מבחן דרכים: פג'ו 5008

האריה הוא הסמל של ירושלים ויצרן הרכב פג'ו. לכבוד יום ירושלים מוטי שטרן יצא לבחון את מכונית הדגל של פג'ו – ה- 5008.

חדשות כיפה מוטי שטרן 10/05/18 11:53 כה באייר התשעח

מבחן דרכים: פג'ו 5008
צילום: מוטי שטרן

הכניסה של פג'ו לתחום הקרוסאוברים ההולך וגדל היתה באיחור, אך לא איחור אופנתי...
הדור הראשון של ה-3008 נראה יותר כמו מיניוואן וה-2008 בתחילת דרכו היה מעין תחליף סטיישן לסופר מיני 208 עליה הוא מבוסס – לא בדיוק מתכון להצלחה בסגמנט בו לעיצוב משקל רב.
כשניגשו בפג'ו לתכנן את הדור השני של ה- 5008 – ניתן משקל רב לעיצוב, לאיכות ולאיבזור והוא אחד הקרוסאוברים היפים בקטגוריה.
הדור הראשון של ה-5008 היה מיניוואן תכליתי ומרובע, אך בעולם של קרוסאוברים בעלי 7 מושבים – אין כמעט מקום למיניוואן (סיטרואן גראנד פיקאסו, בן הדוד של ה-5008 הוא אחד המיניוואנים הבודדים המוצעים היום). בדור השני, ה-5008 מצטרף למשפחת הקרוסאוברים כאח הגדול של ה- 3008 והופך מרבוע ותכליתי למעוצב ואופנתי.
ה-5008 מוצע עם שלושה מנועים ושלוש רמות אבזור כפי שמפורט בסיקור ההשקה שלו.
רכב המבחן היה עם מנוע 1,600 סמ"ק טורבו בנזין ברמת הגימור Premium (האמצעית).

צילום: מוטי שטרן

 

עיצוב חיצוני

למרות המעבר מעיצוב מיניוואני לקרוסאובר – ה-5008 לא הפך לג'יפ קשוח ומסוקס, אלא יותר לג'יפון מגודל עם עיצוב מוקפד ודינאמי. יש לו את כל סממני רכב השטח המתבקשים: קשתות גלגלים עם סיומת פלסטיק שחור, מגן גחון כסוף בתחתית הפגוש הקדמי וכמובן מרווח גחון מרשים של 23 ס"מ. לאורך הרכב בולט פס קישוט כרום המתחיל בקצה הפנסים הקדמיים, ממשיך לאורך מכסה המנוע, מטפס לאורך השמשה הקדמית מעל שורת החלונות ויורד בחזרה בקצה חלון הצד האחורי, גם בצד, בין הגלגל הקדמי לאחורי - פס כרום בולט ומעוצב. בחזית בולט הגריל שבמרכזו סמל האריה ושני צדיו הפנסים שבליטה בפגוש "נכנסת" אליהם, בחלק התחתון פנסי ערפל עם מסגרות כרום. עיצוב החלק האחורי דומה ל-3008 וכולל פנסים המשולבים בשמשה האחורית במבנה 3 פסים אלכסוניים, אך משהו בזווית הזקופה של הדלת האחורית פחות הרמוני מהאח הקטן.

 

צילום: מוטי שטרן

 

 

