טיפים לטיפוח השיער בחורף הקר

החורף הוא הזמן האידיאלי לשיקום השיער , לילי פסקינו ואורלי גוליברודסקי הכינו עבורכם טיפים מנצחים!

חדשות כיפה אורלי גוליברודסקי ולילי פסקינו 04/01/18 12:04 יז בטבת התשעח

טיפים לטיפוח השיער בחורף הקר
שיקום שיער, צילום: שאטרסטוק

מזג האוויר הקריר והחורפי הנושא עמו פחות לחות הוא לרוב התקופה בה שיערנו מסתדר ונראה טוב יותר באופן טבעי. לאחר הקיץ החם והיבש מדובר גם בפרק זמן של מספר חודשים בהם ניתן להבריא מחדש את שיערנו אשר ספג פגיעות ונזקים עקב החום הכבד ושהותנו הרבה בים ובבריכה. לילי פסקינו ואורלי גוליברודסקי ליקטו עבורכם טיפים מנצחים ליום שיער טוב בכל יום בתקופת החורף!

 

חוק ראשון בריענון השיער 

גזירת הקצוות היבשים והמפוצלים! החוק הוא פשוט, ככל שהשערה מתארכת וגדלה כך היא הולכת ונשחקת כתוצר ישיר של פעולות החפיפה, הסירוק, ניגוב וייבוש ונראית עייפה, חסרת חיים ונוטה להתפצל. בכדי להעניק לשיערנו מראה רענן יותר, רצוי לגזור תחילה את קצוותיו השחוקים ולשמר את השיער הבריא והחי. מי שירצה יוכל לקחת את העניין צעד אחד קדימה, ולנצל את המעבר בין העונות כדי להקנות לשיערה קו ותספורת חד ולפתוח את עונת החורף ברגל ימין!

 

תנו לשיער לנשום!

 לאחר שבחודשי הקיץ החמים אספנו את שיערנו בכל הזדמנות, החורף הוא הזמן לתת לו לגלוש בחופשיות ולנשום. איסוף השיער בצורה מהודקת וצפופה הופך אותו לחלש ושברירי.

 

המעיטו בחפיפות

 בניגוד לקיץ בו מזג האוויר החם גורם להזעה ולהפרשות מהקרקפת, בחורף אין צורך בחפיפה יומיומית וגם ניתן לשמר את הפן למשך מספר ימים. החפיפה אומנם עשויה להיראות כפעולה הבריאה לשיער, אך למעשה שוחקת אותו. נסו להמעיט בחפיפות לפעם- עד שלוש פעמים בשבוע. רצוי לבחור בשמפו המורכב מחומרים טבעיים מזינים וללא מלחים.

טיפוח שיער

טיפוח שיערצילום: שאטרסטוק

 

לכו על פושר

עוד בנושא החפיפה, אף על פי שאין דבר כייפי יותר ממקלחת חמה בסופו של יום, השתדלו לא לחפוף את השיער במים חמים מידי בכדי לא לפגוע בשכבת ההגנה על השיער, מה שעלול להוביל לאיבוד הלחות הטבעית. אין צורך לסבול עם מים קרים, אך מים פושרים הם בהחלט פתרון מצוין.

 

ייבשו בעדינות

 בעוד שבקיץ הנחנו לעיתים לשיערנו להתייבש באופן טבעי, עם התקררות מגז האוויר עולה השימוש במיבש השיער בעשרות מונים. נסו להמעיט את השימוש בו למינימום ההכרחי, במיוחד בזמנים בהם מדובר בפינוק ואינכם ממהרים. במידה ובכל זאת נעשה שימוש במייבש, עשו זאת על חום חלש עד בינוני ולאורך זמן בכדי לא לפגוע בשערה ולייבשה.

 

זה הזמן לצבוע

לא רק החפיפה מחזיקה לאורך זמן, אלא גם הצבע אשר נטה לדהייה בימות השמש החמים כשהשמש קפחה מעל ראשינו. אלו הצובעות את השיער יכולות לעשות זאת בתחילת החורף, הצבע יישמר לאורך זמן רב יותר ויקנה מראה מחודש והרגשה טובה.

 

לא להילחץ מנשירה

 בעונת החורף נדמה כי נשירת השיער צוברת תאוצה. נשירת שיער עלולה להיות אמתית ולנבוע מגורמים שונים כדוגמת דיכאון חורף, אשר לעיתים נתפס כבדיחה, אך למעשה מדובר בנשירת שיער בשל מצב נפשי ירוד, דיכאון, חרדה או מועקה נפשית כלשהי שקורית אצל אנשים מסוימים במהלך עונת המעבר. זו בדרך כלל פוסקת וחוזרת למצב תקין כשמצב הרוח משתפר. עם זאת קיימת גם נשירה מדומה, בה אנו חושבים שאנו מאבדות יותר שיער מהרגיל, אך הדבר אינו נכון. כיוון שאנו נוטים לחפוף פחות בחודשי החורף ובשל הימצאותו של חשמל סטטי, שיערות רבות נשארות "תלויות" על  הקרקפת ובעת חפיפה לפתע נראה כאילו ויש כמות גדולה ומבהילה של שיערות על רצפת המקלחת, אך למעשה מדובר בכמות זהה לזו שהייתה קודם ותקינה לחלוטין.

 

הזיני את שיערך

בכדי לשקם את השיער בימי החורף ניתן ורצוי להשתמש במוצרים שונים העשירים בלחות וויטמינים, כגון סרומים, שמנים ואף מסיכות שונות, אשר יעשו עבודה טובה ובריאה יותר לשיער מקונדישינר. העשרתו בלחות תמנע גם את תופעת החשמל הסטטי שמקשה על סידורו. קחו את הזמן ופנקו את שיערכם בטיפול הזנה עמוק לפחות פעם בשבוע. טרם השימוש רצוי לעטוף את השיער במגבת חמה. החום יפתח את תאי השערה ויאפשר לחומרים המזינים לחדור עמוק יותר ולהבריא אותו.

 

שיקום השיער

 ישנן מספר דרכים לשקם שיער יבש ופגום באמצעות מגוון תכשירים המוצעים בשוק. כך לדוגמא, שימוש קבוע באמפולות שמן ענבים יעניקו לשיער חזרה את הבוהק, חיים וברק טבעיים ויחזירו אותו לחיים. מי שסובל מקשקשים יוכל לטפל באמפולות על בסיס צמחי על בסיס רוזמרין מבית Herbalist'e המנקים את השיער, מעודדים קילוף שכבות קשקשים ומניעת הופעת קשקשים חדשים. בנוסף רצוי לעבור לפחות שני טיפולי קראטין בתקופת החורף כולה, הלוא הוא החלבון ממנו בנוי סיב השערה, אשר מחזיר לשיער את הלחות והגמישות הטבעיים שלו ומשקמו. לאחר מכן לשמר את הפעולה באמצעות מסיכת קראטין איכותית. רצוי לעשות טיפול זה אצל מעצב שיער שאנו סומכים עליו ובעל המלצות המשתמש בחומרים איכותיים.

 

שיער

שיערצילום: שאטרסטוק

 

שיער מחושמל

עוד בכדי להפחית את תופעת החשמל הסטטי המעיקה, בחרו בציפית כרית מבד סאטן או משי ובמסרק עם זיזים מעץ ולא פלסטיק, אלו יפחיתו את החשמל הסטטי בשיערכם, מה שיקל על סידורו.

 

טבעי זה הכי הכי

 לא חייבים לרוץ לרשתות הפארם ולקנות מסיכות הזנה יוקרתיות לשיער. תוכלו להכין שלל מסיכות כאלו בעצמכן מחומרים ביתיים שיש בכל בית. מסיכה פשוטה ויעילה במיוחד היא זו המורכבת מיוגורט לבן וחלמון ביצה. ערבבו את שניהם בקפידה, מרחו על השיער ושטפו כעבור חצי שעה.

 

כתבו: לילי פסקינו מבעלי פסקינו פתרונות שיער- ז'בוטינסקי 90 רמת גן, ואורלי גוליברודסקי מנהלת מותגי Herbalist'e ו-  MORAZ– להשיג במרכז "רועי עובדיה" (ראול ולנברג 24, ת"א,03-6522118), במספרות וברשתות הפארם המובחרות.