מארחים להדלקת נרות? לממליצה יש כמה עצות בשבילכם

אם כבר התארחתם, עכשיו בטח הגיע תורכם לארח. בגזרת הכיבוד: פיצה עם שוקולד, סיר לסופגניות, גלידה ורוגעלך וגם רעיון לטבעוניים. וגם רעיונות להפעלות לילדים: הצגה, טיול בירושלים ונשנוש בריא

חדשות כיפה נעמה 18/12/17 14:55 ל בכסלו התשעח

מארחים להדלקת נרות? לממליצה יש כמה עצות בשבילכם
הממליצה

אחרי שבוע של הכנה לחג עם מסיבות חנוכה במסגרות החינוכיות, הגיע הזמן למסיבות המשפחתיות. במהלך השבוע הקרוב תיחגג מסיבת החנוכה המשפחתית בביתנו הקט. מספר החוגגים גדל משנה לשנה ומצריך חשיבה על הצרכים היחודיים של כל אחד מהמארחים (אי אכילת גלוטן וכד'). מעבר למיני המאכלים שיוגשו, אנחנו נוהגים להזמין פיצה כדי לוודא שגם הילד הבררן ביותר לא יצא רעב. השנה ישתתפו באירוע גם מקלות השוקולד החדשים שמציעה "פיצה האט" שכן השילוב בין שוקולד השחר לבין בצק הפיצה הטעים והייחודי של האט הוא שילוב מנצח. עשינו להם 'נסיעת מבחן' והילדים התענגו עליהם. הכמות מכובדת ומספיקה לכל הסועדים. 

פיצה האט

פיצה האט צילום: נמרוד סונדרס

כאשר אני מארחת אירועים בביתי אני נתקלת בדילמה: מצד אחד- אני בבית ולכן בבגדים נוחים ובלי איפור, ומצד שני- השתתפות במסיבה דורשת השקעה חיצונית מסוימת. הפתרון הפעם הולך לכלול שימוש בפודרה וסומק של גאיה קוסמטיקס. הרשת חוגגת כעת 6 שנים ובמסגרת זו מציעה 50% הנחה על כל המוצרים עד ל18/12. אני ממליצה לקפוץ לאחד הסניפים כי שם תקבלו התאמה ויעוץ אבל ניתן גם לרכוש באתר.

גאיה קוסמטיקס

גאיה קוסמטיקס צילום: יח"צ

קשה לי להאמין שאצליח להכין בעצמי סופגניות אבל סיר כבר מוכן למטרה זו; סדרת Diamond Hard Anodized של רשת ארקוסטיל קיטצ'ן מציעה סירים העוברים במהלך הייצור תהליך אנודיזציה (Hard Anodize), תהליך הנהוג בעולם התעופה, ההופך את הכלים לחזקים יותר, עמידים יותר ולבעלי מוליכות חום משופרת. יחד עם תהליך זה, הכלים מיוצרים עם ציפוי מונע הידבקות המשפר את אורך חייו של הכלי ואת עמידותו, מאפשר שימוש מופחת בשמן בעת הבישול והופך את הכלי לקל מאוד לניקוי. אהבתי את העיצוב בעל ידיות הנירוסטה הארגונומיות לאחיזה נוחה ובטוחה ואת העובדה שניתן להשתמש בסיר גם בכיריים וגם בתנור. טווח מחירים: 239 ₪ עד 409 ₪.

ארקוסטיל קיטצ

ארקוסטיל קיטצ'ן צילום: יח"צ

עבור הטבעוניים שבמשפחתנו אגיש סלט המורכב מקטניות מסדרת "הקטניה הטובה" של יכין. הסדרה מכילה 7 סוגי קטניות מבושלות, חלקן מתובלות או ברוטב וכולן דלות בנתרן ומהוות מקור לחלבון וסיבים תזונתיים. הסוגים השונים כוללים שעועית לבנה ברוטב עגבניות, פול מצרי, שעועית שחורה במים, שעועית מנומרת, חומוס שלם, תורמוס ושעועית צ'ילי בטעם מקסיקני חריף. 

יכין

יכין צילום: יח"צ

לקינוח אציע לאורחים שלא אוהבים סופגניות, גלידה מהמארז החדש של בן אנד ג'ריס שהושק לאחרונה עם 4 מנות אישיות בכל אחד בטעמים האהובים על רובנו: גלידת קרם עוגיות, צ'אנקי מאנקי, גלידת בצק עוגיות וגלידת שוקולד בראוניס. המנה המוצעת בכל אריזה היא בדיוק מספיקה ולא מגדישה את הסאה כך שבסיום אין הרגשה של "לא מספיק". 

בן אנד ג

בן אנד ג'ריס צילום: יח"צ

יחד עם הקפה יוצעו הרוגלעך של "אחווה", מוגשים מעט חמים. האריזה כוללת 400 גרם מאפי שמרים במילוי בטעם שוקולד במחיר של רק 8-9 ש"ח והם מתאימים במיוחד בימים הקרים ביחד עם כוס מהבילה של קפה או תה צמחים.

