חג קק"ל שמח!

קרן קימת לישראל מציינת את אירועי ט"ו בשבט בסימן 70 למדינה תחת הכותרת "נוטעים למען האחדות" הצטרפו אלינו

חדשות כיפה מערכת כיפה בשיתוף קק"ל 23/01/18 10:02 ז בשבט התשעח

חג קק"ל שמח!
נוטעים למען האחדות, צילום: ארכיון הצילומים, קק"ל

למרות החורף השחון, גשמי הברכה בחודש האחרון, מאפשרים למחזור החיים להתקיים. האדמה בשלה וממתינה לקלוט גידולים חדשים, אשר יחיו את היערות, הפארקים והשדות. היהדות קבעה את ט"ו בשבט בדיוק במועד זה. יום חג לטבע, יום חג לסביבה, יום חג ליערות.

החיבור בין קק"ל לט"ו בשבט הינו טבעי, ברור, ומתבקש. קק"ל, במשך 116 שנות פעולתה, מקדמת את ההתיישבות בארץ, את השמירה על הקרקע ובשנים האחרונות גם את השמירה על איכות הסביבה. קק״ל מיישמת בכל יום בשנה את רוח החג – חגיגת הטבע, האדמה, תנובת הארץ ופיתוח הריאות הירוקות שלה.  
קק"ל נוסדה כזרוע הביצוע של העם היהודי בארץ ישראל. אחד מתפקידיה הראשיים היה מאז ומעולם שימור הקרקע, פיתוח הנוף והמרחב המיוער. פועלה של קק״ל למען הישוב היהודי, הקרקע והטבע, הם אלו שהיוו את הבסיס להקמת מדינת ישראל הפורחת, היפה והמשגשגת שיש לנו היום. גאולת הקרקע והבטחתה לעם היהודי ולמדינתנו הייתה משימה חשובה במעלה. כיום, גם 70 שנה לאחר קום מדינת ישראל, כשהמדינה יציבה ומשגשגת , תפקידה ההיסטורי של קרן קיימת לא תם. קק״ל ממשיכה במשימתה הציונית לשימור הריבון היהודי במדינת ישראל, רק לאחרונה לאחר עשרות שנים של עבודה קשה, הושלם תהליך היסטורי של רישום הקרקעות באזור גוש עציון על שמה של קק״ל. 
בשנים האחרונות תפקידיה ההיסטורים של קק״ל הורחבו והותאמו למציאות המשתנה של מדינת ישראל. לכן, החליט לאחרונה יו"ר קק"ל, דניאל עטר, כי קק"ל תתמקד בפיתוח וחיזוק הפריפריה הגיאוגרפית והחברתית של מדינת ישראל, על ידי אימוץ ותמיכת החינוך הבלתי פורמאלי, קידום פרויקטים חינוכים לעידוד למצוינות, לערכים ולהצטיינות של בני נוער וחיילים, לצד פרויקטי תשתיות ובנייה שיסייעו למצוקת הדיור ולהורדת יוקר המחייה, ובעיקר, יצמצמן את הפערים בחברה הישראלית ויאפשרו שוויון בתנאים, ושוויון הזדמנויות לאלו שגרים באופקים, בנצרת עלית או בתל אביב. 

את אירוע ט"ו בשבט בשנת ה 70 למדינת ישראל, קרן קיימת לישראל מציינת בסימן "נוטעים למען האחדות" – נטיעות עצים למען אחדותה של מדינת ישראל, למען אחדותה של החברה בישראל, למען אחדות העם היהודי באשר הוא. 
בניית המדינה, איתנות העורף במערכות ישראל וגאולת הקרקעות לא היו מסתייעים אם החברה הישראלית הייתה שסועה, מפולגת ורווית אלימות – זהו האיום שמעיב כיום על חוסנה של מדינת ישראל. להמשך שגשוגה של מדינת ישראל גם ב 70 שנותיה הבאות, ניתן יהיה להגיע רק באמצעות חברה ישראלית מאוחדת וחזקה, שתומכת ומגבה את כלל חלקיה, ועומדת כמקשה אחת בפני כל אתגר. 
לאחר שדור המייסדים, סבתינו וסבינו, אמותינו ואבינו, עסקו בהקמת המדינה, עלינו מוטלת המשימה להמשיך ולחזקה, לשמור עליה, ולהפוך אותה למעצמה בין אומות העולם. בכדי שנעמוד במצופה מאיתנו, ונְשאיר לדורות הבאים מדינה חזקה ומשגשגת, על אזרחי ישראל להישאר מאוחדים וחזקים. לציונות אין תאריך תפוגה, זו משימה שאינה נגמרת. 

