לאן אתם רוצים להגיע באמת?

בכל אחד מאתנו יש משהו שרוצה כל הזמן לגדול, להתפתח, לשכלל את היכולות הפנימיות שלנו, להמשיך לעשות טוב. וכשאנחנו לא נענים לצורך שלנו, אנחנו מתוסכלים ולא שמחים. הדס מיטב בטור עם עצות מעשיות שיניעו אתכם קדימה.

חדשות כיפה הדס מיטב 25/01/18 12:38 ט בשבט התשעח

לאן אתם רוצים להגיע באמת?
הדס מיטב, צילום: הדס מיטב

היא ישבה מולי מתוסכלת, שיתפה שהיא חשה תסכול עמוק בחיי היומיום שלה. ב"ה יש לה משפחה ועבודה, אבל היא פשוט חסרת סבלנות גם בבית וגם בחוץ, ואת האמת היום שלה מלא אבל היא פשוט משועממת.

הילדים קצת גדלו, בעבודה היא באותו תפקיד בכיר כבר כמה שנים, היא ממש לא מסופקת ממה שהיא עושה ויש בה צד שרוצה להמשיך ולהתפתח בעבודה, לתרום בעשייה בישוב בו היא גרה, להשקיע יותר בבית ובילדים, אבל אין לה כוח למאמץ שזה ידרוש ממנה ולא ממש מתחשק לה לצאת מאזור הנוחות.

לכאורה קל ונוח ונעים לה, אבל לא...

בכל אחד מאתנו יש משהו שרוצה כל הזמן לגדול, לצמוח, להתפתח, לשכלל את היכולות הפנימיות שלנו, לעבוד על המידות, להמשיך לעשות טוב. וכשאנחנו לא נענים לצורך שלנו, אלא שוקעים בתרדמת, אנחנו מתוסכלים ולא שמחים.

היצירה, העשייה, הנתינה וההתפתחות הופכים אותנו לאנשים מלאים יותר,  שמחים יותר,  צועדים במרץ במשעול החיים, על אף שזה דורש מאתנו יותר.

אז איך עושים את זה? מסמנים מטרות!

מה זו מטרה? כל דבר שמצעיד אותך קדימה, שמוציא אותך מהסדר הקבוע, מאזור הנוחות לעבר יעד גבוה מעט יותר.

מטרה יכולה להיות: עבודה על הכעס, שינוי מקצועי, החלטה לשמור על בית מסודר, לטפח קשרי חברות, הקפדה על תפילות, ירידה במשקל ועוד. לא צריך משהו גדול, לא צריך לשנות הרגלי חיים, אלא שינוי שישמח אותך שיקרה וייקח אותך עוד צעד קדימה.

אז איך מגדירים מטרה? כדי שהמטרה תצא אל הפועל ואכן יתחולל שינוי יש להגדיר מטרה בצורה נכונה:

  1. לנסח את המטרה בצורה חיובית. "אני רוצה להקשיב יותר לילדים שלי" ולא "אני לא רוצה להיות בלחץ בבית"

  2. מטרה שתלויה אך ורק בך. "אני רוצה להקדיש יותר זמן לזוגיות שלי" ולא "אני רוצה שבעלי יפרגן לי יותר"

  3. מטרה מדידה, שניתן לקבוע בה לוח זמנים. "אני רוצה לעשות שינוי תעסוקתי בשנה הקרובה" ולא "אני רוצה לחיות בסבבה".

  4. מטרה שהיא אקולוגית עבורך, זאת אומרת שכשתגשים אותה היא לא תפגע בתחומים אחרים בחיים שלך באופן שהוא לא טוב ונכון עבורך ועבור המשפחה שלך. "אני רוצה להוריד שעות עבודה לטובת הבית" ולא "אני רוצה להפסיק לעבוד, ללא קשר למצבנו הכלכלי".

  5. יש לנסח את המטרה בלשון חיובית ובהווה. "אני מנהלת משמעותית ומקצועית עבור העובדים שלי".

  6. והכי הכי חשוב, מטרה שבאמת חשובה לך, שאתה באמת רוצה אותה, שהיא ממש נחשקת! כך תהיה לך את כל המוטיבציה לעבוד עליה.

 

אז יאללה, לעבודה...

קחו דף ועט, תרגישו מבפנים מה הנושא שהכי בוער לכם עכשיו לעבוד עליו, להתקדם בו, לעשות שינוי, נסחו מטרה שעונה על כל הכללים ובהצלחה, כי רק לצמוח יש!

(בשבועות הבאים נפרט איך מתקדמים צעד צעד להשגת המטרה)

"לך לך מארצך - כי אדם נקרא מהלך, וצריך לעולם לילך ממדרגה למדרגה, ולצאת מן ההרגל והטבע, ואפילו כשזוכין לאיזה מדריגה בעבודת הבורא יתברך, מכל מקום גם בזה ההרגל נעשה טבע שני. ולכן צריכין בכל עת לחדש דרכים בעבודת ה' בנפשו..."                                                (שפת אמת, תרנ"ו "לך").

 

רוצים להצליח? פתחו שמיעה סלקטיבית!


הדס מיטב- אימון אישי. אימון בבתי ספר ובארגונים. דולה ומדריכת הכנה ללידה. הרצאות וסדנאות

Hadasm124@gmail.com 052-2090885.