ט"ו בשבט- יום של חג לצבע הירוק

היכן שלא תסתכלו סביבכם תראו היום הרבה מאוד ירוק. ובצדק. אם זה החג לעצים, זה בהחלט החג לכל הפריטים הירוקים. נעמי גוטקינד גולן בטור שיעשה לכם חשק לצאת לטבע.

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 31/01/18 09:00 טו בשבט התשעח

ט"ו בשבט- יום של חג לצבע הירוק
ירוק, צילום: שאטרסטוק

ללבוש שמלה ירוקה, לשבת על שרפרף ירוק, לשתות תה ירוק, לאפר את העיניים בירוק, לטפח את השיער בתכשירים על בסיס צמחים ירוקים, ולשדרג את הבית עם אריחים ועציצים ירוקים, מה מתאים יותר לט"ו בשבט? מה גם שזכינו והגשמים האחרונים דאגו שיהיו לנו שדות ירוקים. הנה כיצד נוכל לשבת לשולחן סדר ט"ו בשבט מוקפים בירוק מכל עבר. נתחיל בשמלה הירוקה הרחבה עם רקמת הפרחים והעלים בחזית, של טליה.  מדובר בבית אופנה הדואג לייצר בגדים עד מידה 50, כך שגם אם צברנו כמה קילוגרמים מיותרים במהלך החורף, היא תעלה עלינו אפילו עם אפודה חמה מתחת.

שמלה ירוקה

שמלה ירוקהצילום: נעמי ים סוף

חפיפה קודמת לשמלה ולסעודה, וכדי להישאר בטרנד הירוק, כדאי להצטייד בסדרות החדשות, שמפו, מרכך, מסכה וסרום, של לוריאל פריז הנקראת בוטניקלס.

לוריאל פריז

לוריאל פריזצילום: יח"צ

(BOTANICALS FRESH CARE). ייחודה ברכיבים צמחיים בריכוז גבוה, בין היתר שמן זרעי כוסברה ותמצית פרחי גרניום. לעומת מה שיש, חשוב גם מה שאין כאן: אין סיליקון, אי חומרי צבע ואין פרבנים. במהלך פברואר התכשירים עולים כ-30 עד כ-36 שקלים מחיר השקה. לכל סוג שיער, יבש, צבוע, עדין, שמנוני, נוצרה נוסחה ייעודית אחרת, בשיתוף פעולה עם חקלאים, בוטניקאים וחוקרים. התכשיר המיוחד ביותר לדעתי הוא סרום הגרניום, המחזיר ברק טבעי לשיער צבוע. אגב, השקת הבוטניקלס  התקיימה בבניין הכי מתאים לנושא בתל אביב, זה ששנים הכרנו בשם "הבית הירוק", אבל היום מתהדר, אחרי שיפוץ, בשם קמילו, ובעשרות צמחים ועציצים.

הבית הירוק

הבית הירוקצילום: יח"צ

שמפו בוטני

שמפו בוטניצילום: יח"צ

אפשר להישאר באווירה הבוטנית גם עם תכשירי הטיפוח של רשת איב רושה (YVES ROCHER), שבאחד מהם חוזרת ומככבת...הכוסברה. מדובר בג'ל רחצה בניחוח מנגו וכוסברה. ויש גם תכשירי טיפוח עם תמציות שקדי ואגוזים, שמפו הדרים ומיץ לימון, תחליב בריח שקדים ופרחי תפוז ועוד. מבצע מיוחד של החברה הזו המתכתב עם ט"ו בשבט מקיימת הקרן שהוקמה לנטיעת עצים. אנשי איב רושה הכריזו שעל כל קנייה של סבון אקו ג'ל או שמפו אקולוגי מתוצרתם הם ישתלו עץ באחת מ-27 הארצות בהן הקרן פועלת. עד כה נשתלו ברחבי העולם 75 מיליון עצים ומספר היעד הוא מאה מיליון עצים. עוד יוזמה אקולוגית מתבטאת בבקבוקונים של ג'ל רחצה רשום כפנטנט, שטיפה אחת ממנו מספיקה לסבן את כל הגוף. כמות הפלסטיק בבקבוקונים האלה קטנה ב-50% מהרגיל, הם מכילים 100 מ"ל ועולים 19 שקלים. ויש גם בשמים ירוקים, שאחד מהם, המיועד לגברים נקרא פשוט "ירוק" (GREEN).

איב רושה

איב רושהצילום: יח"צ

בשמלה ירוקה ורחצה ירוקה, הגיע הזמן להתאפר בצלליות ירוקות, או, אם יש מזל, להציג עיניים ירוקות, כמו אלה של הדוגמנית של חברת  IL MAKIAGEשמציע למרוח אייליינר ואז לטשטש את גבולותיו להשגת  מראה רך, ולדאוג שגם הצלליות יהיו מעושנות, בעוד הגבות מלאות ומודגשו.

לאפקט ירוק בבית, גם אם אין גינה או אדנית פורחת, אפשר לתרום באמצעות שרכים, זרדים, סוקולנטים וקקטוסים, עשויים בעבודת יד מחומר גמיש דמוי הדבר האמתי, כמו אלה של מותג העיצוב  פלורליס. הם נראים מדהימים בטבעיותם ונין להשיגם בטווח מחירים רחב החל ב-50 שקלים ועד 690 לקקטוס ענק.

סטודיו פלורליס

סטודיו פלורליסצילום: סטודיו פלורליס

לבית הירוק שלנו נוסיף שרפרפים גדולים בריפוד ירוק, כמו זה שניתן להשיג ברשת הום סנטר בכ-300 שקלים, ואריחים ירוקים הנחשבים למקובלים כאחד מסגנונות העיצוב האופנתיים. בהשקה של חברת נגב, שהתקיימה לפני ימים אחדים, במסגרת חמשת הסגנונות הטרנדיים שהוצגו בפנינו, בלטו משטחי קרמיקה ירוקים שכאלה.

שרפרף

שרפרףצילום: יח"צ

והמגע הירוק האחרון שאציג היום קשור למה שנמזוג לכוסות במהלך סעודת הפירות: תה ירוק חם, או המשקה החדש טרנקוויני (TRANQUINI), בקטגוריה של המשקאות המרגיעים. הוא מבוסס על תה ירוק עם תוספות של ג'ינג'ר, למון גראס או גרגרי ברי. כ-9 שקלים לבקבוק של 500 מ"ל.

משקה ירוק

משקה ירוקצילום: יח"צ