מתכנן להציע? כמה דברים שכדאי לדעת לפני רכישת טבעת האירוסין

רגע לפני שאתם מתייצבים בבורסה ליהלומים, רוכשים טבעת, כורעים ברך ומציעים לזוגתכם חיי נישואין משותפים, ישנם כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון.

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/05/18 10:13 י בסיון התשעח

מתכנן להציע? כמה דברים שכדאי לדעת לפני רכישת טבעת האירוסין
צילום: shutterstock

אחד הרגעים המשמעותיים ביותר בחיינו, הוא הרגע בו אנחנו מתחייבים לבני הזוג שלנו בטקס הנישואין. אבל לפני שהרגע המיוחל מגיע, ולפני התקופה המהנה והלחוצה של תכנון האירוע, אנחנו מתכננים את הצעת הנישואין שתגרום לבת הזוג להתרגש ולהיעתר להצעה. אבל רגע לפני שאתם מתייצבים בבורסה ליהלומים, רוכשים טבעת, כורעים ברך ומציעים לזוגתכם חיי נישואין משותפים, ישנם כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון.

סגנון הטבעת
מנהג האירוסין נהוג בקהילות רבות, שכן במעמד הצעת הנישואין, בן הזוג עונד לזוגתו טבעת שמסמלת הצהרת כוונה הדדית להינשא. 

רוב טבעות האירוסין משובצות יהלומים, אך לאחרונה ניתן לראות סגנונות פורצי דרך בעיצוב הטבעות הללו. בשונה מטבעת נישואין המאופיינת בצניעות והיעדר עיצובים ייחודים, לא קיימת הנחייה הלכתית לעיצובה של טבעת האירוסין, כך שניתן לרכוש טבעת התואמת לסגנון האהוב על הכלה המיועדת. אם אתם מעוניינים להימנע מטבעת סוליטר בעלת יהלום בודד במרכזה, תוכלו לרכוש טבעות המעוטרות ביהלומים קטנים, טבעות המשובצות בשלישיית יהלומים זהים ועיצובים ייחודיים השונים ממראה הטבעת הקלאסית. יתרה מזאת, תוכלו לרכוש טבעות אירוסין בעיצוב אישי.
 טבעות האירוסין השונות יכולות להיות בזהב צהוב, זהב לבן, עשויות טיטניום, זהב או פלטינה, בעלות קו עיצובי עדין, משובצות יהלומים גדולים, מעוטרות בסדרת יהלומים עדינה והאפשרויות רבות. בכדי לבחור את הטבעת התואמת לטעמה של זוגתך, כדאי לברר מראש אם היא מעדיפה זהב או כסף והאם היא אוהבת להתהדר ביהלומים עדינים או שמא מעדיפה יהלומים דומיננטיים יותר. הצצה קלה לקופסת התכשיטים שברשותה, תספק לך תשובות שיסייעו לך לבחור את הטבעת המושלמת.

מאפייני היהלום
בכדי לבחור טבעת איכותית, חשוב להכיר את מאפייני היהלום ולשאול לגביהם בתהליך הרכישה. ראשית, יחידת המשקל קראט. 0.2 גרם הוא למעשה קראט אחד וככל שמשקל היהלום עולה, כך מחירו יהיה יקר יותר. הסביבה בה היהלומים נוצרים בטבע מקנה להם את צבעם הייחודי, כמו כן, תהליך יצירתם הטבעי עלול לגרום להם לפגמים, חיצוניים או פנימיים, דבר שבשפה המקצועית נקרא רמת ניקיון. יש לקחת דבר זה בחשבון משום שקיים קשר בין ערכם של היהלומים לרמת הפגמים שלהם. כמובן שניתן ללטש את היהלום אם פגמיו חיצוניים, אך למרבה הצער, הפגמים הפנימיים כמעט ולא ניתנים לתיקון. יהלום שעבר טיפול מסוים בפגמיו הטבעיים, נקרא יהלום מטופל, ומחירו כמובן יהיה זול יותר מיהלום שלא עבר טיפול. מלבד רמת הניקיון של היהלום חשוב להבחין בצבעו של היהלום הנע בין צהבהב ללבן (נמדד בסולם צבעים בין D-Z כשהאות D מייצגת יהלום שקוף), משום שהגוון שלו לא עתיד להשתנות. יהלומים שצבעם לבן או שקוף פופולאריים יותר ומחירם נוטה להיות גבוה יותר. אחרי שבדקתם את הקראט של היהלום, את פגמיו והצבע הטבעי שלו, חשוב לא פחות לבדוק גם את זווית החיתוך, הליטוש ורמת הגימור. וודאו שחיתוך היהלום בוצע באופן מדויק כך שהאבן תהא מבריקה, נוצצת ואיכותית תוך הדגשת יכולת החזרת האור של היהלום.

תעודה גמולוגית
תעודה גמולוגית מציגה את מאפייניו של היהלום כפי שנבדקו במעבדה גמולוגית, כמו למשל רמת הניקיון, חיתוך היהלום, רמת הסימטריה, משקלו בקראט פגמים פנימיים\חיצוניים ועוד. התעודה הגמולוגית תסייע לכם לוודא שהמידע שנמסר לכם בחברת התכשיטים אודות היהלום, הוא מידע נכון ואמין. וודאו שהתעודה אותה אתם מקבלים חתומה על ידי מכון גמולוגי חיצוני לחברת התכשיטים ממנה אתם רוכשים את הטבעת.

תכננו את הצעת הנישואין במועד בו אתם יודעים בוודאות שטבעת האירוסין תהיה ברשותכם, בייחוד אם החלטתם ללכת על עיצוב אישי ולא על עיצוב קיים. לאחר שתוודאו שהטבעת איכותית ומתאימה לבת הזוג שלכם בכל הפרמטרים, תוכלו לכרוע ברך ולשאול את השאלה שמשנה גורלות: "התינשאי לי?". בתקווה שקיבלתם תשובה חיובית, תוכלו להתחיל לתכנן את האירוע המיוחל ולהינשא לבחירת ליבכם.

מזל טוב!