רוגעלך - אחוה

רוגעלך - אחוהצילום: יעל האן

כאשר אני מארחת כמות גדולה של אנשים בחורף, אני דואגת שתהיה קופסת קלינקס אסטטית על שולחן הקפה כי סביר להניח שמתוך 40 איש לפחות 10% יהיו מצונים. ממחטות האף של קלינקס מבית קימברלי קלארק הן מבין היחידות שגם עבות דיין וגם רכות, כך שהן לא גורמות לאדמומיות לאחר שימוש אינטנסיבי ומוגבר. מבחינת המארזים: קופסת קלינקס קולקשן מגיעה כקוביה שבתוכה 56 מגבוני אף תלת שכבתיים, עם 3 עיצובים צבעוניים ומשמחים, בעוד קלינקס אולטרה סופט המכילה נייר טישיו איכותי ורך עם 120 מגבוני אף תלת שכבתיים מופיעה כקופסה מלבנית קלאסית.  

קלינקס

קלינקס צילום: יח"צ

חברה שאלה אותי מה אני עושה עם כל החנוכיות שהילדים מביאים מהגן (אם נקח בחשבון 4 ילדים כפול 3 שנות גן + 6 שנות בית ספר). אמרתי לה שהם עוזרים לי בפתרון הבעיה של 40 איש שצריכים להדליק באותו הזמן. האור שהנרות מפיצים הוא נעים אבל הנר של גולברי הוא זה שיתן אווירה נעימה למסיבה בזכות הנינוח המענג של וניל ולבנדר וימשיך את מוטיב האור של החג. מחירו: 49 ש"ח.

גולברי

גולברי צילום: אסף לוי

נושא מאתגר נוסף, הוא מתנות החנוכה; והשנה המתנות עולות מדרגה אצלנו בבית שכן גם הקטנה כבר אוהבת להשתעשע באתגרי חשיבה. קורטקס  הוא משחק חשיבה שהושק לאחרונה מבית דיאמנט הכולל 8 סוגי אתגרים הקשורים לתהליכי חשיבה: זיכרון, קואורדינציה, הגיון, זיכרון המבוסס על מישוש וכד'. זאת ועוד, ממש עכשיו החברה מציעה מגוון משחקים במחירים זולים במיוחד, החל מ 9.90 ₪  לפריט. המכירה מתקיימת באיזור תעשיה אשדוד, מה-22 עד 29 בחודש, בשעות  9:00-18:00  ובשישי בשעות 8:00-12:00.

קורטקס דיאמנט

קורטקס דיאמנט צילום: יח"צ

ללא ספק האתגר האמיתי טמון בתכנית שצריכה לא לשעמם את המבוגרים, להתאים גם לילדים הגדולים, אך לרתק גם את הקטנים ואף את הקטנטנים. אז ראשית חשבתי שנתחיל עם משחק הסביבונים הכי אלמנטרי ובסיסי (הכולל אמנם מרכיב מעט מטריד של הימור), כשדבר הערך שעליו ישחקו יהיה חטיפי השוקולד של קינדר בואנו המגיעים באריזת מיני מיקס. קוביית השוקולד טעימה להפליא; הוופל פריך, והשוקולד רך ונמס בטעמי שוקולד חלב, מריר או לבן ומילוי חלבי של אגוזי לוז.

קינדר בואנו

קינדר בואנו צילום: יח"צ

לאחותי, שיש לה יום הולדת בתקופה זו, אתן קרם רב תכליתי של ד"ר נונה מאחר והיא לא הטיפוס שיקפיד להשתמש בכל קרם לפי ייעודו. שימוש יומיומי בקרם עוזר לשיפור מראה העור; עם הזמן תראו שהעור מקבל מראה מוצק יותר. בנוסף הוא עוזר ומקל על מצבים מאתגרים יותר כמו עקיצות, קילופים ועור יבש. באופן כללי ניתן לומר על החברה כי מדובר בליגה אחרת של מוצרי קוסמטיקה ותוספי תזונה, המשווקת למעלה מ50 מוצרים בכ40 מדינות ברחבי העולם. המוצרים השונים מעניקים פתרון מקיף לשגרת טיפוח יומיומית והם מבוססים על נוסחה שביסודה ניצבת הארכיבקטריה – צורת החיים העתיקה בעולם והיצור היחיד המסוגל לשרוד בתנאי המחיה הקיצוניים של ים המלח. המבנה הייחודי של הארכיבקטריה, מעניק לה את כוח החיים יוצא הדופן, הופך אותה למקור בלתי נדלה של חלבונים וחומצות אמינו ולאחד האנטי אוקסידנטים העוצמתיים בעולם.

