יסודי ומסודר? המעסיק מחפש את תכונות האופי שלך ולא רק ניסיון תעסוקתי

אם ארגנת בהתנדבות, אם תיקתקת את כל השמחות המשפחתיות, זה מעיד על נסיון מקצועי ואישי שכל מעסיק מחפש. אל תהססו להכניס את זה לקורות החיים שלכם בגאווה. אפרת ליבוביץ' מסבירה

חדשות כיפה אפרת ליבוביץ' 16/11/17 10:00 כז בחשון התשעח

יסודי ומסודר? המעסיק מחפש את תכונות האופי שלך ולא רק ניסיון תעסוקתי
מארגנת ומתקתקת , צילום: shutterstock

פעם התקשרה אלי אשה מיוחדת מאוד. היא עושה המון פעילויות חסד, אחת שיודעת לארגן אירועים ומוציאה קבוצות לאירועים שונים. שלא לדבר שהיא מנהלת ביד רמה בית עם מספר צאצאים לא מבוטל, שגם לזה דרושים כישורי ניהול ומולטי טסקינג רציניים. היא יודעת להפיק כנסים ולקדם תהליכים אבל הכל בהתנדבות. 

איך אפשר להמיר התנדבות למציאת משרה? השאלה הזאת הטרידה אותה ומטרידה הרבה מאתנו. אנחנו יודעים שיש לנו יכולות וכישורים אבל לא תמיד יש לנו ניסיון תעסוקתי מספק או לימודים והכשרה מתאימים. אז האם יש סיכוי למצוא משרה שמתאימה לי בכלל? 

אנחנו רוצים ללמוד כדי להשיג את ההכשרה הנכספת מתוך מטרה שזה יקדם אותנו תעסוקתית, וזה באמת דבר חשוב. אבל לפעמים אין צורך בכך וקיימות משרות שאנחנו אפילו לא מכירים אותן ולא יודעים עליהן, שיהיו המדרגה הראשונה שלנו בכניסה לעולם התעסוקה או המדרגה הראשונה לתחום שאנחנו רוצים להיכנס אליו אבל לא לגמרי יודעים איך. 

אחד הדברים שעשיתי איתה, הוא להבין מהם הדברים שהיא עשתה - עם או בלי שכר. כל הפקה שעשתה, כל ארגון והתנדבות נתנו לה כישורים שונים. הכישורים האלה רלוונטיים לשוק העבודה. אין סיבה להפריד ביניהם כי זה מעיד על היכולות שלי. אם אני זאת שמפיקה כל אירוע משפחתי ויודעת לעשות את זה עד הפרטים הכי קטנים, שיודעת לנהל את כולם כך שהכל יתקתק - גם אם זה לא היה בשכר, זה משהו שנמצא בבסיס האישיות שלי. 

אם אני אדם מסודר ויסודי, אוהבת להתבונן בפרטים הקטנים, מבקרת את עצמי, מייעלת תהליכים שונים ויודעת לארגן את כל החשבונות בבית והכל מתוייק, ככל הנראה התכונה הזאת יכולה להיות מאוד מועילה למעסיק פוטנציאלי. 

במהלך השנים שלא עבדתי באופן רשמי וגידלתי את ילדי, ייעצתי בפורומים אינטרנטיים לחוזרים בתשובה וליוויתי נשים בהתנדבות. עשיתי את זה כי אהבתי את זה, וכשהגיע הזמן לחפש עבודה הכנסתי את זה לקורות החיים שלי כי זה העיד על ניסיון מקצועי ואישי. 

גם אם נראה לי שאין לי עבר תעסוקתי עשיר כי אין לי מספיק מקומות עבודה המצוינים בקורות החיים, אני חייבת להבין מה יש בתכונות שלי וביכולות שלי שרלוונטי לשוק התעסוקה. 

הרעיון הזה של לקחת את חיי ולהוציא מהם תכונות וכישורים רלוונטיים, זה כשלעצמו דבר נפלא. זה עושה סדר בראש, נותן לי את ההבנה מה הדברים שמחיים אותי ושעושים לי טוב ומה יש לי להציע גם אם זה לא תמיד רשמי. 

לא מזמן סיפר לי איש עסקים, שפנה אליו ארגון גדול ואמר לו 'אין לי בעיה לתת לאנשים את ההכשרה המקצועית, אבל ממש קשה לי למצוא אנשים שמכוונים תעסוקה: אחראים, אמינים, יסודיים, נותני שירות, בעלי חוש טכני טוב שאני יכול לסמוך עליהם בעבודה מול לקוחות. תמצא לי את האנשים, את ההכשרה אני אתן!'  יש לא מעט בעלי עסקים שמתקשים למצוא את הפרסונה המתאימה לתפקיד, לאו דווקא בגלל ההכשרה המקצועית, אלא בגלל היכולות האישיות.  

אצל האשה שפנתה אלי, ההבנה היתה שהיא פרויקטורית ומתאים לה לעבוד בארגונים חברתיים. היא סיפרה לי אחר כך שאמנם היא החליטה ללכת לאפיק עצמאי, אבל ההגדרה הזאת נתנה לה בסיס להבין מה היא ומה היכולות שלה, ומשם היא התחילה לזוז. 

אם גם את/ה בהתלבטות דומה, שב/י לך עם דף ועט ותתחיל/י להוציא החוצה את כל הכישורים והיכולות שלך. תתפלא/י לגלות עד כמה יש לך מה לתת ומה להציע למעסיקים ולמשרות פוטנציאליות. לפעמים המיקוד הזה בעצמו כבר מתחיל להניע תהליך, ואנשים מוצאים את מקום העבודה שלהם הרבה יותר בקלות ממה שהם מצפים.

בהצלחה!

אפרת ליבוביץ

אפרת ליבוביץ' צילום: באדיבות המצולמת

אפרת ליבוביץ' היא מנהלת פרויקטים, מנחה ומלווה תעסוקתית "אקומנא" בע"מ, efrat@acumana.co.il, מוזמנים לדף הפייסבוק שלנו "אקומנא- חשיבה שתזיז אותך"


לטורים הקודמים