צילה מצלצלת בדלת - אור בבית שמחה בבית!

שום דבר לא יכול להחליף את אור השמש שנכנס הביתה, אבל בהחלט אפשר לנסות. איך מאירים את הבית? התשובות לפניכם

חדשות כיפה צילה פני-אל 18/05/17 12:49 כב באייר התשעז

צילה מצלצלת בדלת - אור בבית שמחה בבית!
צילה מצלצלת

שבועות הגיע וזה צועק לי: קיץ! אני אוהבת שמש וכנראה שזה לא רק השורשים הברזילאיים שלי, אלא הטבע האנושי כולו. מדהים לשמוע שארצות שבהן יש פחות שמש – שיעור ההתאבדויות עולה בהן באופן משמעותי. האור משמח ולכן אני ממליצה שיהיה הרבה ממנו בבית!

הכי טוב הוא כמובן אור השמש ולכן מומלץ לכל מי שבונה בית לבנות חלונות גדולים ורחבים כדי שהקרניים הקסומות ייכנסו הביתה. יש כאלה שאוהבים את התחושה הפתוחה, אך יש גם שמרגישים קצת חשופים. וילונות עדינים, לבנים, חצי שקופים יכולים לספק את תחושת ה"מוגנות" מצד אחד, אך גם לאפשר לאור להיכנס ולשמח.

מה עושה מי שכבר בנה או קנה מוכן? יש פתרון יותר זול והוא החלפת דלת הכניסה. יש בשוק דלתות עם זכוכית שמאפשרת להרבה אור להיכנס פנימה. יש כאלה שמפריע להם ש"רואים" לתוך הבית, אז אל דאגה, הזכוכית חלבית ולא רואים דרכה. אם זה עדיין מפריע, יש אפשרות לעשות פס זכוכית בחלק העליון של הדלת.

אם אין תקציב להכניס את השמש, או אם רוצים אור בחורף החשוך או הלילה האפל, הפתרון הוא כמובן תאורת החשמל. לא כולם יודעים כמה התאורה חשובה לאווירה בבית. לפעמים שינוי של תאורה, ישנה את כל התחושה.

הרבה פעמים הקבלן מספק איזה חוט מדלדל מהתקרה ואז אנחנו שמים שם נורה בודדת ובמקרה הטוב אהיל כלשהו. אבל נקודת החשמל היא הזדמנות שאנחנו רוצים לנצל עד תום ולפצל אותה לכמה שיותר נקודות אור. לכן, כדאי לקנות גוף תאורה שמורכב מכמה נקודות ובכך להעצים ולהגדיל רמת התאורה.

כולנו רוצים לחסוך בחשמל והרבה מאיתנו לוקחים את התאורה של הבית כסעיף מרכזי לחסכון. התוצאה היא אורות פלורוסנט לבנים ובוהקים. לי, אישית, הם עושים קונוטציה של בית חולים או פנימיה, אבל מה שיותר חשוב הוא, שאור צהוב משרה אוירה של חמימות וביתיות. האור הכי צהוב שייך לנורות הליבון וההלוגן והן אכן יקרות.  

כולנו צריכים להודות מקרב לב לשלושת המדענים היפניים שפיתחו את נורת הלד וזכו בפרס נובל היחיד בהיסטוריה שניתן על המצאה בתחום התאורה. נורות הלד הן חסכוניות וגם מחזיקות מעמד לאורך שנים. הן באות במספר גוונים, אבל הגוון שאתם צריכים לקנות כדי להגיע להכי צהוב שאפשר הוא 2700k.

טיפ אחרון וחשוב: אם אתם רוצים אוירה קסומה בבית, כזו שמרגיעה את הגוף והנפש, אפשר ליצור "תאורה היקפית" בסלון. במקום גוף התאורה היחיד מלמעלה, אפשר למלא את החלל באורות הצמודים לקיר. בעזרת עמוד תאורה, למשל, שמתחבר לחשמל, אפשר ליצור עוד "נקודות תאורה" שונות.

עכשיו, כשיש הרבה תאורה בסלון, אפשר לשבת וללמוד בשבועות. מה בדיוק ללמוד? ניחשתם נכון, אני ממליצה על "אורות".

 

הערות? שאלות? פנו אלי: צילה Tzilape@gmail.com