הגיע הזמן למשקפי שמש!

שעון הקיץ כבר איתנו, ואין זמן טוב מזה להתאבזר במשקפי שמש, כידוע הם גם פריט טרנדי עם אפנות מתחלפות, צבעים וצורות חדשות, נעמי גוטקינד גולן מביאה בפניכם את כל האפשרויות.

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 28/03/18 10:38 יב בניסן התשעח

הגיע הזמן למשקפי שמש!
משקפי שמש, צילום: shutterstock

משקפי שמש הם אביזר חיוני באקלים הישראלי כל השנה, בהחלט גם בחורף, אבל בעונת האביב, עם הופעת הקולקציות החדשות, מתברר שהם גם פריט טרנדי עם אופנות מתחלפות, צבעים וצורות חדשות וטווח מחירים המתחיל בעשרות שקלים ומטפס עד אלפים. אבל לפני שיקולים של סטיילינג ואיזה דגם מאפשר לנו חשבון הבנק לרכוש, חשוב לחפש את מה שבאמת מגן על עינינו ויכול לעכב קטרקט, סנוור ולקויות ראייה אחרות. מענה מרשים לדרישה הזו גיליתי בתערוכת אופטיקה העונתית הגדולה שהתקיימה בלאונרדו סיטי טאואר ברמת גן, בעדשות המקוטבות של המותג REVO שהגיע לראשונה לחנויות האופטיקה בישראל. שיתוף פעולה בין בונו, סולן להקת U2, מכון בריין הולדן המטפל בילדים ומבוגרים ואנשי המותג, הניב עדשות בטכנולוגיה של סינון קרני שמש המוחזרים ממי הים והבריכה, או מפנסי מכוניות הבאות ממול בלילות. את הטכנולוגיה פיתחו במכון האמריקני לחקר החלל נאס"א, וכרגיל בתחילת דרכם של פיתוחים חדשניים, אלה משקפיים לא זולים, 799-1499 שקלים. אשר לסגנון, הדגמים לגברים האם בעלי מסגרות אלומיניום ועדשות בצבעים אפור, כחול, ירוק וברונזה. ולנשים המסגרות הם מפלסטיק לבן, ירוק בקבוק, בורדו, תכלת, סגול אפרסק ועוד.

רבו ובונו

רבו ובונוצילום: יח"צ

עיניים

עינייםצילום: יח"צ

אטרקציה ראשונה מסוגה אחרת, מציע הבוטיק הרמת-גני "אופטיקה עיניים": הקונות זוכות לאיפור על ידי מאפרות מקצועיות, ואז לצילום דיוקנן הממושקף בזוויות צילום של דוגמנית צמרת. והן מקבלות כמובן את התמונה הזוהרת שלהן בעסקת חבילה עם המשקפיים. זאת בצד שירותי אופטיקה לילדים ומבוגרים של אופטומטריסט מוסמך החל בגיל אפס, ותרגילי אימון לחיזוק שרירי העין. יש שם משקפי שמש ומשקפי ראייה של מותגים מפורסמים כמו פראדה, רייבאן, דיור, ורסאצ'ה ופנדי, ומסגרות שהן המילה האחרונה: שקופות, דקיקות, מנומרות או צבועות בצבעים עזים.

מי שמקפידה להתאים את צבעי המשקפיים שלה לגווני אופנת הבגדים העכשווית, תמצא מענה במותג הצרפתי סלין, שכמו תריסרי מותגים אחרים ניתן למצוא ברשת אירוקה. מדובר במותג על שתמיד מציע איזה שהוא טוויסט מתוחכם. כרגע, בין היתר, אלה מסגרות חתוליות בעיצוב מינימליסטי ב-10 הגוונים הבוהקים של אופנת קיץ 2018 כמו צהוב, אדום, כחול רויאל ותכלת. העדשות הן בסגנון מראה או צבועות בירוק. מחיר ההשקה: 1759 שקלים.

סלין

סליןצילום: עידו איזק

אירוקה

אירוקהצילום: ערך תורג'מן

 את הסקירה המקיפה ביותר של הטרנדים "הנכונים" בתחום משקפי השמש, כולל דגמים אופנתיים במחיר השפוי של 199 שקלים, קיבלתי ברשת אירוקה. מבין הטרנדים הרבים בולטים שם אציין שישה:

מסגרות מתכת המועדפות על הגילאים הצעירים. הן עגולות, מלבניות או בסגנון משקפי טייסים עם גשר אחד או גשר כפול. צבעי המתכת - כסף, שחור, זהב או ברונזה. מתאימות למי שרוצה מראה קליל ולא מתאמץ.

מסגרות גדולות מאוד (אובר סייז), המסתירות חלק משמעותי של הפנים, וכשמדובר במשקפי ראייה, הן מדגישות את העיניים באופן מיוחד. יש אובר סייז מלבניות, אובליות ועגולות והן מתאימות למי שרוצה משקפיים כחלק מאמירה אופנתית כללית.  

שילוב של חלקים שחורים וחלקים מתכתיים, המתאים לאוהבי סגנון שמרני עם מגע טרנדי.

צבע ורוד חזק. מחמיא כמעט לכל אישה, ומתאים למי שרוצה לראות את החיים דרך משקפיים ורודים או להצהיר על אופטימיות.

נצנצים. המותג גוצ'י הציג לפני כשנתיים מסגרות משולבות בנצנצים והסגנון הזה ממשיך לעבר קיץ 2018.

רטרו. הדגש הוא על רייבאן Ray-Ban)), מותג ותיק במיוחד (קיים 75 שנים), עם מסגרות מתכת מוכרות וגשר אף כפול, שלא מאבד את הרלוונטיות שלו גם השנה ועולה בין 399 ל-900 שקלים. אגב, באירוקה יש עכשיו מבצעי הנחה שונים החל מזוג המשקפיים הראשון, שיימשכו עד 9 באפריל.