כבר החלטתם מה אתם רוצים להיות?

"פעמים רבות אנחנו מוצאים את עצמנו מסתובבים בעולם לא ממוקדים בעצמנו, אלא מיישרים את עצמנו עפ"י המצופה מאתנו, עושים מה שכולם עושים, רוצים את מה שכולם רוצים, משכנעים את עצמנו שזה גם הדבר הטוב ביותר עבורנו".

חדשות כיפה הדס מיטב 13/05/18 09:04 כח באייר התשעח

כבר החלטתם מה אתם רוצים להיות?
הדס מיטב, צילום: באדיבות המצולמת

אני יודעת שיש לי צינור שהוא הצינור האישי והבלעדי שלי.

אני יודעת שיש לי צינור שדרכו מזרים אלי הקב"ה את שפע הטוב השייך אלי.

אני יודעת שיש לי צינור שהוא הדרך שלי להעביר את הכישרונות והיכולות שהקב"ה נתן לי אל העולם הזה.

לעתים אני מרגישה את הזרימה בצינור, משוחררת וחופשית, כשאני שמחה ומודה שהכל קורה כ"כ מדויק.

לעתים אני מרגישה חסימה בצינור. החסימה מרגישה כבלבול, חוסר וודאות, מלווה בהרבה פחדים על מה יהיה ואיך יהיה. פוזלת לצדדים, מסתכלת מה קורה עם אחרים, משווה, מקנאה, כועסת.

פעמים רבות אנחנו מוצאים את עצמנו מסתובבים בעולם לא ממוקדים בעצמנו, אלא מיישרים את עצמנו עפ"י המצופה מאתנו, עושים מה שכולם עושים, רוצים את מה שכולם רוצים, משכנעים את עצמנו שזה גם הדבר הטוב ביותר עבורנו.

כמה פעמים אנחנו סוטים מהנתיב שלנו ומתעסקים בשבילים של אחרים- מאוכזבים מהם, מצפים מהם, כועסים עליהם ושאר מידות קטנוניות, שעוסקות ב'הם' ולא בנו.

יש ואנו מנסים לחקות אחרים, להשקיע מקצועית בנתיבים לא לנו, לפעמים אנחנו לא ממקמים את עצמנו בשלב ההתפתחותי שלנו. לדוגמה: להתנהל כמנהל של חברת ענק כשאני עדיין עצמאי בתחילת הדרך או להיפך, מתנהל שקל לשקל, באוסף של מעשים קטנים, כשמבחינת הרמה המקצועית שלי אני כבר הרבה קדימה.

ישנה עבודה שאני קוראת לה 'איסוף פנימה'. זה מצטייר לי כמו איסוף של שרירי הבטן כשאנחנו רוצים לחזק אותם. בחיזוק שרירי הבטן אני אוספת את השרירים הקיימים בתוכי כלפי פנים וכך מחזקת אותם, מכאן ואילך כל תנועה שלי תהיה חזקה וטובה יותר.

את אותה עבודה ניתן לעשות גם עם הנפש שלנו. עבודה של איסוף פנימה, לחזק את מה שיש לי בפנים ואז לבטא את העוצמה החדשה שגיליתי בי- החוצה.

קודם כל, משקיטים רעשים חיצוניים- של מה קורה עם אחרים, מה אחרים אמרו לי/ חושבים עלי/ מצפים ממני.

ואז אני שואלת את עצמי את שאלתו החזקה של : Jim CathCart"איך מי שאני רוצה להיות הייתה עושה את מה שאני רוצה לעשות"- כך אני מסתכלת על ה'תגובה האידאלית' שלי. איך אני רוצה לראות את עצמי פועלת במקרה זה. זה מוציא אותי מהקטנות ומעביר אותי למצב הרצוי שלי.

אני פורטת את זה- למה אני חושבת על הנושא? מה אני מאמינה בהקשר הזה- מאמינה על המצב, על עצמי? מה היכולות שיש לי שאני רוצה להביא כאן לידי ביטוי?

עושה עבודת סינון רצינית- מה שייך לי ומה לא. מה מתחבר למי שאני רוצה להיות ומה לא. מה מתחבר לעולם הערכי שלי ומה לא. מה מתחבר לחלום שלי ומה לא.

הפסולת נשארת בחוץ והאני הפנימי המיוחד שלי מתברר.

רק את האני הזה אני ארצה לגלות ולהוציא אל הפועל . העבודה הזו נותנת לי את החופש להיות אני, נקי ואמיתי ככל האפשר.

בהצלחה! הדס.

 

 

 

 

הדס מיטב - מאמנת נשים לצמיחה, מיקוד ושינוי. מאמנת בבתי ספר. תומכת לידה. מעבירת הרצאות וסדנאות. 052-2090885. hadasm124@gmail.com,  או בפייסבוק- הדס מיטב-נביעה.