חדשות כיפה

משפחה בת שש וחצי נפשות מחפשת מיניוואן

מוטי שטרן קיבל מאזדה 5 כרכב חלופי, וניצל את ההזדמנות לבחון את אחד המיניוואנים הפופולריים. מספר המושבים קצת משונה, אבל הרכב זריז והתנהגות הכביש טובה

מאזדה 5

צילום: מוטי שטרן

בכתבה על פורד פוקוס סטיישן תיארתי את המעבר (המאוד מבורך) של הילדים מתא המטען של רכב הסטיישן לשורה השלישית במיניוואן. אחד המיניוואנים הפופולריים בקרב בעלי משפחות ברוכות ילדים הוא מאזדה 5. 
הדור הראשון שווק בשנים 2005-10 והדור השני, בשנים 2010-16. המאזדה 5 שקיבלתי כרכב חלופי הייתה מודל 2014 ברמת הגימור הבסיסית Executive עם כ-63,000 ק"מ.

מאזדה 5

מאזדה 5 צילום: מוטי שטרן

עיצוב חיצוני
בתחילת שנות ה-2000 החלה מאזדה לכנות את רכביה בספרה אחת, ובאותה הזדמנות העיצוב החיצוני הפך להיות ספורטיבי וכונה ZOOM ZOOM. מיניוואנים הם רכבים תכליתיים ובדרך כלל לא נהנים מעיצוב מעניין ולא קופסתי. עיצובה של ה-5 לא חורג מהמשפחה וכבר בדור הראשון הצטיינה בעיצוב ספורטיבי. הדור השני מהווה אבולוציה לדור הראשון והשינוי הבולט בו הוא שלושה קווי זרימה מפוסלים לאורך צדי הרכב. 
מאזדה 5 מאוד דומה לאחות הקטנה מאזדה 3, וכמוה, יש בחזית פנסים משוכים לצדדים הנמצאים מעל גריל המשולב בפגוש. הקורות בין החלונות מושחרים ומעניקים לגג מראה "צף" ומאחור פנסים אופקיים היוצרים תחושת גודל ומסיביות לרכב.

מאזדה 5

מאזדה 5 צילום: מוטי שטרן

תא נוסעים ואבזור
מאזדה 5 הוא מיניוואן קומפקטי ל-7 נוסעים. רוב חבריו לקטגוריה (אופל זאפירה, שברולט אורלנו, רנו סניק, טויוטה ורסו וכו') מיועדים ל-5 מבוגרים ובשורה השלישית שני מושבים המתאימים לילדים (5+2).
המושב האמצעי ב-5 מורכב משני מושבים וביניהם מושב צר (ומתקפל) המיועד לילד קטן. גם המושבים בשורה השלישית לא מתאימים למבוגרים, אך מרווחים יותר ויתאימו גם לילדים גדולים  (4+3).
תא המטען קטן מאוד כאשר כל המושבים בשימוש (158 ליטר, קטן מזה של קיה פיקנטו) וענק (780 ליטר) כשהשורה השלישית מקופלת. הכניסה לשתי השורות האחוריות מאוד נוחה בזכות דלתות הזזה רחבות שניתן לפתוח עד הסוף גם במקומות צרים.
המושבים הקדמיים מרווחים ובזכות ישיבה קצת גבוהה, שמשה קדמית גדולה ומראות צד גדולות – הראות החוצה מצוינת.
הפלסטיקים בתא הנוסעים קשיחים ודקים ולא נעימים למגע. עיצוב סביבת הנהג ספורטיבי וכולל לוח שעונים עם שתי "מנהרות" למד המהירות והסל"ד. באמצע מסך הכולל תצוגה של מערכת השמע ובקרת האקלים ותחתיו מערכת השמע עמוסת הכפתורים. 
אבזור דגם ה-Exclusive בסיסי, וכולל גלגלי מגנזיום בגודל 15 אינץ', מערכת שמע אינטגרלית עם שליטה מההגה, בקרת אקלים חד אזורית ו...זהו. רמת האבזור הגבוהה Luxury כוללת תוספת מחשב דרך, חיישני גשם ותאורה וגלגלי מגנזיום גדולים יותר.
ציוד הבטיחות כולל שש כריות אוויר והתקני ISOFIX. הדור השני לא נבחן במבחן ריסוק EURONCAP, אך הדור הראשון שעליו הוא מבוסס ועם אותו אבזור בטיחות, קיבל ציון של 5 כוכבים והסבירות שציון הדגם החדש דומה.

