ביקורת רכב - סיטרואן C4 גראנד-פיקאסו

רכב שהוא דור שלישי לפיקאסו ודור שני לגראנד-פיקאסו, מפרט אבזור הבטיחות שודרג. רכב מרווח, נוח וחסכוני. מיניוואן שתוכנן ומיועד למשפחה ושם אותה בראש. שווה קריאה.

חדשות כיפה מוטי שטרן 22/01/18 10:44 ו בשבט התשעח

ביקורת רכב - סיטרואן C4 גראנד-פיקאסו
סיטרואן C4 גראנד-פיקאסו, צילום: מוטי שטרן

הדגם הנוכחי של סיטרואן C4 גראנד-פיקאסו משווק בישראל משנת 2014, זהו הדור השלישי לפיקאסו ודור שני לגראנד-פיקאסו (לדור הראשון לא הייתה גרסת 7 מושבים). הדור הראשון כמעט ולא נמכר בארץ, הדור השני זכה להצלחה בעיקר בגרסת גראנד-פיקאסו עם 7 מושבים (וחידות 5 מושבים בודדות) והדור השלישי נמכר כיום בשתי גרסאות מרכב: פיקאסו עם 5 מושבים וגראנד-פיקאסו עם 7 מושבים. הגראנד-פיקאסו נמכר עם שלושה מנועים: 1,600 טורבו בנזין ושני מנועי דיזל בנפחים של 2,000 ו-1,600 סמ"ק כולם משודכים לתיבה אוטומטית מתוצרת AISIN היפנית עם 6 הילוכים, בנוסף למגוון הרחב של תצורות ומרכב ומנועים - לגראנד-פיקאסו 2 רמות אבזור: Comfort Pack הבסיסית (מוצעת רק עם מנוע ה-2,000 סמ"ק דיזל)  ו- Exclusive הבכירה.
לאחרונה שודרג מפרט אבזור הבטיחות של הגראנד-פיקאסו וזו הזדמנות לבחון אותו...
רכב המבחן הינו גראנד-פיקאסו עם מנוע 1,600 דיזל ברמת אבזור Executive.

עיצוב חיצוני

עיצוב חיצוניצילום: מוטי שטרן

עיצוב חיצוני

אורך הגראנד-פיקאסו זהה לאורך של טויוטה קורולה (460 ס"מ), אך בזכות בסיס גלגלים ארוך של 284 ס"מ ותכנון יעיל הוא מהמרווחים בקטגוריית המיניוואנים 5+2.
עיצוב החזית אינו שגרתי וכולל גריל עליון צר בעל שני פסים אורכיים שסמל סיטארואן משולב בהם ובקצוות פנסי חניה ו-LED, מתחתם פנסים ראשיים קטנים ובתחתית פנסי ערפל. השמשה הקדמית מתחילה מעל מכסה המנוע הקצר ונמתחת לעבר קצה הגג. בצידיי הרכב בולטת מסילת הגגון הכסופה המקיפה את משטח החלונות מהשמשה הקדמית ועד תחתית חלון שורת המושבים השלישית. עיצוב החלק האחורי תכליתי אך הפנסים האחוריים בצורת C מעניקים לו ייחודיות.
 

