המנות ויפגעו בטעמים.

אל תפחדו לשלב צבעים(צילום: יחצ, ישראל כהן)

סכו"ם
הקפידו לערוך אם סכום שממשיך את קו העיצוב. רצוי לבחור בסט סכו"ם כסוף וחלק או לשלב סכום צבעוני, בעל צורה ייחודית או מסטים שונים. אך עם זאת, הקפידו לערוך בצורה הקלאסית, כאשר המזלג יונח משמאל לצלחת בעוד הסכין והכף מימין לה. כמו כן, אם בחרתם במזלגות בעלי גדלים שונים הקפידו לערוך אותם לפי סדר הגודל שלהם.

מרכז שולחן
גם מרכז השולחן צריך לשמור על קו עיצובי תואם. הוסיפו מספר נרות על מעמדים בגוונים רגועים ובכך תשמרו על עיצוב קלאסי של שולחן חג . לחילופין , שלבו אגרטל צבעוני גדול שיוסיף למראה נועז . קחו בחשבון שמרכז השולחן לא צריך להיות גדול וגבוה מידי, שלא יהפוך למטרד עבור האורחים.

עיצוב סימטרי ואסתטי
הקפידו לשמור על עיצוב סימטרי או משחקים א סימטריים שנראים טוב לעין. שימרו על אסתטיות השולחן אך גם על אסתטיות בהגשת המנות. אנו אוכלים עם העיניים ולכן חשוב שגם האוכל, ולא רק השולחן, יראו טוב לאורחים ולא רק יהיה טעים. כלי הגשה תואמים או משתלבים ישפרו את מראה ההגשה ויעוררו את תיאבון הסועדים.

העניקו טאץ' אישי
מלבד הכנסת האווירה שלכם בעיצוב ואופי שולחן החג - הוסיפו נגיעות אישיות לאורחים שלכם. הוסיפו כרטיס ברכה אישי לחג על הצלחות, סוכריות קטנות, שי קטן לכל סועד כגון: תמונה משפחתית מוקטנת, מחזיק מפתחות בעיצוב ייחודי או אפילו פרח בודד על כל צלחת.

לסיום, הפכו את חווית עיצוב השולחן להנאה ולא למועקה. שתפו את בני הבית בבחירת הסגנון ובעריכת השולחן וכך תייצרו אווירה משפחתית עוד טרם ארוחת החג. וכמובן, זכרו ליהנות מהתהליך ומהארוחה כי לשם כך נועדו חגים.

.