הילדים אכלו לי את הברוקולי!

והפעם על החופש הגדול מזווית קצת אחרת - פירות וירקות שגם הילדים יאכלו, גלידה שתעיר אתכם, צידנית שתחסוך לפחות חלק מההתארגנות אחרי הבריכה וטיפים של מומחית

חדשות כיפה נעמה 15/08/17 18:57 כג באב התשעז

הילדים אכלו לי את הברוקולי!
אכלו לי את הברוקולי!, צילום: shutterstock

החודש בו חל החופש הגדול הוא ללא ספק התקופה בה הורים מתרגלים את ההורות שלהם באופן הכי אינטנסיבי ורציף. במהלך 12 השנים בהם אני אמא גיליתי חוקיות מסוימת. למשל, אם חשוב לכם שהילדים יאכלו פרי או ירק, אל תרדפו אחריו עם מלפפון ביד; שבו בנחת על הספה ותכרסמו תפוח חתוך לפלחים המונח בצלחת. בין רגע תשימו לב לעובדה המסתורית ששאר הפלחים נעלמו. במקרה היותר מנומס יפנו צאצאיכם במתק לשון ויבקשו ביס. גיליתי שהעניין הזה עובד כמעט תמיד, אפילו אם במהלך הארוחה הילדים עיקמו אף בהפגנתיות אל מול הברוקולי המוקרם, ברגע שישבתי עם ספר טוב וקערה של ברוקולי שאותו אידיתי עם שושנת האידוי של ארקוסטיל, התגנבו הקטנים וכרסמו בהנאה מרובה. מאז שהילדים התחילו את הביס הראשון העדפתי לאדות ירקות ובכך לוודא שהם מקבלים את כל הויטמינים שיש בהם אבל שושנת האידוי החדשה שלי מתעלה על כך אלה שראיתי עד היום; היא מתקפלת כך שאפשר לאחסן אותה בנוחות, ובעלת ידית מתכווננת שאינה מתחממת להרמה נוחה. המסננת מתאימה לסירים בקוטר 18-28 ס"מ והשוליים שלה מצופים סיליקון כדי להגן על פנים הסיר מפני שריטות. מחיר 49.90 ₪ להשיג בחנויות רשת ארקוסטיל קיטצ'ן ברחבי הארץ.

שושנת אידוי של ארקוסטיל

שושנת אידוי של ארקוסטיל צילום: יח"צ

למרות שאיני מאלה ששותים קפה כל שעה, על הקפה של הבוקר איני מסוגלת לוותר. ילדיי כבר יודעים שלטובתם האישית, עדיף שיחכו לסוף הכוס לפני שיבקשו משהו, שכן כך סביר שהתשובה תהיה לרוחם. את כוס הקפה השניה אני שותה באמצע היום, בדרך כלל כשאני חוזרת מהמשרד הביתה אבל גם בחופש, לקראת השעה 16:00, אני מרגישה שנופלת עליי עייפות. הבעיה היא שמדובר בחום היום ושהקפה רק מחמיר את המצב. לרשת Yellow יש את הפתרון: לאחרונה הושקה גלידת אפוגטו בשיתוף עם גלידות נסטלה. אפוגטו הוא קינוח איטלקי קייצי הכולל כדור גלידת וניל משובח ושוט איכותי של אספרסו קצר הנמזג על גבי הגלידה. בפעם הבאה שאתם עוצרים לתדלק, קפצו לסניף Yellow וקחו את האריזה הצהובה אל המוכר שמוסיף אליה שוט אספרסו קצר. השילוב טעים ומספק ומומלץ גם לאנשים שבדרך כלל לא אוהבים לשתות אספרסו. הגלידה נמצאת במקפיאי סניפי Yellow וסגורה באופן הרמטי. בעת ההגעה לקופה, המוכר ימזוג ישירות על הגלידה אספרסו קצר ואיכותי הנמכר בסניפי הרשת. מחירו 12 שקלים והוא כולל 55 גרם גלידה ומנת אספרסו קצר.

אפוגטו של ילו

אפוגטו של ילו צילום: יח"צ

לפני זמן מה קראתי שבריא לשתות כוס מים שבתוכו סחוט חצי לימון, מיד עם הקימה משנת הלילה. מאחר וכידוע, אני מתקשה לתפקד בבוקר, אני מכינה לילה קודם מיץ לימון ומוסיפה את חלקי הפרי בתוכו. לשם כך אני משתמשת בבקבוק של סיסטמה המגיע עם מיכל מובנה מחורר המאפשר זאת. בתחילה חששתי שיהיה קשה לנקות ולהוציא את חתיכות הפרי אבל המיכל מתפרק לחלוטין ובקלות וניתן לשטיפה נוחה גם במדיח. לבקבוק המיוחד קוראים Tritan Infuser והוא מאוד נוח; יש לו ידית נשיאה ומבנה ארגונומי לאחיזה נוחה, הוא עמיד בפני חום, כתמים ושריטות ואינו סופח ריחות. הסגירה שלו הרמטית לגמרי באמצעות מכסה עליון כך שאני יכולה לזרוק אותו בתיק בלי חשש. הבקבוקים מגיעים במגוון רחב של צבעים וניתנים לחימום במיקרוגל (ללא המכסה), ושימוש במקרר ובמקפיא, דבר שמאוד חשוב לילדיי שמוכנים לשתות רק מים קרים. אהבתי גם את זה שהוא מכיל 800 מ"ל, שזו הכמות הנוחה לי לשאת מבלי שיהיה כבד מדי, והוא כעת נמכר במחיר מבצע: 51.90 ₪  (במקום 64.90 ₪), במסגרת 20% הנחה על כל מוצרי סיסטמה. 

סיסטמה

סיסטמה צילום: יח"צ

אחרי שקמים, מתלבשים, אוכלים ארוחת בוקר ומתפללים, מתפנים להתכונן ליום שלפנינו. אחד העניינים שאותי הכי מייגעים בקיץ היא ההכנה והפירוק לפני ואחרי כל פעילות. אפילו לבריכה צריך לארוז מגבות לכולם, פירות, נשנושים, ארוחה, מצופים, משחקי בריכה, קרם הגנה, כפכפים, משקפות ועוד. אחרי שחוזרים צריך כמובן לשטוף או לכבס את המגבות ובגדי הים, לייבש את משחקי הבריכה ולהחזיר למקרר את כל מה שלא נאכל (או לפח). הילדים שלי כמעט אף פעם לא אוכלים את כל מה שהכנתי עבורם. לאחרונה התחלתי לגייס אותם למשימה מתוך תקווה שעבודת ההכנה תגרום להם לאכול את את הפירות, אבל ללא הצלחה. מה שכן, אם האוכל נלקח בצידנית כך שהפירות יגיעו מצוננים, הסיכויים לכך שהם יאכלו גדלים. הצידנית של קולמן נוחה מאוד מאחר והיא חזקה במיוחד ועמידה, בעלת ציפוי אנטי בקטריאלי , עמידות לכתמים וריחות ונוחה לנשיאה. אהבתי במיוחד את המכסה שהוא גם מושב, גם לוח חיתוך וגם יש לו מחזיק פחיות ובקבוקים שמאוד עוזר כשהילדים מנסים למזוג לעצמם מים קרים מהבקבוק הגדול לכוס האישית. מחיר: צידנית אישית 9 ליטר – כ-169 ₪ , צידנית משפחתית 26.5 ליטר – כ-219 ₪ , צידנית אקסטרים על גלגלים 50 ליטר – כ-529 ₪ 

צידנית של קולמן

צידנית של קולמן צילום: יח"צ

עד שנגיע לראשון בספטמבר הנה מספר טיפים מפי דתיה יער התזונאית היועצת ל"אלטמן", יצרנית "יומי", סדרת תוספי תזונה לילדים:

  • אחד הטיפים החשובים הוא לשמש כמודל לאכילה נכונה עבור הילד או הילדה. מה שחשוב לך שילדך יאכל תאכל גם אתה. אין סיכוי לצפות מילדים לאכול ירקות ופירות באופן קבוע בעוד ההורים אוכלים צ'יפס ושותים קולה.
  • ערבו את ילדיכם בתכנון והכנת הארוחות. דונו איתם ביתרונות ובחסרונות של קבוצות המזון השונות, שתפו אותם בתכנון הארוחות, בעריכת הקניות, בהכנת ארוחות לגן, לבית הספר ולעבודה. בשלו איתם ביחד, חפשו מזונות ומתכונים חדשים בכדי לגוון את התפריט ולהעשיר אותו ברכיבי  מזון חדשים.
  • קבעו שעה לארוחה אחת משפחתית משותפת במשך היום. ארוחה בה רב בני הבית יושבים ביחד ואוכלים מגוון מזונות באוירה נעימה סביב שולחן אוכל. בארוחה זו יש הזדמנות להציג ולהכיר מזונות חדשים ולהעלות את המגוון שהילד מתנסה ואוכל.
  • אכילת מזון ביתי בריאה יותר עבור כל בני הבית. מזון הנקנה במסעדות או בדוכני מזון מהיר בדרך כלל עשיר יותר בשומן, סוכר ומלח. כדאי לשמור את האכילה בחוץ לארועים מיוחדים בלבד.
  • אל תתעקשו שילדכם יגמור מהצלחת. לעולם אל תשתמשו באוכל כהבטחה לפרס או לעונש. תנו לו לווסת את כמות האכילה המתאימה לו. על ידי כך הוא יגדל עם תחושות רעב ושובע תקינות וימשיך לווסת נכון את כמויות האוכל הנאכל גם בבגרות.

אלטמן

אלטמן צילום: זכריה לובימוב

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן