מחפשים עוד אטרקציות עד סוף הקיץ? מה דעתכם על רכיבה על אופניים עם משקפי מציאות מדומה

קק"ל פתחו את פארק האילנות ליד קדימה, וחוץ מעצים וותיקים וגן בוטני, יש שם פעילויות אינטראקטיביות בטכנולוגיה מתקדמת

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 21/08/17 11:54 כט באב התשעז

מחפשים עוד אטרקציות עד סוף הקיץ? מה דעתכם על רכיבה על אופניים עם משקפי מציאות מדומה
בפארק האילנות, צילום: נעמי גוטקינד גולן

עצי האקליפטוס היו פעם כוכבי על באתוס הציוני לצד "הקופסה הכחולה" של הקק"ל. היה להם מעמד מיתולוגי של "מייבשי ביצות" שעזרו לגאול את חלוצים ממחלת הקדחת שהפיצו יתושי האנופלס ששרצו בביצות. היום לא מדברים על כך אפילו בשיעורי מולדת בבית הספר. יש בכלל עוד "שיעור מולדת" בתוכנית הלימודים של משרד החינוך? אבל מי שלא מתייאש מלהמשיך ולקדם נושאים פרהיסטוריים שכאלה, להסביר, להדגים, להציג ובעיקר להמשיך לטפח יערות, היא הקרן הקיימת לישראל, המציינת 115 שנים להקמתה. 

בפארק האילנות

בפארק האילנות צילום: נעמי גוטקינד גולן

גם להורים שילדיהם עדיין בגיל שבו הם מוכנים לבלות איתם ביחד בחופש הגדול ובחגים- אסור להתייאש. במיוחד בזכות האתר החדש בפארק אילנות שסמוך למושב קדימה, שהוא גן בוטני עם כ-300 מינים שונים של עצים, ביניהם בולטים במיוחד אקליפטוסים יפי צמרת וכולל גם מבוך קטן הבנוי מעצים. לוחית מתכת ליד העצים מסבירה את שמם ואת מוצאם. ולא רק עצים יש שם, גם מרכז מבקרים אינטראקטיבי בהרצה, ראשון מסוגו בארץ. מה שיפה במרכז הזה הוא השילוב בין נושא עתיק כביכול, כמו נטיעת עצים במסגרת שיבת ציון והחזרת הירוק אל הנוף, עם המילה האחרונה של הטכנולוגיה הממוחשבת. כך למשל יש שם 6 עמדות אופניים סטטיים שרוכבים עליהם תוך כדי הרכבת משקפי מציאות מדומה. במהלך הרכיבה שומעים הסברים באמצעות המשקפיים על בעלי החיים, העצים והצמחים המוקרנים בסרט תלת ממד.

בפארק האילנות

בפארק האילנות צילום: נעמי גוטקינד גולן

גלובוס גדול מדגים את המיקום והגודל של יערות ברחבי העולם. יש עמדה של ייעור עצים במדינת ישראל, והמבקר צריך לנחש היכן אפשר לנטוע עצים שונים בארץ על פי תנאי הקרקע והאקלים. בעמדת היכרות עם חלקי העץ השונים משורש ועד צמרת, המבקר מצביע עם טאבלט על כל אחד מחלקי העץ ומקבל עליו הסבר ממוחשב. ויש גם אודיטוריום בו צופים בסרט המתאר את תפקידו וחשיבותו של היער בהוויה הישראלית ולאחר מכן משתתפים בחידון טריוויה אינטראקטיבי. כל זה, בתקופת ההרצה הנוכחית, ללא תשלום. 

המרכז מתאים לגילאי 6 ומעלה, ואילו הגן הבוטני מיועד לגילאי 4 ומעלה. דרך הפעילויות החדשניות השונות, וגם תוך כדי הליכה בין העצים עם מדריך, הילדים והמבוגרים המלווים אותם, חווים את הטבע ומפנימים את חשיבות היערות בארץ ישראל.

בפארק האילנות

בפארק האילנות צילום: נעמי גוטקינד גולן

אם לא תספיקו להגיע לפארק אילנות במהלך החופש הגדול, מומלץ לבוא לשם בעונת פריחת האירוסים. המקום כולל שביל אירוסים שלדברי המדריך שליווה אותי בסיור הראשוני הוא חוויה מקסימה בפני עצמה. בינתיים, עוד בימי החופשה, ליתר דיוק ב-24 באוגוסט, תקיים קק"ל הפנינג בסמוך לאצטדיון הכדורגל בנס ציונה. בשעות 17:00-20:00 של אותו יום יהיו שם מבוך יער, שעת סיפור, עמדות יצירה, קוסם, פינת מנוחה (זולה), מתחם ג'ימבורי ומתנפחים ותחנות שיופעלו בשיתוף דמותו המפורסמת של קופיקו.

יש לתאם מראש ביקור במרכז המבקרים בטלפון: 050-6273641