הון ראשוני נמוך - ויש לך נכס להשכרה ברחובות

חברת פרי נדל"ן בונה פרויקט ייחודי ומוכרת דירות המיועדות להשכרה לסטודנטים ברחובות ובכך עונה על המחסור בדירות להשכרה בעיר. שני הבניינים הראשונים כבר נמכרו.

חדשות כיפה מערכת כיפה בשיתוף פרי נדל"ן 09/08/17 21:20 יז באב התשעז

הון ראשוני נמוך - ויש לך נכס להשכרה ברחובות
הדמיה, צילום: יח"צ

בסביבת הריבית הנמוכה בשנים האחרונות, כולם מבינים שההשקעה בנדל״ן היא אחת האלטרנטיבות היחידות לקבלת תשואה כלשהי, ושמירה על שחיקת החסכונות. התופעה הזו, במקביל להיצע נמוך של דירות בישראל, שאיננו מדביק את הביקושים, גורמת לעליית מחירי הדיור בעשור האחרון. גם כאשר ניסתה הממשלה לצנן במשהו את השוק, עם תכניות מע״מ אפס, ומחיר למשתכן, ההשפעה הייתה קצרת מועד, והשוק אמר את דברו.

אנשים שהאמינו להצהרות הממשלה שהנה מחירי הדיור הולכים לצנוח בשיעור של 20% ויותר, איבדו את האמון, כאשר ראו כיצד הם מפספסים את ההשקעה שלהם – והשוק בורח להם. אם יכלו לקנות דירה לפני שנה ושנתיים, העלייה בתקופה הזו, הרחיקה את חלום הדירה וההשקעה מהם.

בנוסף, ברחובות קיים מחסור של אלפי דירות להשכרה. מצוקת הדירות להשכרה ברחובות נובעת מבניה נמוכה וממגוון דירות המיועד למשפחות. עם זאת, לעיר מגיעים סטודנטים רבים הלומדים במכון ויצמן ובפקולטה לחקלאות של האוניברסיטה העברית. מצב זה  יוצר ביקוש מתמיד לדירות להשכרה בעיר.

עוד פרטים על הפרוייקט

השילוב של יתרונות ההשקעה בנדל"ן עם מחסור דירות להשכרה ברחובות הופך את רחובות למיקום המושלם לבניית הפרויקט של פרי הנדל"ן, המתמקד בדירות להשכרה לסטודנטים.

מדובר בקומפלקס של שלושה בניינים, כאשר שני הבניינים הראשונים כבר נמכרו. כאמור, מי שיקנה את הנכס לא יגור בו, הוא יושכר לסטודנטים בשכר ממוצע גבוה מאוד (כ 3,500 ש"ח בחודש) כך שהתשואה בהחלט מניבה. 

עכשיו מדברים בממשלה על מלחמה במשקיעים, ומיסוי דירה שלישית, מה שלטענת שר האוצר יקטין במשהו את הביקושים לדירות, על ידי הרחקה של פלח מסוים בשוק שמחזיק ביותר מ-2 דירות.

במצב שבו ההשקעה הזו תניב אחוזי תשואה גבוהים של כ-6% (על בסיס הצפי לשכירות בפרויקט), גם אם תמוסה ההשקעה הזו במסגרת תכנית מיסוי דירה שלישית, מדובר בתשואות מעולות יחסית לשוק השכירות למגורים בישראל, מה שלא מרתיע את השוק. וכראייה - מאות דירות נמכרו בפרויקט ברחובות בתוך מספר שבועות מההשקה. 

יש יתרונות מיסוי נוספים בפרויקט פרי פלייס ברחובות: מכיוון שמדובר בפרויקט שבא להטיב עם הציבור ולסייע לסטודנטים במגורים, מס הרכישה על הדירות עומד על 6% בלבד במקום 8% בפרויקטים רגילים.

לקניית דירה בפרויקט נדרש הון ראשוני של 320 אלף ש"ח בלבד. גודל הדירות הוא 42 מ"ר + מרפסת. עלות הנכס היא 690 אלף ש"ח עד לקבלת המפתח. 

וכמובן שהדירות אטרקטיביות במיוחד עבור הסטודנטים: בקומפלקס יש בריכה, חדר כושר ומרכז מסחרי וחברת ניהול תהיה אחראית על תחזוקת הנכסים ועל ההשכרה.

הפרויקט נבנה על ציר תחבורה מרכזי ולכן קרוב לאוטובוס ולרכבת, והוא כמובן קרוב למכון ויצמן ולפקולטה לחקלאות.

עם כאלו נתונים, מה הפלא שבבניין השלישי נותרו דירות בודדות שעדיין לא נרכשו? כדאי למהר ולברר.

עוד פרטים על הפרוייקט