גרסה חדשה ליונדאי טוסון - בדקנו לכם אותה

מוטי שטרן קיבל את הדגם הכי מאובזר - ונסע לגולן. הוא נסע בכבישים מפותלים ואפילו קצת בשטח, ויש לו מסקנות וגם מחמאות, בעיקר למערכת המולטימדיה

חדשות כיפה מוטי שטרן 04/12/17 16:03 טז בכסלו התשעח

גרסה חדשה ליונדאי טוסון - בדקנו לכם אותה
יונדאי טוסון , צילום: מוטי שטרן

הדור הראשון של יונדאי טוסון הגיע לישראל ב-2005 והיה החלוץ בהנגשת רכבי הפנאי, כשגרסת הכניסה שלו תומחרה בדיוק ברף המחיר של קבוצה 4 (ז"ל). בסוף 2014 הציעה קיה את הספורטאז' עם מנוע 1600 סמ"ק במחיר משפחתית מאובזרת. הדור השני של הטוסון שהגיע כמה חודשים מאוחר יותר הציע גרסת כניסה עם נפח 1600 סמ"ק, לאחרונה הושקה גרסת ה- Prime Plus של הטוסון עם מנוע 2000 סמ"ק במחיר 144,900 ₪, וזו סיבה לקחת אותו למבחן דרכים. כדרכם של רכבי הדגמה – קיבלתי את הדגם המאובזר ביותר של הטוסון 2000 – Luxury.

מפגש עם הדור הקודם ועם המתחרה

מפגש עם הדור הקודם ועם המתחרה צילום: מוטי שטרן

עיצוב חיצוני
עיצוב הטוסון רבוע וחסון ויוצר תדמית של רכב שטח קשוח וגדול. תורמים לכך גריל הטרפז הגדול בחזית בסגנון העיצוב הנוכחי של דגמי יונדאי, הפנסים הקדמיים הממוקמים גבוה ונמתחים לצדדים, קו החלונות הגבוה, הפנסים האחוריים הרוחביים הגדולים וכמובן סף הפלסטיק השחור בקצה קשתות הגלגלים ובקצוות התחתונים של הפגושים. רכב המבחן צויד בגג פנורמי ובגלגלי 19 אינץ' המוסיפים מאוד למראה הרכב.

עיצוב חיצוני של הטוסון

עיצוב חיצוני של הטוסון צילום: מוטי שטרן

תא הנוסעים ואבזור
תא הנוסעים יהיה מוכר לכל מי שנהג בדגמי יונדאי מהדור האחרון (וזו מחמאה). את גווני האפור שוברות נגיעות כסף בהגה, סביב מערכת המולטימדיה ופתחי המיזוג. בזכות בסיס גלגלים של 267 ס"מ ורוחב של 185 ס"מ תא הנוסעים מרווח והגג הפנורמי של רכב המבחן הכניס גם הרבה אור.
המושבים הקדמיים מרווחים ונוחים וכך גם המושבים האחוריים, ניתן לכוון את זווית המושבים האחוריים (בחלוקה של 40:60) ובמושב האחורי משענת יד אחורית עם שני מחזיקי כוסות, כמו כן יש יציאת מיזוג מושב האחורי.
נפח תא המטען הוא 488 ליטר מכובדים ובזכות מבנה רבוע הוא מאוד שימושי. בגלל האפשרות לשינוי זווית המושבים האחוריים יש לכיסוי הנגלל שתי נקודות עיגון סמוך למושב ובנוסף לכך נקודת עיגון לאחסון הכיסוי סמוך לשפת תא המטען. בעת קיפול המושבים האחוריים נוצר משטח כמעט חלק, אך קשתות הגלגלים הגדולות גוזלות חלק מהרוחב הכולל שלו.
אבזור רכב המבחן עשיר מאוד וכולל גג פנורמי, כניסה והנעה ללא מפתח, חישוקי 19 אינץ', מושבי עור, כיוונון חשמלי למושב הנהג כולל רמת קשיחות משענת הגב, בקרת אקלים מפוצלת, קיפול חשמלי, תאורה למראות, מערכת המולטימדיה מבוססת האנדרואיד של כלמוביל הכוללת כפתורים פיזיים ושליטה מההגה שנוחים לתפעול תוך כדי נסיעה, מצלמת רוורס, WAZE ואפליקציות נוספות (אני חייב לציין שהתרשמתי מאוד ממערכת המולטימדיה של כלמוביל והיא בין הטובות בהתקנה מקומית שנתקלתי).

