דווקא בסוכות קונים ריהוט של קבע

סוכות הוא הזמן להתבונן בבית הקבוע שלנו ולרענן מה שצריך. ריהוט ממוחשב, מזרן שעיצב אלוף טקוואנדו, כורסאות מתכווננות וספרי עיצוב - אנחנו פה כדי לעזור במלאכה

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 03/10/17 15:52 יג בתשרי התשעח

דווקא בסוכות קונים ריהוט של קבע
ריהוט של קבע, צילום: shutterstock

חול המועד סוכות הוא הזמן שבו נערכת כבר 40 שנה תערוכת הריהוט הגדולה ביותר בישראל, במרכז הירידים בתל אביב, ולא במקרה. דווקא כאשר אנחנו עוברים לבית הארעי, הסוכה, מתאים להתבונן מחדש בבית הקבע שלנו ולראות אותו בעיניים בוחנות. האם הגיע הזמן להחליף מזרן? לקנות ספה חדשה? להתעדכן בחידושים בתחום? 

אפשר לומר כבר בהתחלה שהטרנד הבולט ביותר בתערוכה השנה, הנקראת "ריהוטים 2018", הוא המעבר מלואו-טק להיי-טק, או בניסוח אחר: רהיטים ממוחשבים. וכך גם לא במקרה משתפת התערוכה פעולה עם משרד הדיגיטל PRPL ועם arcdb - פלטפורמה טכנולוגית ייחודית לענף העיצוב והריהוט. המבקרים יוכלו להזמין באמצעות פלטפורמה דיגיטלית הטבות וקופונים למבצעים בלעדיים בימי התערוכה שהכניסה אליה היא ללא תשלום.

ירדן תלמי-אלחרר מנכ"לית חברת תים מפיקת "ריהוטים 2018" אומרת שלמעלה מ-100 חברות מובילות בתחום העיצוב והריהוט משתתפות בתערוכה ורובן פתחו חנויות מקוונות המאפשרות לציבור להזמין רהיטים דרך המחשב, בלי לצאת מהבית, ובכל זאת הן מבינות שהישראלים אוהבים לראות, למשש, לשבת, להשתרע ולחוות רהיטים באופן פיזי, ולכן שלחו דוגמאות מייצגות לתערוכה הגדולה.

בין החידושים הבולטים תיראה למשל מיטת קוקון (COOCOON) של המעצב הבינלאומי הנודע אלתוס תומס שמייבאת לארץ חברת סוויס סיסטם. יש בה 4 יציאות בלותוס' ושלט המאפשר להפעיל מערכות שונות במיטה. את המערכות הממוחשבות האלה אפשר לתפעל גם באמצעות סמרטפון.

חידוש אחר הוא מזרן דחוס בוואקום הנמכר אונליין, של חברת אירופלקס שגם מתחייבת להביא אותו לבית המזמין תוך שלושה ימים. חברת קנגרו (KANGAROO) מציגה מזרן שלדבריה הוא ראשון מסוגו בעולם: אפשר להחליף בו באופן עצמאי שכבות שונות בהתאם ל-6 דרגות קושי שכולן קיימות בתוכו במיקומים שונים. פיתח את המזרן הזה נתי גבאי, אלוף הארץ בטאקוונדו ויוצא יחידה מיוחדת בצה"ל, שנפצע באורח קשה בפעילות ביטחונית, מרותק כיום לקביים וכיסא גלגלים ופיתח את המזרן המודולרי כדי להקל על עצמו את השינה. 

ואם כבר מזרנים וישראלים, המותג SIESTA שחנות הדגל שלו נמצאת בכפר מל"ל, השיק שישה פיתוחים של מזרנים המיוצרים על ידי RINALDY GROUP האיטלקית, שאחד מהם מדיף ניחוח לבנדר בכל תזוזה של מי ששוכב עליו. שמו: ונציה ויסקו ג'ל. יש גם דגם דו צדדי, כשצד אחד מותאם לחורף עם ליבה מפוליאוריתן קשיח וצד שני מותאם לקיץ עם פוליאוריתן מוקצף. שני הצדדים עברו תהליך דוחה קרדית האבק. אליקו שטרקר, הבעלים של סיאסטה מדגיש בנוסף את טכניקת האריזה החדשנית של החברה: המזרנים מגולגלים באמצעות ואקום, כך שניתן להכניסם לכל רכב ללא צורך בקשירות או בגגון. 

siesta - מזרן לבנדר

siesta - מזרן לבנדר צילום: דימה קרימיניצקי

כיסאות טלוויזיה חשמליים הם התרומה של חברת נטוצי בתחום הטכנולוגיה החדישה, לצד מערכות ישיבה שלמות שעוצבו לפי עקרונות ארגונומיים. חברת דיור אינטריוס מחזירה לארץ את העיצוב הסקנדינבי שהיה כל כך פופולרי כאן במחצית השנייה של המאה ה-20, באמצעות חברה דנית בשם  Hjort Knudsen. כצפוי, אלה רהיטים בקווים ישרים, ובצבעים מונוכרומטיים, ורמה גבוהה של שימושיות ונוחות.

דיור אינטריוס - עיצוס סקנדינבי

דיור אינטריוס - עיצוס סקנדינבי צילום: יח"צ

חברת ניקולטי מציגה בין היתר כורסה בריפוד מנוקד (הנקודות חזרו לאופנה), וכורסה המשלבת עור ועץ לצד רהיטים חשמליים. חברת אולטימה מציגה מערכות ישיבה מודולריות שהחלקים בתוכן הם בצבעים ובסגנונות שונים, סוג של אקלקטיות פוסט מודרנית מעניינת מתוצרת KERMES.
הראש הישראלי הממציא לנו פטנטים, מביא לתערוכה באמצעות חברת א. ישראלי, פח אשפה סופח ריחות עם מכסה פטנט, בעל מנגנון לטריקה שקטה. הרבה חברות, בהן אירופלקס, ד"ר גב, ודיור אינטריורס, מציגות כורסאות מתכווננות, כולל כאלה בעלות פונקציה של עיסוי לכל חלקי הגוף, וכאלה המשולבות ביציאות USB, או באוזניות.

ניקולטי

ניקולטי צילום: יח"צ

אולטימה

אולטימה צילום: יח"צ

"הלבשת הבית" הוא השם המעודכן לאחד התחומים הבולטים בעיצוב סביבת המגורים שלנו. מדובר בבדי ריפוד, וילונות, כריות וכיסויי מיטה, שגם הם כידוע נתונים לשינויים אופנתיים. כך בהשקה של קולקציית הטקסטיל החדשה של חברת שכטר שמרכזה ברחוב הרצל בתל אביב, הציג מעצב החברה שים אדרי את מקורות ההשראה המקוריים שלו: היצירות של יעקב אגם, גורדי השחקים העירוניים, האסתטיקה היפנית, צמחיה ירוקה ושילובים של אפור בטון עם פסי זהב. התוצאה לא רק מרהיבה אלא גם פורצת דרך מבחינה זו שהכריות ובדי הריפוד של שכטר אינם דומים למה שרואים בחברות אחרות אלא מצטיינים במקוריות עצמאית שלא כפופה לטרנדים ולא מחקה אף אחד. 

שכטר

שכטר צילום: נעמי גוטקינד גולן

ואם טרנדים, אז הפעם בסגנון רטרו: אופנת הריהוט חוזרת לקטיפה. ניתן למשל לראות רהיטים בריפוד בדי קטיפה באולמות התצוגה של חברת חותם בכפר סבא ותל אביב. רואים שם לא רק כריות נוי, מערכות לסלון וכיסויי מיטה מקטיפה, אלא גם גופי תאורה. אין ספק שהטקסטיל הקטיפתי תורם לחמימות שאנו מחפשים בחורף.

חותם - קטיפה

חותם - קטיפה צילום: יח"צ

אסיים בהמלצה על שני ספרים: "מטבח ישראלי", הוא ספר עיצוב חדש של שרון היבש, החושף 49 מטבחים שעוצבו ותוכננו על ידי אדריכלים ומעצבי פנים בולטים בישראל, עם מאות רעיונות לבעלי טעם מסורתי לצד כאלה שמחפשים הפתעות בעיצוב המטבח שלהם, כולל חידושים טכנולוגיים ופתרונות אחסון ותאורה. "נושמת סטיילינג" הוא ספרה של קרן זהר-ברק שכותרת המשנה שלו מעידה עליו: "רק דברים יפים, טעימים ומעוררי השראה". בין היתר יש בספר הצעות ודוגמאות לעריכת שולחנות חגיגיים. 

נושמת סטיילינג

נושמת סטיילינג צילום: בועז לביא

מטבח ישראלי

מטבח ישראלי צילום: עדו אדן