נוטעים למען האחדות

נוטעים למען האחדותצילום: ארכיון הצילומים, קק"ל


קרן קיימת לישראל מתחייבת להמשיך לפעול למען דור העתיד גם ב 70 השנים הבאות, לכן היא מקדישה את אירועי הנטיעות המסורתיים שלה לחיבור בין שונים, חיבור הקצוות, איחוד הקרעים והדגשת הדומה והמאחד. אזרחי ישראל יכולים להוכיח לעולם כולו, ובעיקר לעצמם, כי החברה בישראל היא חברה חזקה ומגובשת שיש להתגאות בה. נטיעת עץ, הרחבת שביל, שיקום יער, הם גשר עליו יכולים לצעוד יחדיו קבוצות שונות, ועדין להוכיח, כי המשותף חזק מהשונה, כי השלם גדול מסך חלקיו.
אירוע הנטיעות המרכזי של קק"ל ייערך השנה ביער להב, וישתתפו בו 70 זוגות המסמלים ניגודים שונים בחברה הישראלית, אשר ינטעו יחד אילנות, ינטעו נגד השנאה ובעד אחודותה של מדינת ישראל.
השתתפותם של תושבי ישראל באירועי הנטיעות שעורכת קק"ל בכל שנה ברחבי ישראל, מהנגב ועד הגולן, מוכיחים כי אהבת הארץ עדין נטועה בלב הישראלים. השנה קק"ל קוראת לכל הנוטעים לחשוב כיצד הנטיעה הפרטית שלהם יכולה לשפר את מדינת ישראל, כיצד כל נוטע יכול להתגבר על השוני, ולחבור לפעילות משותפת עם האחר, וביחד לפעול לאחדות העם היהודי, לאחדות אזרחי ישראל, ולמען 70 שנים נוספות ומוצלחות אף יותר למדינת ישראל. 

בין פעילויות קק"ל בט"ו בשבט, אליהן מוזמן הציבור הרחב – 

צפון
1.  סיור בגן יערני ארכאולוגי כברי בגליל המערבי-  יום שישי 9/2/18 10:00, 13:00
הסיור מותאם ללקויי ראיה, המסלול מונגש לבעלי מוגבלויות ומתאים לכל המשפחה. הסיור ללא תשלום ומותנה בהרשמה מראש במוקד קו ליער, טלפון- 1-800-350-550
2.  אירוע נטיעות ׳טס וסע׳ ביער לביא- יום שישי 26/1/18 09:00


מרכז
1.  סיור מונגש לכסאות גלגלים ביער שהם- יום שישי 2/1/18 10:00.
נפגשים בכניסה לפארק יער שהם מכיוון אזור התעשיה ח.מ.ן, ומסיירים ברכב פרטי באחד מהיערות הקהילתיים האהובים על מטיילים במרכז הארץ.
הסיור ללא תשלום ומותנה בהרשמה מראש במוקד קו ליער, טלפון- 1-800-350-550
2.  סיור 'מזרע לעץ' ביער בן שמן המתאים ללקויי ראיה- יום שישי 16/2/18 10:00.
נפגשים במדור הזרעים של קק״ל בכניסה לבית נחמיה שם נלמד כיצד אוספים, מנקים ומאחסנים את פירות העצים, נסייר ביער ונבקר לאורך שדרת צמחי תבלין מיוחדים בהם גם שילוט בכתב ברייל. 
הסיור ללא תשלום ומותנה בהרשמה מראש ב׳קו ליער׳, טלפון- 1-800-350-550
3.  סיור עצים לכבוד ט"ו בשבט- יום שישי 2/2/18 10:00, 12:00 ויום שבת 3/2 10:00, 12:00
קק"ל ומוזיאון ראשון לציון מזמינים את הציבור לטייל בין העצים הוותיקים במושבה, לשמוע סיפורי עצים ועוד. הסיור מותאם למשפחות ולעגלות תינוקות.
הסיור ללא תשלום ומותנה בהרשמה מראש ב׳קו ליער׳, טלפון - 1-800-350-550
4.  אירוע "טע וסע" ביער אשתאול- יום שישי ה- 2.2.18 בשעה 09:00, נקודת המפגש  תהיה בחניון מס' 4 ביד לשריון, לטרון