חושבים לפתוח חנות אינטרנטית? זו הכתבה בשבילכם

כל הסיבות בגללן אתם צריכים חנות אינטרנטית, טיפים למתחילים, ושלושה בעלי עסק עצמאי (ושף מפורסם אחד) שפתחו חנות ב'החנות האינטרנטית שלי' של ישראכרט, ומספרים לנו על החוויה והיתרונות

חדשות כיפה ישראכרט בשיתוף מערכת כיפה 12/11/17 12:10 כג בחשון התשעח

חושבים לפתוח חנות אינטרנטית? זו הכתבה בשבילכם
קניות בחנות אינטרנטית, צילום: shutterstock

אם יש לכם עסק עצמאי, או שאתם חושבים להקים עסק, אחת האפשרויות היא הקמת חנות אונליין. מצד אחד שמעתם על זה כל כך הרבה, ומצד שני אתם שואלים את עצמכם: האם אני באמת צריך את זה? לא עדיף פשוט לפתוח עוד סניף?

ישנן מספר סיבות בגללן אתם צריכים חנות באינטרנט: 

תוכלו להגיע ללקוחות בכל מקום, העלויות מינימליות, חנות אונליין ניתן להקים בתוך פחות משבוע, פשוט יותר לנהל חנות באינטרנט כי הכל מהיר וזמין יותר, לחנות הווירטואלית שלכם יש גודל פוטנציאלי אינסופי, תוכלו להתחיל לפרסם אונליין, חנות אונליין תמיד פתוחה, האינדיקציה ביחס להעדפות של הלקוחות שלכם טובה יותר, התדמית שלכם תשודרג ותגיעו בקלות לקהל חדש.

בקיצור, זה לא כזה כאב ראש כמו שזה נראה, ויש היום פלטפורמות נוחות ומצוינות שמאפשרות לקבל את כל המערך הדרוש להקמת חנות מקוונת: עיצוב, אפיון, שילוח, סליקה, צילום המוצרים ועוד – הכל תחת קורת גג אחת שמעניקה לכם את החבילה הכוללת בלי עבודה מיותרת מול עשרות ספקים שונים, התרוצצויות ובלגן – ולא דורשת מכם להשקיע כסף רב בדמי הקמה. 

אבל למה לשמוע מאתנו? דיברנו עם שלושה בעלי עסק עצמאי שפתחו חנות אונליין ב"חנות האינטרנטית שלי" של ישראכרט ושמחו לספר לנו על החוויה והתוצאות.

נריה שפירא מספרת: "גיליתי שמוצרי הקוסמטיקה הרגילים בהם אני משתמשת מלאים בכימיקלים ובחומרים סינטטים. גיליתי שיש בארץ מספר אנשים שמייצרים קוסמטיקה טבעית בעצמם, והתחלתי להתנסות. ואז נולד העסק: 'פשוט ירוקה'. רציתי להנגיש את המוצרים גם למי שלא יתגורר ליד חנות ספציפית במיקום ספציפי. לכן הלכתי על חנות באינטרנט".

גם השף אבי לוי ואשתו אילנית החליטו לפתוח חנות אינטרנטית, כדי למכור את ספר המתכונים החדש של אבי: "רצינו שיתאפשר לנו גם למכור בצורה עצמאית ולא רק דרך חנויות הספרים", מספרת לוי. "החלטנו לפתוח חנות אונליין עצמאית, וקיבלנו המלצה על 'החנות האינטרנטית שלי'. מכיוון שהסליקה במסעדה שלנו היא של ישראכרט זה היה מאוד נוח. הגיע אלינו בחור אדיב ומקצועי שהסביר בפשטות איך מתפעלים את החנות, וגילינו שזה תהליך סופר קל וידידותי. שלב ההקמה הוא ממש פשוט וגם לא מסובך לתפעל את החנות". אבי מרחיב: "היה לנו חשוב שהחנות תהיה מאובטחת כמו שצריך. אם היו בעיות טכניות, יש תמיכה והכל נפתר נורא מהר, עם מענה אדיב ומקצועי".

