טרופיקנה - הטרנד הכי נועז בקיץ הקרוב!

בקיץ 2018 לטרנד הצבעוני ביותר, השובב ביותר, המוחצן ולא מצטנע, קוראים טרופיקנה. מלתחה בגוונים של פרחי גן עדן, הדפסים של פירות אקזוטיים וציפורי ג'ונגל, ואננס, הרבה אננס.

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 30/04/18 09:10 טו באייר התשעח

טרופיקנה - הטרנד הכי נועז בקיץ הקרוב!
טרופיקנה, צילום: shutterstock

בקיץ 2018, לטרנד הצבעוני ביותר, השובב ביותר, המוחצן ולא מצטנע, אבל בלי להיות מתירני, קוראים טרופיקנה. זה אומר מלתחה בגוונים של פרחי גן עדן, הדפסים של פירות אקזוטיים וציפורי ג'ונגל, תכשיטים דמויי חלזונות, סנדלי גומי של ילדים עליהם משתרע תנין ירוק, מחברות עם הדפסי פלמינגו ואננס על הכריכה, בקיצור, חגיגה לעיניים. לא כל מותג מצטרף לשמחה, וגם בקרב אלה שכן, צריך לחפש ולשלוף בפינצטה. כדי שהמשימה תהיה קלה יותר, חיפשתי כמה דגמים מייצגים. הערת אזהרה: עדיף לענוד או ללבוש רק פריט אחד בסגנון הטרופיקנה, כדי שהתוצאה תעיד על מודעות אפנתית בלי להיות בוטה.

כמה דוגמאות:

ברשת לאפייט, הקולקציה הטרופית הבלעדית כוללת תיקי פנטזיה של מעצב העל Braccialini. הם מעוצבים בעבודת יד עם אפליקציות של ציפורי קקאדו, פרחים, פרפרים ועלים ירוקים. יקרים מאוד (החל מ-1499 שקלים ועד קרוב לעשרת אלפים), אבל גונבים את תשומת הלב ובעצם עושים את ההופעה.

ארנק

ארנקצילום: לאפייט

תיק

תיקצילום: לאפייט

בבוטיקים של המעצב הישראלי בעל המוניטין הבינלאומי גיל נויהאוס, אלה תליונים הנראים כמו קונכיית זהב, יהלומים ואבני חן. מדובר בקונכיות אמתיות עליהן מבצעים עבודות צורפות ושיבוץ. כל תליון הוא פריט יחיד, ואין עוד אחד כמוהו. והמחירים בהתאם.

נויהאוס

נויהאוסצילום: אורי לבני

אלא שטרנד הטרופיקנה לא מופיע רק באופנה עילית, וכך למשל ברשת האופנה הספרדית סטרדיווריוס, שיש לה סניפים בשבעה קניונים בישראל, יש קולקציית קפסולה בהשראת הציירת המקסיקנית המפורסמת פרידה קאלו, הכוללת 3 דגמים של חולצת טריקו עם הדפס ציור הדיוקן העצמי של האמנית שציירה את עצמה כשזר פרחים גדולים על ראשה. כל חולצה בכ-100 שקלים.

סטרדיווריוס

סטרדיווריוסצילום: סטרדיווריוס

האקסטרווגנטיות המאפיינת את הטרנד, יכולה להתבטא גם בתיק גב מבד של רשת סלקט העולה 30 שקלים שעליו משתרע פרפר ענק, מחברות בית ספר של חברת פלפוט שעל הכריכה שלהן הדפסים של אננסים, ציפורי פלמינגו או נצנצים בכל צבעי הקשת, או תבליט של תנין ירוק על סנדל של המותג הברזילאי איפנימה השייך לחברת גרנדה ב-99 שקלים וניתן למצוא בחנויות הנעליים בארץ במידות 41-47.

צילום: פלפוט

סלקט

סלקטצילום: דמטרי גרין

איפנימה

איפנימהצילום: יח"צ

הטרנד הטרופי מתאים את עצמו לכל הגילאים, וכך על אוברול כתום של תינוקות ברשת קרטר'ס יש אפליקציה של אננס צהוב דמוי פרצוף עם משקפי שמש, ועל בגד ים של פעוטים בני שנתיים שלוש, במותג פלפל קידס שניתן למצוא בחנויות המפעל של גוטקס ורשת חנויות SEE-YOU, יש בגדי ים מכוסים בהדפס של תוכים ועלים ירוקים ענקיים.

קרטרס

קרטרסצילום: יח"צ

אגב, אחד מאבות הטרנד הטרופי הוא האמן הישראלי דוד גרשטיין שמעצב מזה שנים רבות יצירות עתירות צבעים עזים בנושאים כמו ציפורים אקזוטיות. אחד מאלה הנראית כאן, ממוקמת בכניסה למחלקת יולדות בבית החולים ביילינסון בפתח תקווה.

_אקזוטיות בכניסה לחדר לידה בביילינסון לכבוד המיילדת מרים ירום

_אקזוטיות בכניסה לחדר לידה בביילינסון לכבוד המיילדת מרים ירוםצילום: נעמי גוטקינד גולן