תא נוסעים ואבזור

תא נוסעים ואבזור צילום: מוטי שטרן

בטיחות
האבזור הבטיחותי העשיר של הטוסון ראוי לסעיף נפרד. הוא כולל  6 כריות אוויר, התראה ותיקון סטייה מנתיב, התראה במראות הצד על רכב בשטח "מת", חיישני חניה אחוריים מקוריים כולל התראה על רכב חוצה בנסיעה לאחור, מערכת Mobileye משלימה את המחסור בהתראת שמירה על מרחק לפנים והצגת תמרורי מהירות. הטוסון קיבל ציון 5 כוכבים במבחן הריסוק של EURONCAP.
זו פעם ראשונה שנהגתי ברכב עם תיקון סטייה מנתיב, כשהכביש מתעקל או במעבר בין נתיבים ללא איתות (בכביש ריק ומתוך כוונה לבחון את המערכת), הרגשתי שמישהו מנסה לתפוס לי את ההגה... קצת מפחיד.
בנוסף לכך, יש אזהרה לאחר 30 שניות בהן הנהג לא נגע בהגה, ובמידה ולא אחז בהגה – מערכת בקרת הסטייה מנתיב מתנתקת.
יוצאים לדרך
יחידת ההנעה של הטוסון כוללת מנוע 2,000 סמ"ק בעל הספק של 155 כ"ס ומומנט מרבי של 19.6 קג"מ, ותיבת הילוכים פלנטארית בעלת 6 הילוכים עם מצב ספורט – יחידת הנעה וותיקה ומוכחת האמורה לשנע רכב גבוה במשקל עצמי של 1,470 ק"ג.
בידוד הרעשים מצוין ורק המראות הגדולות (המכסות שטח נרחב) יוצרות רעשי רוח במהירות גבוהה.
יחידת ההנעה מספקת ביצועים טובים. נהגתי בטוסון כ-600 ק"מ במגוון נרחב של תנאים: בעיר, בכביש 6 ובכביש 98 המפותל בין חמת גדר למבוא חמה וכמובן קצת בשטח (לטוסון הנעה קדמית בלבד, אך בזכות מרווח הגחון הגבוה – ניתן לנסוע בביטחון קצת מעבר לנסיעה עם רכב סטנדרטי...). בכל המצבים נוחות הנסיעה טובה והטוסון מעניק לנהג תחושת בטחון ויציבות.
צריכת הדלק פחות מצטיינת ועמדה על 9 ק"מ לליטר בנסיעה מאומצת ולא מתחשבת ו- 11 ק"מ לליטר בנסיעה רגועה וחסכונית יותר (לאחרונה נוספה גרסת הנעה עם מנוע 1,600 סמ"ק טורבו ותיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים שמשפרת את נושא הביצועים וצריכת הדלק).

יוצאים לדרך

יוצאים לדרך צילום: מוטי שטרן

סיכום
מחיר יונדאי טוסון 2,000 סמ"ק מתחיל ב- 144,900₪ (תוספת של 10% לעומת רכב משפחתי), ומציע רכב גבוה עם תא נוסעים ומטען מרווחים, מנוע חזק, אמין ומוכח עטוף בעיצוב מודרני ומושך המאפשר נסיעה נינוחה בכביש ובשבילי עפר לצד מוניטין האמינות המוכח של יונדאי.


 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן