עוד רשת מתחדשת ואתם מרוויחים

המכירות ירדו, הרשת נרכשה או שההנהלה החליטה לחדש ולגוון: טכנולוגיות ומוצרים חדשים ברשתות שמשדרגים לנו את החיים

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 12/06/17 14:35 יח בסיון התשעז

עוד רשת מתחדשת ואתם מרוויחים
פוליבה, צילום: יח"צ

איך מעצימים מכירות של רשת צרכנית ותיקה, שההתעניינות בה נחלשה וזוהרה קצת הועם? שאלה רלוונטית במיוחד כאשר היא נרכשת על ידי בעלים חדשים שרוצים להחזיר את ההשקעה מהר ככל שניתן. הקבוצה שקנתה את רשת עדן טבע מרקט, מקבוצת מגה, מצאה חמישה פתרונות: לוגו חדש, שם קצר יותר – "עדן טבע", ארגון חדשני של הסחורה בסניפים, תוספת מוצרים ומחלקות ופתיחת חנות דגל. בעצם שתיים - במתחם סטאר סנטר באשדוד ובקניון G  בכפר סבא.

ויטמינים, תוספים וקוסמטיקה הם עדיין הליבה של הרשת הזו ועם התחדשותה הם עברו לחזית כל סניף, וזכו להסבר תמציתי על תכולתו וייעודו של כל מוצר. בסניפים החדשים הוסיפו גם יועצי בריאות ונטורופתיה הנותנים הנחיות חינם לפונים אליהם. בנוסף, יש גם מזונות ללא גלוטן וללא תוספת סוכר, מזון יבש, מצונן וקפוא, דגים טריים, מאפים, פירות יבשים, קטניות, תבלינים, חומרי ניקוי אקולוגיים, טואלטיקה טבעית ועוד. ברוח הזמן ניסחו אפילו כינוי טרנדי: "מרכול בריא". אבל שימו לב: צריך לבדוק את כשרותו של כל מוצר.

עדן טבע

עדן טבעצילום: אלעד גוטמן

רשת "רהיטי דורון" הוותיקה עוד יותר (קיימת מאז 1949), נכנסה למשחק ההתייחסות המחודשת באמצעות סניף דגל חדש המוגדר כראשון בתולדותיה, שנפתח במתחם העיצוב ברחוב הלח"י בבני ברק. מה יש בו שלא היה בחנויות האחרות של הרשת? מיטות זוגיות למבוגרים במחירים נוחים של 1000 עד 1200, לא כולל מזרנים. ועוד חידוש: קיר אינטראקטיבי המאפשר לילדים הנכנסים לחנות לשבת, לשחק ולהשתעשע בפינות מחבוא.

רהיטי דורון

רהיטי דורוןצילום: אלעד גוטמן

את "הום סנטר" מכיר כל מי שתלה פעם תמונה בחדר במו ידיו או ניסה לתקן כיור סתום. זו רשת המתהדרת בהצהרה שיש בה כל מה שנדרש לשיפוץ הבית בשיטת "עשה זאת בעצמך", אז גם היא מצליחה להראות חידושים. למשל, אריחי קרמיקה מיובאים מספרד שנראים כמו הרצפות הישנות בבית סבא-סבתא באמצע המאה שעברה, לגמרי רטרו מעורר געגועים. וחיפויי קיר שאפילו ממרחק חצי מטר, מוכנים להישבע שהם משובצים חלוקי נחל אמתיים ישר מהטבע, ובעצם הם צילומים וחיקויים בשיטת הלמינציה. משחק החיקויים, או התחפושות אם תרצו, עובר גם לריצוף: הוא עשוי גרניט פורצלן אבל נראה כמו פרקט.

הום סנטר

הום סנטרצילום: נעמי גולן

החידוש השני קשור להדפסות. העמידו בסניפים מדפסת חדשנית המאפשרת לעצב ולהזמין טפט או תמונה לפי הטעם האישי, עם ציור או תמונה שמביאים מהבית או מתוך המאגר האינטרנטי באתר של הום סנטר. לחדרי ילדים למשל, אפשר לשלוח צילום שצילמתם בעצמכם, ולקבל אותו מודפס על קנבס וממוסגר, שגם יישלח לכתובתכם לפי בקשה. המחיר: החל מ-22 שקלים למטר מרובע בגליל של 5 מ"ר טפט, או 60 שקלים לתמונת קנבס בגודל 30 על 20 ס"מ, לא כולל מסגרת.

הום סנטר

הום סנטרצילום: נעמי גולן

את רצפות הפרקט כבר הזכרתי. בעבר הן היו מחומרים טבעיים ויקרים מאוד, ודרשו עבודה של בעלי מקצוע שגם הם לא זולים, ולכן נחלת העשירון העליון. מהפכת הלמינציה הנגישה אותם לכל בית בישראל, ובהום סנטר הם נמכרים בכ-40 שקלים למטר, ב-18 דגמים הנראים כמו עץ, כמו אבן, כמו בטון, כמו פסיפסים עתיקים, הדגש על "כמו".

חברת "פוליבה" מרמלה, הייתה עד לאחרונה הסוד השמור של מאפיות, קונדיטורים ושפים. באחרונה "יצאה מהארון" של השמרים, משפרי האפייה, הסירופים, הממרחים והרטבים, לכיוון של הציבור הרחב, באמצעות חנות דגל ראשונה ברחוב סחרוב בראשון לציון. עכשיו כולם, לא רק מאסטר שפים, יכולים להתנסות בחומרי גלם מקצועיים המיוצרים במעבדות הפיתוח של חברת הענק הזו.

בחנות החדשה יש במתחם מרוכז אחד, 1500 כלים, תבניות, שמנים, תערובות וכל תוסף או תבלין רלוונטיים לאפייה, כולם בכשרות מהודרת והכי חשוב - מתומחרים במחירים סיטונאיים כי מדובר במכירה מהיצרן לצרכן ללא עלויות ופערי תיווך.

והנה שתי סיבות להגיע לחנות "שבירו חולון" שגם היא שם ותיק מאוד בתחום הזכוכית. הבעלים, יאיר שבירו הציג בפנינו את החידוש הטכנולוגי של זכוכית המתחלפת בלחיצת כפתור משקופה לאטומה (הסוד הוא ביריעת PVC ששתול בה נוזל קריסטל וחיבור למתח חשמל נמוך מאוד באמצעות כפתור או שלט רחוק). ופטנט שני - "זכוכית שלא נגמרת". מדובר ביחידת זכוכית ענקית, עד 12 מטרים, המיובאת מחו"ל ונחשבת לבשורה אדריכלית. ניתן להכין ממנה למשל גדר המקיפה בריכה או גינה, שהודות לשקיפות, לא מפריעה לראות את הנוף שמאחוריה. איך ייתכן מעקה שלם מזכוכית שלא מועד להישבר או להיסדק? גם הפעם התשובה בטכנולוגיה: הזכוכית היא קריסטלית ומחוסמת בעובי של 12 מ"מ היכולה לשאת משקל של עד 100 ק"ג.

שבירו

שבירוצילום: יח"צ