מאזדה 5

מאזדה 5 צילום: מוטי שטרן

איך היא נוסעת?
יחידת ההנעה של מאזדה 5 כוללת מנוע 2,000 סמ"ק עם הספק של 145 כ"ס ותיבת הילוכים בעלת חמישה  עם אפשרות לתפעול ידני. מאז שעברה מאזדה לכנות את  רכביה בספרה אחת – הם הפכו למהנים לנהיגה וכך גם המיניוואן במשפחה. בזכות יחסי ההעברה הקצרים והמנוע החזק מתקבלת תחושה שהרכב מאוד זריז ומעניק חויה של נהיגה ברכב פרטי ולא במיניוואן. למרות שלא מדובר במנוע טורבו, ובעיקר בזכות תיבת ההילוכים הנכונה להוריד הילוך או שניים כשצריך, ה-5 מאיצה בזריזות (ובשאון רב) אפילו בעליות.
גם כשהרכב ריק הוא לא קופצני מצד אחד ומצד שני גם קשיח וסופג את מהמורות הכביש בצורה נאותה.
נוחות הנסיעה טובה אך בידוד הרעשים לא מצטיין וביחד עם חלל תא נוסעים גדול הרכב רועש במהירות גבוהה מעל 70-80 קמ"ש.
את צריכת הדלק לא יכולתי למדוד בגלל המחסור במחשב דרך ומד הדלק הדיגיטלי שמציג את כמות הדלק בשמיניות, אך בנסיעה בין עירונית בעיקר ללא נוסעים נוספים, צריכת הדלק היתה בערך 10 ק"מ לליטר.

מאזדה 5

מאזדה 5 צילום: מוטי שטרן

סיכום
מאזדה 5 זכתה לפופולריות כבר בתחילת שיווק הדגם הראשון ב-2005 בזכות מוניטין אמינות טוב, עיצוב והתנהגות כביש טובה, דלתות הזזה ומידות קומפקטיות כמעט זהות לרכב פרטי, המקלים על ההתנהלות איתה בעיר. החיסרון העיקרי הוא מבנה השורה האמצעית בת השניים וחצי מושבים. רמת האבזור בדגם הבסיסי מאוד נמוכה, אך פער של כ-10,000 ₪ לא מצדיק לדעתי את רמת האבזור הגבוהה יותר. 

מחיר מאזדה 3 לפי מחירון יד 2 (10/2017):

רמת גימור / שנה

2011 2012 2013 2014 2015 2016     

Executive

 ₪ 61,800.00 
 
 ₪ 70,500.00 
 
 ₪ 81,100.00 
 
 ₪   91,700.00 
 
 ₪ 107,100.00 
 

 ₪ 123,500.00 

Luxury

 ₪ 71,500.00 
 
 ₪ 81,900.00 
 
 ₪ 93,400.00 
 
 ₪ 106,800.00 
 
   


טווח המחירים רחב מאוד והעובדה שרכבים רבים שירתו בציי רכב, מאפשרת להשיג את ה-5 במחירים נמוכים יותר, כך שמאזדה 5 מאפשרת הסעת משפחה בת 6-7 (6.5 בממוצע) נפשות בחריגה לא גבוהה מרכב משפחתי באותו שנתון.

לטורים הקודמים

30.10.2017

1. כתבה מעניינת ומעשירה - תודה מוטי! (משולם)

דווח על תגובה לא ראויה
04.11.2017

2. מניסיוננו (*האופטימית*)


בתור בעלים לשעבר של מאזדה 5. חשוב לי להאיר נקודה מסוימת. אצלינו ארבעת הילדים קטנים מגיל 7 ולכן החצי מושב ממש לא הפריע לנו כי כולם היו בכיסא בטיחות או בוסטר גב. סתם נקודה למחשבה.
עברנו לטויוטה ורסו לאחר התאונה, היתרונות שלה לעומת המאזדה הם שהיא קומפקטית יותר בגודל שלה(אני נוסעת בה גם הרבה לבד), חסכונית בדלק ומערכת המולטימדיה והרוורס שלה. היתרונות של המאזדה הינם הדלת צד ונסיעה קצת יותר חלקה.

דווח על תגובה לא ראויה
כתבו תגובה

המשך באמצעות

שכחתי סיסמה
אין לך שם משתמש באתר? צור חשבון

יצירת חשבון חדש

אני מאשר את תנאי השימוש באתר