נשרף לי האף!

האתגר לשמור על עור הפנים ועל השיער בקיץ הלוהט הוא גדול במיוחד. איך עושים את זה? עוקבים אחרי הטיפים שלנו ושותים הרבה מים

חדשות כיפה אלדד אביגד, לילי פסקינו 27/06/17 15:42 ג בתמוז התשעז

נשרף לי האף!
לשמור על העור והשיער בקיץ, צילום: shutterstock

טיפים לשמירה על עור הפנים בחודשי הקיץ החמים:

  • הקפידו לנקות את עור הפנים עם סבון פנים בתדירות יומיומית ואל תשכחו למרוח לחות בוקר וערב!
  • שמרו על  מוצרי הקוסמטיקה והטיפוח שלכם במקרר וזאת במטרה לשמור על איכות המוצרים בימים החמים.
  • זכרו להגן על עור הפנים בכל יציאה מהבית. אל תשכחו לקחת אתכם כובע ומקדם הגנה מתאים  הקפידו לשתות לפחות 2 ליטר נוזלים ביום- עדיף משקאות  ללא קפאין שמיבש אותנו. 
  • חתכו אלוורה טרי ומירחו אותו על עור הפנים. פעולה פשוטה ומרגיעה שתעניק לכם לחות לעור הפנים לכל מהלך היום
  • פרגנו לעצמכם עם  עיסוי מרגיע עם מלפפונים קרים על העיניים, הוסיפו קוביות קרח שתסובבו על הפנים לכיווץ נקבוביות והנה לכם רגע מפנק ומרגיע 

נותן הטיפים הוא הקוסמטיקאי אלדד אביגד,  מנהל קליניקה,  מדריך ראשי של חברת הקוסמטיקה הבינלאומית  "אלכס קוסמטיקס" 

שמירה על השיכר בקיץ

שמירה על השיכר בקיץ צילום: Tim Mossholder

טיפים לשמירה על שיער בריא בקיץ הישראלי:

הנזקים הרבים הטמונים בשמש הקופחת בימי הקיץ ידועים ומוכרים לכל בכל הנוגע לשמירה על בריאות עור הגוף והפנים, כאשר המודעות למריחה וריסוס של מקדמי הגנה מיושמת על ידי מרבית הקהל הישראלי. עם זאת, לא רק העור רגיש לנזקי השמש, גם השיער העלול להיפגע כתוצאה מהחום הגבוה והבילויים הרבים בבריכה ובים, אליהם מתלווה הלחות הרבה. 

  • ים ובריכה- אין כמו בילוי בים או בבריכה כדי לצנן עצמנו ולהתחמק מהשמש החמה. אך חשוב לזכור כי אלו כוללים מפגש בלתי נמנע עם כלור ומלח הגורמים לפירוק חלבון הקראטין והתייבשות מהירה של השערה. הפתרון הברור הוא כמובן שימוש בכובע ים אטום עשוי סיליקון מבודד ומונע מגע ישיר. דרך הגנה נוספת היא למרוח, טרם הטבילה, כמות קטנה של מסיכה לשיער המועשרת בחלבון קראטין, המזין את השערה ואוטם אותה בפני כניסת מלחים וחומרים מזיקים. כך אנו מעניקים שכבת הגנה נוספת לשערה. רצוי להסתכל במרכיבים של המסכה לפני הרכישה ולוודא כי חלבון הקראטין מופיע למעלה ברשימה. כך נדע שהחומר נמצא בה בריכוז גבוה והשפעתו תהיה יעילה.
  • חפיפה כפולה- במידה ושיערנו אכן בא במגע עם מי הים או הבריכה, רצוי לחפוף אותו ביסודיות פעמיים לאחר הטבילה בכדי להיות בטוחים שהוצאנו ממנו את המלחים ושאר הכימיקלים המזיקים.
  • עניין של טיימינג- הברשת השיער עדיפה לאחר החפיפה ושימוש במרכך מתאים וכשהשיער לח. הברשת שיער יבש תגרום לקריעתו ולהיווצרות חשמל סטטי. 
  • היזהרי מטיגון השיער- רבות מאיתנו משתמשות בחומרים שונים המכילים שמנים הבריאים לשיער ומזינים אותו בדרך כלל כדוגמת שמן מרוקאי ושיאה. עם זאת המפגש של שמנים אלו עם קרני השמש הלוהטות יגרום לטיגון השערה ולתוצאה הרסנית של ייבושה. עדיף להימנע משימוש בחומרים אלו בעת היציאה לשמש ולהחליפם בחומרים מבוססי סיליקון.
  • לחות מוגברת- קרני השמש החזקות היוקדות באופן ישיר על השיער והקרקפת מייבשות אותו וגורמות לתהליך הזדקנות מואץ. רצוי להשתמש בחומרים עשירים בלחות המעניקים שכבת הגנה בכדי לצמצם את הנזק ואף למנוע את השפעת הלחות על עיצוב השיער. גם הפעם רצוי לבחור בכאלו המבוססים על מים ולא על שמנים.
  • חבישת כובע- הכלל הראשון בהגנה מפני השמש היא כמובן חבישת כובע! האקססורי האהוב לא רק יוסיף לכן שיק, אלא ישמור על שיערכן תוך כדי. בחרו בכובע רחב שוליים מדליק וכך תשמרו בו בעת על בריאות השיער ועור הפנים.
  • מים במקום לחיים!- מסתבר כי שתיית מים אינה יעילה רק לעור בריא ומתוח, אם כי גם לשמירה על לחות השיער. כאשר עור הקרקפת רווי במים, השורשים צומחים רכים וטבעיים יותר ומראה השיער משתפר. עם זאת שתייה של משקאות המכילים אלכוהול עלולה לייבש את השיער ועל כן יש להימנע ככל הניתן מצריכתם.
  • להניח לפן ולמחליק- השמש מחממת די ויותר את השיער ולכן מומלץ להניח בחודשי הקיץ למכשירי הפנים והמחליקים השונים. אם בכל זאת שיערנו אינו מסתדר בלעדיהם, רצוי להשתמש בדרגת חום נמוכה מהרגיל ולזמן קצר. 
  • מסכה- רצוי להשתמש במסכה המשקמת ומרככת את השיער. חשוב להתאים את המסכה לסוג השיער ולוודא כי יש בה מסניי קרינה UV וויטמין A שחשוב לחיוניותו.
  • ניתן לשקם- במידה והשיער החל להראות סימנים של יובש ופיצול, ניתן בהחלט לשקמו באמצעות טיפול קראטין, המחדיר לשיער בצורה מרוכזת את חלבון הקראטין ומעניק לו ברק וחיות מחודשים


נותנת הטיפים היא לילי פסקינו- מומחית שיער ומבעלי מרכזי פתרונות השיער "דורון פסקינו"