החנות המקוונת של איתי רצבאי, ששמה 'ה-יודאיקה', מוכרת מבחר גדול של פריטים: פמוטים, חנוכיות, תפילין לבר מצווה, כרית לברית מילה, מזוזות, קופות צדקה ועוד ועוד. "ההשקעה בחנות אינטרנטית נמוכה יותר. כבעל עסק מתחיל, רציתי לקחת כמה שפחות סיכונים. בנוסף, הזמנים השתנו: הקניות, באופן כללי, הולכות כיום יותר לכיוון האינטרנט ומתבצעות פחות בחנויות רגילות. פתחתי את החנות ב"חנות האינטרנטית שלי" של ישראכרט, כי זו חברה בעלת שם, וגם מספקת את הפרסום: בניוזלטר שלה, בפייסבוק ועוד. אני עשיתי בנוסף קמפיין שיווקי בגוגל אדוורדס. מעבר לפרסום, הממשק מתאים לי".

קניות בחנות אינטרנטית

קניות בחנות אינטרנטית צילום: shutterstock

באיזה אמצעי פרסום אתם משתמשים?

נריה: "בעיקר באמצעות עמוד הפייסבוק של החנות. כל מה שצריך זה לינק לרכישה ומכאן הדרך פתוחה". איתי מפרסם ומשווק גם בעצמו וגם דרך 144: "חנות אונליין היא לא חנות שאנשים נתקלים בה ברחוב ונכנסים. אם לא תפרסם, לא יגיעו אליך". אבי לוי, אישיות מוכרת מאוד, פרסם בפייסבוק לינק לרכישה, והספרים נחטפו. 

בנוסף, 'החנות האינטרנטית שלי' מאפשרים לפרסם באמצעותם למי שצריך, ויכולים גם לסייע בעיצוב ובאפיון.

איזה טיפים יש לכם לבעלי חנויות אינטרנט חדשים?

איתי: "כדאי לדעת ולהבין בדיוק מה הולכים לעשות, מהם המוצרים או השירותים שרוצים למכור. צריך להכיר אותם היטב, להבין את התמחור בשוק, לחשוב איך אתה מבדל את עצמך מאחרים ויוצר מצב שקונים ירצו לבוא אליך ולא אל המתחרים. בנוסף צריך גם קצת רקע בעסקים. וגם: סבלנות. מוכרחים להבין שלעסק חדש לוקח זמן להיבנות ולהתבסס. את הבנייה אפשר לעשות באופן עצמאי, עניין שכרוך בעלויות שונות, ואפשר לפנות לפלטפורמה כמו זו שבה אני בחרתי. היא גובה תשלום קבוע, לא גבוה, וחוסכת הרבה ממה שהיה משולם בהקמה עצמאית, בעיקר באמצעי הפרסום".

נריה: "השקיעו זמן בעיצוב החנות ובחוויית המשתמש – תהליך המכירה באתר, נושא הסליקה וכיוב'. ב'חנות האינטרנטית שלי' ניתן להסתייע באנשי ישראכרט וזה עובד נהדר. שנית, התייחסו לחנות כאל אתר דינמי ואל תפסיקו לנסות לחדש ולרענן. הציעו מבצעים, שפרו את אפשרויות המשלוח שלכם ותנו שירות לקוחות מהיר ואיכותי".

נריה מדגישה שצריך לדעת לבחור את הפלטפורמה שתהיה לכם הכי נוחה, ולעשות סקר שוק מקיף: "לי למשל היה חשוב שהכל יהיה מרוכז תחת קורת גג אחת, עם אנשי קשר שיוכלו לסייע לי ותמיכה כוללת לנושא הזה. לכן בחרתי את 'החנות האינטרנטית שלי'. גם ככה ניהול עסק דורש הרבה פרוצדורה, אז עדיף לא להערים סתם קשיים נוספים ולהתפזר בין המון נותני שירות".

הצטרפו עכשיו לחנות האינטרנטית של ישראכרט