עצה מצילה - עיצוב הבית

לא נמאס לכם שהבית צבוע כולו לבן שמנת? יש דבר כזה עיצוב בצבע והוא יכול להפוך לכם את כל מה שאתם חושבים על איך בית צריך להיראות

חדשות כיפה צילה פני-אל 04/05/17 10:45 ח באייר התשעז

עצה מצילה - עיצוב הבית
עיצוב הבית צבע צילה פני אל, צילום: shutterstock

קבלו סיפור: אישה שעלתה מרוסיה, בעלת אופי ארגנטינאי ומדברת בכלל במבטא אמריקאי. כפי שאתם מתארים לעצמכם, היא טיפוס מיוחד וצבעוני, אבל לא רק באופי, אלא גם בעיצוב הבית. הבית שלה מעוטר בצבעים מכל גווני הקשת והיא תמיד אומרת שהעיצוב בישראל הוא "בז'עמם", כי הכל בז', כולם מפחדים לקחת סיכונים.

זה נכון שצבע הוא אלמנט מאוד נוכח בחדר. קשה להתעלם מקיר סגול, ספה בצבע תכלת או תמונה על הקיר שמעוטרת בגוונים חזקים של ירוק. זה הכוח של הצבעים. הם משדרים נוכחות חזקה כל כך, עד שהיא משפיעה על מצב הרוח שלנו ועל האווירה שהחדר מקרין.

הפסיכולוגיה של הצבעים מלמדת אותנו שהבטה בצבעים מסוימים יכולה לעורר רגשות כמו נינוחות, שמחה, רוגע, רוחניות, התרגשות, אתגר ועוד. החכמה הזו היא אוצר בלום שאתו אפשר להחיות את הבית שלנו, שגם בו יש חדרים שונים שבהם אנו רוצים ליצור מנעד של רגשות.

צבע כתבלין

שימוש נכון בצבעים הוא כעין תבלין לחדר: הוא לא משתלט על כולו, אלא נותן טעם טוב. למשל, קיר בסלון שצבוע בגוון ירוק יעניק לחדר הרגשת רוגע, נינוחות, רכות וטבעיות. מטבח בעיצוב נקי, שיש בו נגיעה של צבע רענן ועז, שמאזן את השקט הבהיר, כמו כתום, למשל. בחדר השינה, אפשר לשלב גוונים מרגיעים בווילונות, כריות, כיסוי מיטה ושטיחים. אגב, כדאי להתרחק מצבעים אדמדמים בחדר השינה, כי הצבע אדום ידוע כבעל השפעות מעוררות.

זוגיות בעולם הצבע

שיפוץ בית הוא אתגר זוגי לכל דבר. אתם בטח חושבים שהאישה מגיעה עם דעה ברורה לגבי עיצוב הבית בעוד שהגבר מוותר ואומר "אני סומך על אשתי המוכשרת". תחשבו שוב. אני פוגשת זוגות שברגע האמת – מגיעים עם דעה מוצקה (ושונה) על איך ייראה הבית. אצל זוג מסוים, האישה חלמה על צבעים בהירים שיעטרו את ממלכת הבישול שלה. הבעל, לעומתה, היה בטוח שצבעים כהים יתנו למטבח תחושה של יציבות ובטחון. לפעמים אני צריכה לחבוש את כובע "מדריכת הזוגיות" ולבשר לזוג שהמחלוקת ביניהם ניתנת ליישוב בצורה מושלמת: הקונטרסט. ניגודיות היא המבנה הנכון לשימוש בצבע: שילוב בין כהה לבהיר יוצר מטבח עם עומק מיוחד.

אותי זה מלהיב: תחשבו על זה. הצבעים בידיים שלכם. אתם יכולים להשתמש בהם ולברוא עולמות. איזה כוח יש לבעלי הבית, שיכולים להחליט מה ירגיש מי שייכנס לחדר ואיזו חוויה תהיה לו בזמן שהוא יישב על הספה!

DO IT YOURSELF

אפשר גם בקטנה: זה לא פרויקט יקר לקנות פחית של צבע וללכת על זה. טיפ חשוב: קנו כמות קטנה של הצבע וצבעו קטע קטן מהקיר, כדי לוודא שאתם אוהבים את איך שהצבע נראה. אם החלטתם שזה הצבע שרציתם, קבלו עוד טיפ חשוב: שימרו היטב את המספר או השם שלו, כדי שאם תרצו לבצע תיקונים בעתיד (אפילו אחרי כמה שנים), תוכלו לקנות את הצבע המדויק שוב.

גם בלי לצבוע, ניתן להשתמש תמיד בכוח של הצבעים. למשל, להתאים את הצבע של מפת השולחן לאופי האירוע או ליצור אוירה מיוחדת בסעודה בהתאם לפרשת השבוע. אם רוצים להרדים את הילדים, תמיד אפשר לחזור לבז'.

 

הערות? שאלות? פנו אלי: צילה Tzilape@gmail.com