משקפי שמש איכותיים ובריאותיים: יש דבר כזה

השמש הישראלית כבר קופחת על הראש, ובחירה במשקפי שמש שאינם בריאותיים יכולה להסב לנו נזק. איך נשארים אופנתיים וגם בריאים? אלו הטיפים שלנו

חדשות כיפה ארזה פרוכטר 25/06/17 13:16 א בתמוז התשעז

משקפי שמש איכותיים ובריאותיים: יש דבר כזה
משקפי שמש, צילום: ארזה פרוכטר

הקיץ הישראלי מאופיין בקרינת שמש חזקה מאד, המסוכנת לעיניים ועלולה לגרום לנזק בלתי הפיך בראיה ולמחלות עיניים כמו קטרקט וסרטן העפעפיים. בעידן המודרני משקפי שמש נעשו אביזר אופנתי, וקשה לזכור שהמטרה העיקרית שלהם היא בראש וראשונה להגן על בריאות העיניים באמצעות מסנני קרינה וויסות עוצמת האור, ורק לאחר מכן לספק לנו מראה טוב ואופנתי. קיימות חברות בשוק, אשר מציעות לצרכן גם מיתוג וגם בריאות- ולכן משקפי השמש שלהן יעלו יותר. אך ניתן למצוא גם משקפי שמש במחירים נוחים, הנותנים לצרכן מענה בריאותי ואיכותי במחיר נוח לכל כיס. 

ראשית, בקניית משקפי שמש, יש לשים לב לבחירת המסגרת- שהיא מרכיב חשוב מאוד. חשוב שהמסגרת תהיה עמידה ולא חד פעמית. מסגרות באיכות לא טובה, עלולות להתקלקל בחום הישראלי. על מנת לבחור את המסגרת המתאימה ביותר לכל אחד, יש לשם לב, מה היא המטרה העיקרית שלשמה נקנים משקפי השמש. למשקפי שמש המיועדים בעיקר לים ולבריכה, נבחר עדשות עם ציפוי אנטי רפלקס שמגן מפני קרינה 400uv. ובנוסף, שיהיו עם מסגרת פלסטיק בגלל הרגישות לחלודה. למשקפי שמש המיועדים בעיקר לספורט, נבחר מסגרת קשיחה אשר תמנע אדים אם מזיעים. לנהיגה - העדשות האולטימטיביות יהיו עדשות מתחלפות, למניעת סנוור.  

בנוסף למסגרת של משקפי השמש. יש להקפיד שמשקפי השמש יהיו נוחים, קלים ושישבו טוב על האף. יש לשים לב לגודל המסגרת. רצוי שתכסה את העניים מכל הצדדים לשמירה מלאה. בנוגע לעדשות: יש לבדוק את האיכות האופטית של העדשה אצל האופטומטריסט ולבדוק שבמשקפיים יש מסנן קרינה גבוה (400uv  ). על מנת לבדוק אם משקפי השמש מצוידים במסנן קרינה מתאים, יש להגיע עם משקפי השמש למעבדה, בה יש מכשיר מיוחד שבודק זאת, או להתייעץ עם אופטומטריסט מורשה. אי אפשר לבדוק זאת בבדיקה ביתית. 

לסיום- טיפים להתאמת משקפי שמש לפנים: 
לפנים אובאליות כדאי להתאים מסגרות ריבועיות בעלות קצוות מעוגלים וכן משקפים בעלות בסיס צר, וחלק עליון רחב יותר לאיזון המראה. 
לפנים מרובעות  כדאי להתאים משקפים עם עיצובים עדינים בעלות עדשות עגולות וגדולות שיעגלו את קווי הפנים. 
לפנים עגולות כדאי להתאים מסגרות בעלות עיצוב עם זוויות רכות או עיצוב משולש. 
גם למרחק העיניים יש משמעות בהתאמה מוצלחת:
למי שיש מרחק קטן בין האישונים נמליץ על מסגרת קטנה לעומת אנשים בעלי מרחק אישונים גדול ולהם נמליץ מסגרת גדולה. 
גם לגוון העור יש השפעה: לבעלי עור כהה נתאים צבעים חמים לבעלי עור בהיר צבעים קרים. 
מה שחשוב הוא איכות העדשה והגנה עם מסנן קרינה, לכן יש ללכת לקנות משקפי שמש אצל אופטומטריסט שימליץ לכם במה לבחור. 
 

ארזה פרוכטר, אופטומטריסטית, חברת ועד מועצת האופטומטריסטים