חתונה בסתיו - כל מה שרציתם לדעת

מהם הגזרה והצבע הנכונים ביותר לשמלת כלה הסתיו? איפה תמצאו ביצי דגים שחורות? ולמה אי אפשר לנהל שיחה באולם חתונות? שני ירידים שמכינים אותנו לעונת החתונות

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 05/11/17 16:19 טז בחשון התשעח

חתונה בסתיו - כל מה שרציתם לדעת
חתונה בסתיו, צילום: shutterstock

הסתיו הוא עונה מעולה להתחתן בה: כבר לא ממש חם, גם לא יותר מדי קר. החגים מאחורינו או מלפנינו כך שהם לא מתחרים בשמחה, ואפשר להחליט על אירוע באולם סגור או בגן תחת כיפת השמיים, ושתי האופציות טובות. חגיגת שמונה שנים לקיומו של מרכז השמחות גאיה בנס ציונה לפני כמה ימים, ויריד "מקודשת" שיתקיים בגבעת שמואל השבוע, אפשרו לי לעמוד על הטרנדים העכשוויים בתעשיית השמחות בתחום הקולינרי ובתחום שמלות הכלה. כלה צנועה, יש להדגיש. זו שלא הופכת את הערב החשוב בחייה לתצוגת אופנה מתירנית עם שמלה המכסה בקושי טפח, כמקובל במגזר החילוני, אלא מעדיפה אלגנטיות מסורתית ומאופקת.

שמלה של אביטל ספורטה

שמלה של אביטל ספורטה צילום: רועי חרזי

יריד "מקודשת" חוזר זו הפעם השנייה, אחרי שקטף בהשקת הבכורה שלו מחמאות ותגובות חיוביות. יזמה אותו הסטייליסטית ויזמית האופנה לימור כץ, שהצליחה לכנס תחת קורת גג אחת, ובמחירי הנחה, שמלות כלה, שמלות של מלוות הכלה, שזירת זרים, תכשיטים, איפור ותסרוקות ואפילו כיסויי ראש לכלה למחרת נישואיה. 

בין המשתתפים השנה: עדילי, אלה עובד, שירה לונדון, אביטל ספורטה, אורית וזהבה, יעל רוזמרין, שדה בר, שירלי קשתות מעוצבות, קרן גרינפלד, אסנת תכשיטים, אתכסיא, אסתר סעדו איפור ושיער, ועוד הרבה. הכניסה ליריד חינם, והוא יהיה פתוח ביום שלישי, 7/11 בשעות 12:00 – 23:00, וביום רביעי, 8/11 בשעות 22:00 – 10:00. 

מה שניתן ללמוד מהדגמים הנראים בצילומים המצורפים, זה שעידן חצאיות הענק המתרחבות (קרינולינות) פס לגמרי מהעולם, ובניגוד לסגנון המותניים המונמכים (גזרת פרינסס), היום הולכים על שילוב בין חלק עליון המסתיים צמוד למותניים, וחלק תחתון מתרחב קלות באורך מקסי. גם גווני השנהב והוורדרד, שהיו טרנד במשך כמה שנים, נעלמו. שמלות הכלה צחורות, ורובן משלבות סאטן ותחרה.

שמלה של אנאבל בולטוב

שמלה של אנאבל בולטוב צילום: אדוארד שטרן

ובגן האירועים גאיה, השוכן מחוץ לנס ציונה, באירוע ערב רב מוזמנים, בלטה העובדה שטרנד מאכלי עמים בעמדות נפרדות, חידוש של העשור האחרון, עדיין מאוד מקובל. ה"רבע עוף" נשכח לגמרי, והיום זה עוף מוקפץ ברוטב תאילנדי. בעמדה אחת מגישים סלמון מעושן ועליו ביצי דגים שחורות, מתוך מודעות לפוטנציאל הפוטוגני של השילוב הזה. בעמדה אחרת פיסות עוף או בשר טחון ממלאים לחמניות מאודות, לא אפויות, נוסח המזרח הרחוק. חובבי בשר יקבלו את מבוקשם בעמדה של אסאדו, וחובבי פחמימות יכולים להצטופף סביב מגשי בגטים, פוקצ'ות ושות'. הישראלים אוהבים כידוע מלוח, אבל בעמדות מאכלי עמים שמאפיינות את החתונות בימינו, יש גם מתובל, והסויה נשפכת כמים. 

גאיה - מנת דג

גאיה - מנת דג צילום: נעמי גוטקינד גולן

החופות בחצר שומרות על סגנון מסורתי, והן לבנות ומעוטרות בהמון פרחים, אבל האולם פנימה, מואר בזרקורי לייזר, אפוף מוסיקה אלקטרונית מסונתזת, במראה שהועתק כנראה מדיסקוטקים, מועדונים והופעות פופ. מה שנשמר באדיקות ועובר מהדור הקודם לדור הבא הוא הווליום. כן, גם היום, קשה לנהל שיחה באולם חתונות... 

גאיה - תאורה

גאיה - תאורה צילום: נעמי גוטקינד גולן

גאיה - חופות

גאיה - חופות צילום: נעמי גוטקינד גולן