הפסקתם להתחפש כבר בכיתה ג'? זה בשבילכם!

משנכנס אדר, מתחילות גם מסיבות הפורים. וגם אם מיציתם את עניין התחפושות בגילאי היסודי , לא תרצו להיות היחידים שלא הגיעו באווירה פורימית. אז לכל אלה שלא רוצים להשקיע, הכתבה הבאה בשבילכם וגם, כמה הצעות לפורים!

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 15/02/18 10:06 ל בשבט התשעח

הפסקתם להתחפש כבר בכיתה ג'? זה בשבילכם!
מסיכה, צילום: שאטרסטוק

ההזמנות לחלק גדול של מסיבות הפורים שמארגנים בעבודה, במשפחה, באולפנה ובישיבה, מלוות בקשה מפורשת להגיע מחופשים. אבל אחרי גיל מסויים, מעטים ששים ללבוש תחפושת שלמה. אפילו בני עשרה הופכים לעתים קרובות לסרבני תחפושות. הפתרון: איפור פנים, ספריי שיער בכל מיני צבעים או אפילו רק מסכה כדי לצאת ידי חובה ולא לצאת דופן.

הרעיון של חברת לוריאל פריז הוא לצבוע את השיער באמצעות ספריי, בכמה צבעים חזקים ביחד. הספריי יורד לאחר חפיפה אחת. אפשר לצבוע רק את הקצוות, או את כל הרעמה, בכל צבעי הקשת או רק בוורוד או כחול, ירוק או סגול וכו'. ברשתות הפארם הספריי עולה כ-35 שקלים.

חברת SACARA השיקה קופסאות צבע לאיפור פנים וגוף בפורים שפותחו בשיתוף מאפרת הבית של החברה מישל אדרי. הצבעים קלים להסרה, ונחלקים לשתי ערכות. באחת יש שישה צבעים מטאליים: כסף, זהב, כחול, ירוק, ורוד פוקסיה וסגול. בשנייה, יש שישה גוונים עדינים של לבן פנינה, ברונזה, אדום חמרה, שחור, כסוף ואדום חזק. כ-40 שקלים לערכה שלמה. יש גם קופסה עגולה של צבע מייקאפ לבן לכיסוי הפנים אם מתחפשים לליצן למשל, ב-15 שקלים. להשלמת ההצטיידות לאיפורי פורים יש גם סט מברשות בגדלים שונים בכ-40 שקלים.

סקארה

סקארהצילום: יניב אדרי

 

הצוות של סקארה מלמד איך מציירים על הפנים תחפושת של ליצן אמנותי בהשראת ציורי שנות העשרים והשלושים בפריז:

שלב 1:

הבסיס- על פנים נקיות מורחים בעזרת מברשת לחה מייק אפ לבן. מקבעים אותו עם פודרה לבנה.  

שלב 2:

תיחום עיניים- על כל העפעף מורחים צללית מטאלית שחורה למראה מעושן. להדגשה תוחמים את כל מסגרת העין בעזרת עיפרון שחור ומסיימים עם מסקרה זהובה על הריסים.

שלב 3:

נגיעות של אדום על השפתיים - משרטטים בהתאם לצילום המצורף.

 

סקארה

 

וכך יוצרים מראה בת ים באמצעות צבעים בלבד:

שלב 1:

הבסיס- על פנים נקיות מורחים מייק אפ מאט וקונסילר קרם. מפדרים  ומסיימים במילוי והדגשת הגבות עם ג׳ל לגבות. עכשיו מניחים על כל העפעף צללית מטאלית ורודה ובצמוד לקו הריסים התחתון צללית מטאלית לבנה. להדגשה- מורחים מסקרה זהובה.

שלב 2:

"קשקשים" - מלבישים על הפנים גרביון רשת ומניחים צלליות מטאליות בגווני סגול, לבן וכסף (ראו בצילום המצורף). בסיום מסירים את הגרביון.

שלב 3:

שפתיים - מערבבים בכלי קטן ליפגלוס, צללית מטאלית לבנה וצללית מטאלית כסופה ומורחים על השפתיים בעזרת מברשת.

טיפ:

תמיד להשתמש במקבע איפור לשמירה על עמידות לאורך זמן.

 

אפשר כמובן להסתתר מאחורי מסכת פנים שהורים וילדים מייצרים במו ידיהם. במוזיאון העיצוב במדיטק חולון תתקיים בפורים (1 במרץ), בנוסף לסיורים מודרכים גם סדנת עיצוב מסכה מקורית לגילאי 7-11 בשעה 13:00, וכדאי להירשם מראש 1800-20-29-30.

מוזיאון העיצוב

מוזיאון העיצובצילום: יח"צ

גם המרכז לאמנות דיגיטלית בחולון יקיים הפורים סדנה מיוחדת בשילוב אמצעים לייצור דיגיטליים כמו מדפסות תלת ממד, ומכונת חיתוך לייזר שהמשתתפים בה יוכלו בין היתר לייצר מסכות מאירות לפי טעמם האישי בטכניקות לייזר משולבות בעבודה ידנית. למסכות הם יצרפו מנורות לד כך שכל מסכה תאיר בצבעים שונים. הסדנאות יתקיימו ביום חמישי, 1.3 בשעות 10:00 ו-12:30 לילדים מגיל 8 בליווי מבוגר, ויעלו 60 שקלים. כדאי להירשם כבר עכשיו כי מספר המקומות מוגבל. 03-5021552.

אומנות דיגיטלית

 

ואם אתם לא בקטע של מלאכת יד, תוכלו להזמין מסכה מוכנה באתר השופינג אונליין   TERMINAL X  באתר הזה מבטיחים לספק את המסכה המוזמנת שמחירה 19 שקלים, בתוך יממה. רעיון נוסף שמבטיחים בטרמינל איקס זה הדרכה איך ליצור מראה מחופש באמצעות אביזרים או בגדים שיש בבית, או שאפשר לגייס מבתי חברות וקרובות. דוגמה לכך בתמונה המצורפת של תחפושת היפית.

טרמינל איקס

טרמינל איקסצילום: יח"צ

 

לייט טרמינל

אחרון חביב הרעיון לתחפושת בקלי קלות עבור תינוקות שניתן למצוא ברשת שילב: אוברולים שניתן ללבוש גם אחרי וגם לפני פורים, ועליהם מוטיבים ממלך האריות, מיץ פטל, חד קרן ועוד ב-70 שקלים. לכל אוברול כובע תואם במוטיב התחפושת.

שילב

שילבצילום: יח"צ