נונה

נונה צילום: יח"צ

כדי שחופש חנוכה לא יבוזבז, אני מתאמצת לתכנן פעילות מהנה בכל יום, למרות שאני ובעלי צריכים לעבוד במהלך כל החג. אחד הבילויים האהובים על משפחתי הוא צפיה בסרט ביחד. כולנו מחליפים רשמים תוך כדי, ובכלל לא מדובר בצפיה פסיבית ושקטה. אחד הנשנושים שאני מציעה לילדיי כשאנחנו כולנו מתכרבלים יחד על הספה הוא אדממה של חברת "Masfrost" המגיע לארץ בזכות חברת "פסקוביץ". בזמן הקרוב ניתן יהיה למצוא 15 מוצרי ירקות קפואים שונים ביניהם ארטישוק, תירס, אפונה, גזר גמדי, שעועית ירוקה, שעועית צהובה, שעועית ירוקה שלמה, ואדממה. לפני כ-3 חודשים החלה החברה לשווק לראשונה סדרת פירות יער אקזוטיים מוקפאים הכוללת אוכמניות מוקפאות, פטל שחור מוקפא, דובדבנים חמוצים מוקפאים, תות שדה מוקפא, חמוציות מוקפאות, דומדמניות שחורות מוקפאות ודומדמניות אדומות מוקפאות. כל אלה מיובאים מסרביה שם גדלו פירות היער תחת פיקוח אגרונומי צמוד, נקטפו ברגע הנכון ביותר, מוינו והוקפאו בטכנולוגיה FQF יחודית והכל תחת פיקוח של השגחת כשרות בד''צ והרבנות הראשית.

אדממה פסקוביץ

אדממה פסקוביץ' צילום: יח"צ

אם אתם מתכוונים להגיע לירושלים במהלך החג, (ואם לא - תשנו תוכניות אחרי שתקראו), תשמחו לשמוע על הפרויקט היצירתי של העירייה שקראה ל15 שפים וקונדיטוריות ירושלמיות לייצר את "הסופגניה הירושלמית" בהשראת עיר הבירה הכי מיוחדת בעולם: אסף גרניט ממחניודה יצר סופגניה ברוח "קולנוע סמדר" הנוסטלגי, השפית רחל בן אלול יצרה סופגניה בצורת "המפלצת" מקריית היובל, מאפיית אנג'ל יצרה סופגניית "מעורב ירושלמי", אבי לוי הפתיע עם ספינג' כבד אווז,  קרן ואיציק קדוש קיבלו השראה מטחנת הרוח מונטפיורי, ואסף רותם יצר סופגנייה בהשראת סוכריית המציצה הירושלמית. אז קחו לעצמכם יום ובקרו בעסקים המשתתפים במיזם: מאפיית אנג'ל, בוטיק סנטרל, בית קפה בן עמי, מסעדת מחניודה, מסעדת בראסרי, בתא (BATA), חבה בשוק, בית הקפה המיתולוגי אביחיל, מאפיית מרציפן, קפה קדוש, בית קפה שרגא, רשת הקונדיטוריות תופיניי ודוכן רחל בשדרה. בתיאבון!

מאפיית מרציפן

מאפיית מרציפן צילום: אנטולי מיכאלו

מאפיית אנג

מאפיית אנג'ל וסטקיית חצות סופגנית מעורב ירושלמי צילום: אנטולי מיכאלו

אחרי שטעמתם, אפשר לקחת את הילדים לבית אבי חי, לצפות בהצגה "זה קרה בנר ראשון" וליצור. אנחנו נלך ביום ראשון בע"ה לראות את ההצגה העוסקת בנושאים אליהם כל ילד יכול להתחבר: סיפור המסגרת מספר על ילדה ההולכת לישון כשהיא חוששת מהופעה ביום שלמחרת. במהלך הלילה חפצי הבית קמים וביחד עוברים מסע שמעלה לדיון את הנקודות בהם אנחנו הופכים לגיבורים או מתגברים על אתגרים וחששות. מחיר: 30 ש"ח כולל 2 סדנאות בהם יכינו סביבונים וירקמו.

זה קרה בנר ראשון

זה קרה בנר ראשון צילום: דנה בר סימן טוב

מאחר ולא הצלחתי לסיים את כל קניית המתנות לפני חנוכה, שמחתי למצוא שרשת "הסטוק" מציעה הנחות של 20%-50% על כל הצעצועים, כך שתוכלו לקנות קוביות הרכבה 200 חלקים במחיר 40 ₪ במקום 80 ₪, אוהל כדורים הכולל 50 כדורים במחיר 70 ₪ במקום 119 ₪, מטבח ענק במחיר 90 ₪ במקום 120 ₪ ובית בובות ענק במחיר 99 ₪ במקום 120 ₪. המבצעים בתוקף רק עד ל 23.12.17.

הסטוק קוביות

הסטוק קוביותצילום: יח"צ