עיצוב פנימי

עיצוב פנימיצילום: מוטי שטרן

תא נוסעים ואבזור

בזכות השמשה הקדמית הענקית, חלונות צד לפני הדלתות הקדמיות ובכלל שמשות גדולות – תא הנוסעים מואר ואוורירי, אם זה לא מספיק – ניתן להסיט לאחור את בסיס סכי השמש הקדמיים וכמעט להכניס את הנוף לתוך הרכב...
לוח השעונים הינו מסך גדול המוקם במרכז הרכב והוא מאפשר הצגה מפורטת של מצבי מערכות הרכב השונות, מתחתיו מסך מגע בגודל 7 אינץ' דרכו מתופעלים הטלפון, מערכת השמע (הכוללת חיבורי AUX ו- USB), בקרת האקלים המפוצלת ושליטה במערכות הרכב. ההגה הקטום אופקי וכולל כפתורים רבים לשליטה במערכת השמע, בקרת השיוט האדפטיבית ומחשב הדרך.
המרווח בשורה הראשונה עצום ומושבי הכורסא נוחים, אך פחות אוחזים וניתן לכוון גם את גובה מושב הנוסע.
קל להבחין שהגראנד-פיקאסו תוכנן עבור משפחות עם ילדים... מעל המראה המרכזית יש מראה קטנה המאפשרת הצצה למושבים מאחור, בגב המושבים הקדמיים יש מגשים מתקפלים כמו במטוס ובדלתות האחוריות משולבים וילונות אינטגרליים, המרווח בשורה השנייה טוב מאוד וניתן לכוון את זווית משענת כל אחד משלושת המושבים בנפרד וכן להזיז כל אחד מהם קדימה ואחורה לטובת מרווח השורה השלישית ויש פתחי מזגן כולל כיוונון עוצמת המאוורר בקורות הדלתות.
השורה השלישית מתיאמה יותר לילדים, אך מרווחת יחסית לרכב 5+2 ובזכות דלתות גדולות הכניסה נוחה יחסית.
תא המטען קטן כשכל המושבים בשימוש וענק כשהשורה השלישית מקופלת ויש בו פנס נשלף נטען.
אבזור הרכב כולל בנוסף: מערכת חניה אוטומטית, חישוקי מגנזיום, התנעה ללא מפתח, מראות עם קיפול חשמלי והטיה מטה בנסיעה לאחור וחיישני גשם ואורות.

יוצאים לדרך

יוצאים לדרךצילום: מוטי שטרן

יוצאים לדרך

לחיצה על כפתור ה- START מעירה את מנוע הדיזל בקולניות, אך לאחר מספר דקות הרעש פוחת וכמעט אינו מורגש.
שילוב ל-D במתג תיבת הילוכים הממוקמת מעל ההגה (מתג - הידית קטנה ושברירית וצריך לשים לב לא להורידה עד הסוף למצב M הידני, בגשם הראשון בטעות העברתי לניוטרל בגלל מיקומה...) משחרר את בלם היד החשמלי.
למרות הספק של 120 כ"ס ובזכות משקל נמוך יחסית של 1,360 ק"ג ומומנט של 30.6 קג"מ – הגראנד-פיקאסו יוצא לדרך בקלילות ולא מורגש מחסור בכוח גם בעליות מים המלח...
סיטרואן היא שם נרדף לנוחות והגראנד-פיקאסו שומר על המסורת ונוחות הנסיעה בו לא פחות ממעולה.
בזכות מושב גבוה והשמשה הענקית, חיישנים קדמיים ואחוריים ומצלמת רוורס מקוריים קל לתמרן גם ברחובות צפופים.
נהיגה עם מערכות בטיחות אקטיביות היא חוויה מיוחדת אך עדיין במצבים מסויימים כמו ירידות, הידחפות של כלי רכב לפנים ועוד, המערכת לא מושלמת ועל הנהג להיות דרוך ומוכן בכל רגע, אך ללא ספק הן מעניקות תחושת ביטחון שיש מערכות שמתריעות ויכולות אפילו למנוע תאונה.
כמצופה מרכב דיזל, צריכת הדלק הייתה מעולה ועמדה על 18 ק"מ לליטר בנסיעה בינעירונית ו-14 ק"מ לליטר במשך המבחן – בהחלט מרשים.

מפגש בין דור שני לשלישי

מפגש בין דור שני לשלישיצילום: מוטי שטרן

סיכום

מי שמוכן לוותר על מראה הג'יפ ולהתגבר על סטיגמות ישנות ויבחר בסיטרואן 4C גראנד-פיקאסו - ייהנה ממיניוואן מרווח, נוח, חסכוני, פראקטי מאובזר מאוד ומעכשיו גם עם אבזור בטיחותי משופר – מיניוואן שתוכנן ומיועד למשפחה ושם אותה בראש.
 

 

לכל ביקורות הרכב של מוטי, היכנסו!