עיצוב פנימי ואבזור

כשמניעים את ה-5008, בלוח השעונים הדיגיטלי מופיעה הכתובת PEUGEOT I-COCKPIT המיטיבה לתאר את העיצוב המרשים של תא הנוסעים בכלל וסביבת הנהג בפרט. זהו הצעד הבא של עיצוב סביבת הנהג שהחל בדגמים המסתיימים בספרה 8 (208 ו-308 שגרסת הסטיישן שלה נבחנה במדור זה) עם הגה קטן הקטום בחלק העליון והתחתון, לוח שעונים דיגיטלי הניתן להתאמה אישית  (כולל תרגום לעברית), ידית הילוכים בעיצוב ג'ויסטיק של מטוס וכפתורי פסנתר מתחת למסך המולטימדיה המאפשרים גישה מהירה לפונקציות הרבות שלה. איכות החומרים גבוהה והיא כוללת ריפוד בד נעים למגע גם באזור המולטימדיה. אפרופו מטוס, בגב בנושבים הקדמיים שולחנות מתקפלות לטובת יושבי השורה השנייה כמו במטוס...
במיניוואן, סליחה, בקרוסאובר המיועד ל-7 נוסעים למרחב ולתצורת סידור המושבים חשיבות גבוהה,
כל אחד מהמושבים עצמאי וניתן לכוון או לקפל כל אחד מהם באופן עצמאי.
המרווח בשורה הראשונה נהדר והמושבים נוחים וכוללים אפשרות שינוי אורך בסיס המושב לתמיכה טובה, כיוונון גובה למושב הנוסע וכוונון חשמלי עם זכרונות למושב הנהג, 3 מושבי השורה ניתנים להזזה קדימה ואחורה לטובת מרווח לשורה השלישית ומלבד שולחנות מתקפלים מציעים גם וילונות צד ופתחי מיזוג עם אפשרות לשליטה בעוצמת האוורור ושקע 12 וולט. השורה השלישית מתאימה יותר לילדים, אך יחסית לרכבי 5+2 פחות צפופה ומבוגרים יוכלו לשבת שם לנסיעות קצרות מאוד.
כאשר כל המושבים פתוחים, נפח תא המטען הוא 210 ליטר, 780 ליטר כשהשורה השלישית מקופלת וצומח ל-1940 כששתי השורות מקופלות, קיפול המושבים נוח ומהיר וניתן להטות את גב מושב הנוסע קדימה לטובת הכנסת מוטות באורך 3 מטרים.
רשימת האבזור ארוכה וכוללת: חישוקי 19 אינץ',גג פנוראמי ענק נפתח, משטח הטענה לסלולארי, פתיחה והנעה ללא מפתח (רכב המבחן היה מהמשלוח הראשון וצויד במפתח רגיל), מערכת מולטימדיה מקורית הכוללת קישוריות Android Auto ו- Apple CarPlay שמשולבת בה מערכת Touch של לובינסקי, לוח שעונים דיגיטלי (המולטימדיה ולוח השעונים בעברית!), בלם יד חשמלי, מצלמת רוורס כולל מבט ממעוף הציפור ועוד.
האבזור בטיחותי מכובד גם הוא וכולל: בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית (שלא הצלחתי להפעילה), בקרת ותיקון סטייה מנתיב ומעבר אוטומטי בין אור גבוה לדרך.

 

צילום: מוטי שטרן

 

יוצאים לדרך

ההנעה עם המפתח (רק במשלוח הראשון) מפרה את אווירת ההייטק המתקבלת מלוח השעונים הדיגיטלי, ההגה הקטום וידית ההילוכים האלקטרונית והמעניינת.
לאחר התאמת לוח השעונים למצב הרצוי (מצבים: מדים ומחוונים, מינימלי, נהיגה ומותאם אישית), העברת ידית ההילוכים ל-D ולחיצה עדינה על דוושת הגז וה-5008 נע קדימה בשקט ובנינוחות כיאה לרכב צרפתי...
מנוע ה- 1,600 טורבו בנזין מפיק הספק של 165 כ"ס ומומנט של 24.5 קג"מ המושגים כבר ב-1,400 סל"ד וביחד עם תיבת 6 הילוכים פלנטרית מעניקים לנהג כוח זמין המאפשר נסיעה חלקה ושקטה ובעת הצורך גם תוספת כוח לטובת תאוצה מהירה ועקיפות.
למרות שה-5008 הוא קרוסאובר מגודל – הוא מהנה מאוד לנהיגה בכבישים מהירים וגם בדרכים מפותלות, יציב ומעניק תחושת בטחון בכל מצב לצד הנוחות המפורסמת.
למרות שמדובר ברכב גדול, בזכות החיישנים והמצלמה ההיקפית – קל לתמרן גם במקומות צפופים.
צריכת הדלק לאורך המבחן עמדה על 12 ק"מ לליטר סבירים מאוד לרכב בגודל כזה.

 

 

צילום: מוטי שטרן

 

סיכום

ה-5008 היה עבורי הדבר הכי קרוב לרכב פרימיום שאינו רכב פרימיום: תא הנוסעים שלו איכותי ועתידני, האבזור עשיר מאוד, העיצוב החיצוני מיוחד והוא נוח, מהנה לנהיגה ושימושי.
הוא מתחרה בסקודה קודיאק המרשים מאוד, אך הפג'ו מפנק ויוקרתי יותר ויש לו גרסת דיזל 1,600 סמ"ק במחיר זהה המציעה צריכת דלק עדיפה.
הדור האחרון של רכבי פג'ו השתפר בכל היבט מאוד וה-5008 מהווה את שיא השיפור.
לדעתי, ה-5008 נותן תחושה קרובה מאוד לרכבי פרימיום: בזכות תא נוסעים איכותי ועשיר, נוחות הנסיעה מעולה ויחידת ההנעה החזקה.

 

לכל נסיעות המבחן של מוטי שטרן!