"מבחינתי שבטבע היא אחדות עם ישראל"

זאב הלוי, מארגן שבתות בהן הדגש הוא על התוכן אבל לא שוכחים גם את הכיף. השבתות מתאימות למשפחות ולרווקים אבל "אני לא מחתן, רק הקדוש ברוך הוא אחראי לזה". בשבטבע תוכלו למצוא את עידן חביב יוני גנוט, משה פייגלין ועוד

חדשות כיפה יעל צלניק אבנרי 31/07/17 18:13 ח באב התשעז

"מבחינתי שבטבע היא אחדות עם ישראל"
שבטבע, צילום: באדיבות שבטבע

"חזרתי בתשובה לפני 13 שנה. לפני כשמונה שנים היו לי עסקים בירושלים שהרב אמר לי לסגור אותם. חייתי באוהל במירון כמה שבועות. הבנתי שזה קשה לשמור שבת כשאתה לא במסגרת, בישיבה. הכרתי משפחה שביקשו שאארגן עבורם שבת, אליה הגיעו 34 איש. בשבת השניה כבר הגיעו 60 איש. ואז סבתא שלי שגידלה אותי נפטרה, והתחלתי לעשות שבתות לעילוי נשמתה. זה היה שילוב של טבע, שבת ותוכן איכותי עם אווירה קלילה. בזמנו ממש ישנו באוהלים". כך מספר זאב הלוי, בן 38, נשוי עם שתי בנות, על ההתחלה של שבטבע, אירועי שבתות בהן מושם הדגש על תוכן משמעותי. היום מגיעים לחלק מהשבתות של שבטבע כ-400 איש.

מי קהל היעד של השבתות של שבטבע?
"אני לא מגדיר קהל יעד," מספר זאב: "יש גם פנויים פנויות וגם משפחות. כל מי שמדברים אליו התוכן והאווירה. אמנם הרבה זוגות נפגשים בשבתות או מקבלים הצעות בשבתות בסגנון 'יש לי מישהי להכיר לך, אבל זה קורה גם בשבת שיש בה הרבה משפחות. גם אם יש שבת שיש בה הרבה צעירים אני לא מגדיר את זה כשבת פנויים פנויות. אני לא מחתן, רק הקדוש ברוך הוא אחראי לזה. לשבטבע תמיד מגיע מיקס של אנשים: חב"דניקים, כיפות סרוגות, ברסלב, רווקים מהביצה, חבר'ה שרק מתחזקים. עד לסעודה שלישית כל הפחדים והמחסומים נופלים. מבחינתי שבטבע היא אחדות עם ישראל. אני לא אוהב להגדיר את עצמי אז אני לא מגדיר אחרים.
שמתי לב שהמונוטוניות של שבת מכרסמת, ואנשים מפסיקים לשמור שבת. אני רוצה לחדש את השבת ולחדש לבנאדם, שיראו אנשים חדשים ומקומות חדשים, וזה מה שחשוב".

שבטבע

שבטבע צילום: באדיבות שבטבע

מה התכנים שאתם מביאים לשבתות?
"אנחנו מביאים מנטורים כמו הרב יובל אשרוב, מיכי יוספי, ועוד הרבה דמויות מעניינות. עשינו שבת בנושא אחדות  והבאנו אאליה את משה פייגלין. כשהבאנו את צבי יחזקאלי או את דורון שפר, הם סיפרו על עצמם והחזרה בתשובה שלהם ולא על הכדורסל. וזה מה שאנחנו מחפשים, את הסיפור האישי של האדם. לכל שבת שאנו עושים יש נושא. עשינו בעבר שבת בנושא שיטת ימימה, שבת שעוסקת בהיכרויות וזוגיות, שבת על בעל הסולם הרב אשלג, שבת בנושא רפלקסולוגיה ורפואה סינית וגם שבת בנושא חב"ד שהגיע אליה ד"ר יחיאל הררי שחקר את הנושא. אנחנו מחפשים תוכן רוחני לשבת: התוועדויות, שיעורים, אבל גםגם להנות.
.
ספר לי על השבתות הקרובות שלכם
ב-ב' אלול, 24 באוגוסט, אנחנו עושים שבת בנושא תורה ומדינה בפלאז'ה בנצרת עילית.הזמנו את הרב שרקי, משה פייגלין, תהיה הופעה של שולי רנד, ובמוצ"ש הופעה של יוני גנוט. יהיה גם טוביה מערוץ מאיר כדי שתהיה פעילות לילדים, ולמי שירצה גם טיולי מעיינות. זה יהיה סוף שבוע של שלושה לילות. 

ב- ט"ז באלול, 7 בספטמבר אנחנו עושים שבת לצעירים עד גיל 38, ביניהם גם פנויים פנויות, שאליה יגיע הזמר  עידן חביב. גם השבת הזו תהיה בנצרת עילית. אנחנו קוראים לפרויקט הזה "ואהבת- הפרויקט".

מודעת השבת ב-ב

מודעת השבת ב-ב' אלול

 

לאתר שבטבע
חפשו בפייסבוק "שבטבע", zeevsa@gmail.com