בשבוע הבא יופצו השטרות החדשים של 20 ו-100 ש"ח

השטרות החדשים בעריכים 20 ו-100 ש"ח יופצו לציבור החל מיום חמישי הבא, ויהיו זמינים בכספומטים, בסניפי הבנקים ובסניפי בנק הדואר. בשטרות החדשים משולבים מגוון אמצעים נגד זיופים

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/11/17 14:32 כז בחשון התשעח

בשבוע הבא יופצו השטרות החדשים של 20 ו-100 ש"ח
שטרות , צילום: רחמן חטיב פלאש 90

החל מיום חמישי, ה’ בכסלו התשע"ח, 23.11.17, יופצו לציבור השטרות החדשים בעריכים 20 ש"ח ו- 100 ש"ח באמצעות קופות הבנקים המסחריים, המכשירים האוטומטיים למשיכת מזומנים וסניפי חברת הדואר. ביום רביעי, ד’ בכסלו התשע"ח, 22.11.17 תמסור הנגידה את השטרות החדשים לידיו של ראובן ריבלין, נשיא המדינה, באירוע שייערך במשכן הנשיא בירושלים.
 
לפי בנק ישראל, השטרות החדשים, מציגים סטנדרטים מתקדמים של ביטחון, חדשנות ונגישות. בשטרות משולבים מגוון סימני ביטחון נגד זיופים, ולטובת אוכלוסיית העיוורים ובעלי לקויות הראיה נבדלים עריכי השטרות בסדרה החדשה באורכם (הפרש של 7 מ"מ בין עריך לעריך), ויש בהם עוד סימנים ייעודיים המאפשרים לזהותם.
 
השטר החדש בעריך 20 שקלים חדשים נושא את דיוקנה של המשוררת רחל (בלובשטיין), צבעו אדום ואורכו 129 מ"מ. השטר החדש בעריך 100 שקלים חדשים נושא את דיוקנה של המשוררת לאה גולדברג, צבעו כתום ואורכו 143 מ"מ.
 
בנק ישראל מבקש להבהיר כי שטרות מסדרה ב’ של השקל החדש, אשר עודם משמשים את הציבור כיום ימשיכו לשמש הילך חוקי למשך מספר שנים, והם יהלכו במחזור במקביל לשטרות החדשים. הואיל ומהלך ההחלפה הוא הדרגתי, הציבור אינו נדרש לבצע בשלב זה כל פעולה להחלפת השטרות וכאשר אלו יופקדו בבנק ישראל על ידי התאגידים הבנקאיים הם יוחלפו בהדרגה בשטרות מהסדרה החדשה. בהמשך, יפרסם בנק ישראל הנחיות בנוגע להחלפת השטרות מסדרה ב’.
 
בנק ישראל פעל במשך החודשים האחרונים ליידע ולהדריך את החברות והגופים העיקריים המשתמשים במזומנים במשק אודות הכנסתם הקרובה למחזור של השטרות החדשים ואופן השימוש בהם. בנוסף, מסר בנק ישראל מבעוד מועד דוגמאות של השטרות לבנקים, ליבואנים של מנגנוני מכונות אוטומטיות ולחברות המפעילות מכונות אלו. מסירת דוגמאות השטרות נעשתה למטרת כיול והתאמה של המכונות לשטרות החדשים. גופים המפעילים מכונות אוטומטיות אשר טרם סיימו את הליך ההתאמה של המכונות לשטרות החדשים נדרשים לעשות זאת בהקדם.
 
בנק ישראל יפתח בתכנית הסברה לציבור הרחב ששמה: "פשוט לבדוק שזה בטוח", במטרה להגביר את מודעות הציבור לכניסתם של השטרות החדשים למחזור, ואת היכרות הציבור עם סימני הביטחון המשולבים בהם. בין היתר, יופצו כרזות ועלוני הסברה בחמש שפות בסניפי הבנקים, בחברת הדואר, ובאמצעות גופים מסחריים וציבוריים שונים.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן