סיקור אירוע נהיגה - מרצדס AMG

דווקא בימי ההגבלה שלפני שבועות – AMG, חטיבת הספורט של מרצדס חנכה את מסלול המרוצים בשדה תימן והעניקה חוויית נהיגה (כמעט) ללא הגבלות.

חדשות כיפה מוטי שטרן 24/05/18 09:50 י בסיון התשעח

סיקור אירוע נהיגה - מרצדס AMG
מרצדס AMG, צילום: מוטי שטרן

AMG – חטיבת הביצועים של מרצדס חוגגת יובל לקיומה. בתחילת דרכה היא הציעה שיפורים והתאמות ללקוחות שקנו רכבי מרצדס ורצו ביצועים משופרים וסגנון ספורטיבי יותר, לפני כעשרים שנה עברה חטיבת AMG לבעלות מרצדס ומאז גרסאות הספורט של דגמי מרצדס והפעילות הספורטיבית נמצאות תחת אחריות AMG.
"One Man. One Engine" – למנוע חזק תרומה חשובה לביצועים ספורטיביים וב- AMG ניתן למנוע דגש רב, כל מנוע מיוצר ע"י אדם אחד לאורך כל השלבים ולבסוף מוצמדת למנוע לוחית בחתימה אישית של האדם שייצר אותו.

6,441 כ"ס על המסלול

6,441 כ"ס על המסלולצילום: מוטי שטרן

 

כמעט לכל אחד יש היכרות עם רכבי מרצדס כנוסע במונית... אני כבר מכיר ומוקיר מספר רב של רכבי מרצדס מטיולים באירופה (למעט טיול אחד בו הזמנתי מרצדס מחברת ההשכרה, פעמים רבות שודרגתי למרצדס) איתם גמעתי אלפי קילומטרים ולמדתי להעריך את הנוחות, הפינוק, חווית הנהיגה ובדגמי הדיזל גם  את צריכת הדלק המעולה.

כלמוביל  יבואנית מרצדס חנכה את המסלול בשדה תימן באירוע מרשים בו זכינו, עיתונאים ולקוחות מרצדס לחוות חוויה ספורטיבית ומוטורית ברמה בינלאומית.
מלבד מגוון רחב ומרשים של רכבי AMG שההספק הכולל שלהם הוא 6,441 כ"ס וכללו רכבים מסדרות: A, C, E, SLC ו- SL בגרסאות הקצה שלהן, מדריכי הנהיגה היו מהטובים ביותר בישראל ובכלל כל הלוגיסטיקה מסביב הייתה ברמה גבוהה ומפנקת מאוד.

גרסת AMG למגוון דגמים רחב

גרסת AMG למגוון דגמים רחבצילום: מוטי שטרן

כאמור, המסלול רק עכשיו נחנך והאספלט היה טרי מאוד ומלבדו עדיין לא הוקמו מבנים ויציעים.
המסלול חולק לשלושה אזורים, בראשון - הקפת המסלול בשיירה לאחר רכב מוביל (Pace Car), בשני – מסלול ג'ימאקנה בו נהגנו במהירות בין קונוסים ובשלישי – הקפת מסלול עם מדידת זמנים כאשר בכל רכב נמצא מדריך נהיגה מקצועי / נהג פורמולה (מבחינתי זה היה הדובדבן שבקצפת).

עבורי, זו היתה פעם ראשונה שזכיתי להשתתף באירוע כזה... האתגר הראשוני הוא להתגבר על הפחד ועל האינסטינקטים הבסיסיים ולקחת את הרכב לקצה (הכל בפיקוח הדוק). זו חוויה משכרת חושים ללחוץ עד הסוף על דוושת הגז, לשמוע את נהמת המנוע העוצמתי, להרגיש את הגב נדבק לכיסא ולהאיץ תוך פחות מחמש שניות למאה קמ"ש ומשם להמשיך ולצבור מהירות...
במקצה מדידת הזמנים המדריכים האיצו בי לנהוג עוד יותר מהר, לבלום בחוזקה ולסמוך על הטכנולוגיה – חוויה מוטורית וספורטיבית מדהימה.

AMG במסלול שדה תימן, חוויה ספורטיבית ומוטורית

AMG במסלול שדה תימן, חוויה ספורטיבית ומוטוריתצילום: מוטי שטרן

הפעם לא בדקתי כמה משוכללת המולטימדיה, האם המושבים נוחים (הכי חשוב שהם אוחזים ועוטפים), האם המושב האחורי מרווח, כמה פרקטי תא המטען וכמה מאובזר הרכב (פריטי האבזור העיקריים בהם השתמשתי היו הכוונון החשמלי לכיסא הנהג ולהגה במעבר מרכב לרכב), על צריכת דלק אין מה לדבר... אבל אין לי ספק שאחיזת הכביש מעולה וחידת ההנעה חזקה, מאוד מאוד חזקה.

מכוניות יוקרה בכלל ומכוניות ספורטיביות בפרט הן הראשונות לבחון וליישם הנדסה וטכנולוגיות בתחומי ההנעה והבטיחות ועם השנים הן משתפשפים, משתפרים ומוטמעים גם ברכבים עממיים.
אפשר לומר שמבחינה מסוימת אירוע הנהיגה של מרצדס AMG היה סוג של הצצה לעתיד, מכאן העתיד נראה מבטיח.

 

 

לכל נסיעות המבחן של מוטי שטרן!