ניהול קמפיינים ממומנים - מה זה בכלל?

קידום ממומן מאפשר לבעלי עסקים לבצע קמפיין שיווקי שפונה ישירות לקהל היעד הרלוונטי ולחסוך בהוצאות. עם זאת, נדרשת מקצועיות מסוימת לניהול קמפיינים מן הסוג הזה ולכן הדרך להשתלבות בענף עוברת בהכשרה מתאימה

חדשות כיפה תוכן שיווקי 16/10/17 12:12 כו בתשרי התשעח

ניהול קמפיינים ממומנים - מה זה בכלל?
איך עושים את זה נכון?, צילום: pexels

לפי סקר של איגוד האינטרנט הישראלי מחודש ינואר 2017, 49% מהציבור החרדי משתמש באינטרנט ול-21% יש טלפון חכם. אלו נתונים מפתיעים לאור הסברה הרווחת לגבי שימוש באינטרנט בקרב הציבור הדתי וסביר להניח שבשנים הקרובות הם עוד יזנקו מעלה.

כמו כן, מתוך החרדים שמשתמשים באינטרנט מעידים 87% על כך שהם מבצעים תשלומים ו-73% על כך שהם עורכים קניות. המשמעות היא שעסקים שרוצים להרחיב את הפעילות שלהם צריכים לדאוג לפרסום באינטרנט גם עבור קהל יעד דתי וחרדי, ולרוב הם עושים זאת באמצעות אנשי מקצוע שמתמחים בכך.

קידום ממומן מול קידום אורגני

אחת הדרכים להגדיל את התנועה לאתרי אינטרנט ולפרסם מוצרים או שירותים בעידן הדיגיטלי היא באמצעות קידום ממומן. המונח "קידום ממומן" עומד בניגוד ל"קידום אורגני", שבמסגרתו אתרי אינטרנט מנסים לבלוט בראש תוצאות החיפוש של גוגל באמצעות התאמה לאלגוריתם ומענה על קריטריונים כמו תוכן איכותי, קישורים רלוונטיים, מבנה האתר, כמות הגולשים, קצב הטעינה ועוד.

קידום ממומן מתבצע הלכה למעשה במספר אפיקים עיקריים שכוללים את מנוע החיפוש גוגל, את פלטפורמות הפרסום של פייסבוק ואינסטגרם, את התוכן הממומן על בסיס מאמרים ואת הפרסום באתרים מרכזיים או ברשתות החברתיות. במילים פשוטות, בקידום כזה משלמים לפי תוצאות ומחליטים באיפה אפיק להתמקד לפי סוג קהל היעד.

הבעיה היא שרוב בעלי העסקים עצמם לא יודעים כיצד לבצע קמפיין ממומן ולכן הם זקוקים למעורבות של מומחים. הביקוש לניהול קמפיינים ממומנים נמצא כיום בשיאו ולצדו ניתן לזהות עלייה גם במספר הסטודנטים שרוצים ללמוד את התחום באופן מקצועי.

PPC וניהול קמפיינים: הבסיס לקידום ממומן

מבחינת בעל העסק, היתרון של קידום ממומן הוא שליטה בהוצאות. בעוד בקידום אורגני אי אפשר לעקוב באופן ישיר אחר היחס בין ההשקעה והתמורה, קידום ממומן נשען על שיטת תשלום שונה שנקראת PPCPay per click – או בעברית "תשלום לפי לחיצה".

זהו מודל פרסום באינטרנט שבו המפרסם מקבל תשלום רק לפי מספר הלחיצות על הפרסומות. המחיר לכל לחיצה יכול להיות קבוע או משתנה: מחיר קבוע מאפיין בדרך כלל אתרי תוכן, בעוד מחיר משתנה נגבה על ידי מנועי חיפוש (כמו גוגל) ובתהליך של מכרז. ככל שמילות המפתח למשל מבוקשות יותר, כך צפוי המחיר לקידום שלהן במנועי החיפוש וברשתות החברתיות לעלות.

PPC הוא הבסיס לניהול קמפיין ואת כל הנושא של בחירת מילות חיפוש, תמחור שלהן, השתתפות במכרז ושילוב בין פלטפורמות מבצע איש מקצוע שמוסמך לכך. למרות שבעל העסק או אתר האינטרנט הוא מטבע הדברים האדם שמכיר את השירות שלו הכי טוב, אין תחליף למנהל קמפיינים שעוסק בתחום כמקצוע.

איך הופכים להיות מנהל קמפיינים?

הדרך הכי טובה להשתלב בחברות גדולות בענף ההייטק או להציע שירותי פרסום עצמאיים לבעלי עסקים היא לעבור קורס PPC ייעודי. קהל היעד של הקורס כולל אנשים שמעוניינים לרכוש מקצוע חדש או לעשות הסבה מקצועית, והוא כולל גם מנהלים שמעוניינים לעסוק בעצמם בתחום של שיווק דיגיטלי. כמו כן, הקורס קורץ ליזמי אינטרנט ובעלי עסקים אינטרנטיים, לאנשי שיווק מסורתי שרוצים לעבור לתחום הפרסום הדיגיטלי ולמעשה לכל מי שרוצה לקדם את עצמו במרחב המקוון.

דרישות הקדם לקורס PPC משתנות בין מוסדות הלימוד אך הן לא נחשבות גבוהות במיוחד. לרוב נדרשת יכולת מוכחת בעבודה עם אינטרנט ורשתות חברתיות, יכולת בעבודה עם מחשבים וכלי אופיס כגון אקסל ואנגלית בסיסית טובה ברמת קריאה. במידה ולא עומדים באחד מתנאי הקבלה, ניתן לעבור קורס הכנה ייעודי ולשלב בין קורס PPC וקורסי מחשבים נוספים.

קמפיין ממומן לטווח הקצר והארוך

המטרה של קמפיין ממומן היא כאמור לאפשר לבעלי עסקים לדעת על מה בדיוק הם משלמים ולפגוש את קהלי היעד שלהם במקום שבו הם נמצאים. כתוצאה מכך, האפקטיביות של הקמפיין נמדדת בטווח הקצר והארוך. מנהלים קמפיינים חייב לדעת לבנות תכנית אסטרטגית באמצעות מחקר שוק ולהגדיר מטרות. רק על בסיס הנתונים האלה הוא יכול לבנות תכנית פעולה ולשפר את יחסי ההמרה (היחס שבין כמות הביקורים באתר לבין מספר הפעולות שאותן מתבקש הגולש לבצע).

בנוסף, קורס הכשרה ייעודי מאפשר למנהלי הקמפיינים של העתיד לדעת כיצד לשלב בין הפלטפורמות הקיימות. הקורס מפגיש אותם עם היסודות של קידום ממומן ועוזר להם להבין איך לנהל קמפיינים בגוגל אדוורדס, ברשת הפרסום של פייסבוק ובפלטפורמות קידום נוספות ברשת האינטרנט.

לסיכום, בעלי עסקים במגזר הדתי והחרדי לא יכולים להרשות לעצמם להישאר מאחור ועליהם להראות נוכחות גם באינטרנט כדי להרחיב את מעגל הלקוחות. בשביל לעשות זאת רצוי לגייס מנהל קמפיינים מקצועי ולוודא שיש מאחוריו הכשרה מקיפה, יסודית ובעיקר מעודכנת.