ביקורת רכב -ניסאן נוט

חודש ניסן הוא הזמן הראוי ביותר למבחן רכב של ניסאן – מוטי שטרן בדק עבורכם את ניסאן נוט.

חדשות כיפה מוטי שטרן 19/03/18 13:29 ג בניסן התשעח

ביקורת רכב -ניסאן נוט
ניסאן נוט, צילום: מוטי שטרן

ניסאן נוט משווק בישראל משנת 2006.קשה להחליט לאיזו קטגוריה לשייך אותו, עם בסיס גלגלים של 260 ס"מ ואורך כולל של 409 ס"מ הוא קצת יותר גדול מרכבי סופר מיני ומצד שני יש לו מנוע 1,600 סמ"ק כמו למשפחתית מן המניין ומצד שלישי הוא גבוה יותר ממשפחתית... ב-2007 היה קשה להחליט לאיזו קטגוריה לשייך אותו. בתחילת העשור, קמו לו מתחרים לקטגוריה: קיה סול, אופל מריבה וסקודה רומסטר – קטגוריית המיקרו-וואנים, קטן בחוץ ומרווח בפנים.
הרכב אותו בחנתי הוא מודל 2014 שהספיק לנסוע כ- 55,000 ק"מ.

 

עיצוב חיצוני

עיצוב חיצוני, גדולה מבפנים וקטנה מבחוץ

עיצוב חיצוני, גדולה מבפנים וקטנה מבחוץצילום: מוטי שטרן

בזכות עיצוב רבוע ותכליתי, מיקום הגלגלים בקצוות המרכב וכמובן מימד גובה נדיב של 155 ס"מ – מצליח הנוט להציע מרווח פנימי נדיב למרות מידות חיצוניות צנועות.
פנסי החזית הגדולים נמתחים כמעט לאורך כל מכסה המנוע ובראשם בועה קטנה לטובת פנסי חניה, בתחתית הפגוש פנסי ערפל עם מסגרת כסופה מאסיבית המעניקים לחזית הרכב רושם של רכב מאסיבי וגדול, גלגלי המגנזיום הנאים מוקפים בקשתות מודגשות וביחד עם חלונות גדולים עם סף נמוך נוצרת צדודית של רכב שטח. דלת תא המטען אנכית והפנסים האחוריים האנכיים במבנה 3 חצאי עיגול מטפסים עד לקצה הגג ונמשכים קדימה ושוברים את המראה הרציני של הנוט.

 

עיצוב פנימי

גמישות בחלוקת הנפח בין הנוסעים למטען

גמישות בחלוקת הנפח בין הנוסעים למטעןצילום: מוטי שטרן

 

מכל רכב אשר שם הקטגוריה אליה משוייך מכיל את המילה "וואן" - מצופה שיכיל פתרונות אחסון מקוריים ואפשרויות משחק בחלוקת החלל בין נוסעים למטען.
הנוט לא מאכזב... המושב האחורי נע על מסילה וכשהוא ממוקם במצב הכי אחורי שלו – ייהנו הנוסעים מאחור ממרווח רגליים עצום ביחד וכאשר הספסל במצב הקדמי ביותר שלו ניתן ליהנות מ- 437 הליטרים של מלוא נפח תא המטען. לתא המטען רצפה בעלת שני נקודות גובה וניתן לנצל את הנפח ביינהן לאחסון כל הפריטים מתגלגלים תמיד בתא המטען... תחתית תא המטען יכולה לשמש גם כמחיצה בתא המטען ולאפשר לפצל את מוצרי הקניה בסופרמקט כך שהמוצרים הכבדים לא ייפגמו המוצרים העדינים...
הצבע השולט בתא הנוסעים הוא אפור כהה, אך החלונות הגדולים שמכניסים הרבה או לתא הנוסעים ביחד עם קצת צבע כסף בידית ההילוכים, בהגה, בפתחי המזגן ובידיות הפתיחה שוברים את האפרוריות... רשימת האבזור קצרה וכוללת מערכת שמע מקורית עם דיבורית Bluetouth, כניסת USB וקריאת 3MP, משענות יד קדמית ואחורית, בקרת שיוט ופנסי ערפל.
הנדסת האנוש מצויינת בדרך כלל וקל להבין היכן מתפעלים כמעט כל דבר (כמעט, כי כפתור נעילת הדלתות נמצא איי שם ליד בלם היד).
המושבים הקדמיים נוחים ומרווחים, ובמושב האחורי יש מרווח לשני מבוגרים ובשעת הדחק יידחסו גם שלושה...
אבזור הבטיחות כולל  6 כריות אוויר ובמבחני הריסוק של EuroNCAP  קיבל הנוט ציון של 4 כוכבים.

 

יוצאים לדרך

יחידת ההנעה של הנוט היא יפנית קלאסית הכוללת מנוע בנפח 1,600 סמק עם הספק של 110 כ"ס ו-15.6 קג"מ המושגים ב- 4,400 סל"ד ותיבת הילוכים בת 4 הילוכים בלבד ללא טיפטרוניק.
למרות שההגה מתכוונן רק לגובה ולא לעומק – ניתן למצוא תנוחת נהיגה טובה ובזכות הגובה והחלונות והמראות הגדולים – יש ריאות מצוינת לכל הכיוונים המעניקה לנהג תחושת ביטחון.
עוד לפני השותפות עם רנו, רכבי ניסאן הצטיינו בנחות הנסיעה יחסית לרכבים יפניים אחרים והנוט שומרת על מסורת זו... בידוד רעשי הנסיעה טוב מאוד והניסאן יציבה ונטועה על מקומה למרות הגובה בכל תנאי הנסיעה.
צריכת הדלק טובה למרות יחידת ההנעה הוותיקה ועומדת על 12.5 ק"מ לליטר.

 

סיכום

טמינות ושימושיות במחיר תחרותי

טמינות ושימושיות במחיר תחרותיצילום: מוטי שטרן

ניסאן נוט מצטיינת בעיקר בתא נוסעים מרווח וגמישות בחלוקת חלל הרכב בין נוסעים למטען וזאת לצד מוניטין אמינות גבוה מאוד, צריכת דלק,  נמוכה יחסית וכל זה באריזה קומפקטית.
 

שנה

VISIA

ACENTA+

2006

₪ 15,800.00

₪ 18,600.00

2007

₪ 17,400.00

₪ 21,200.00

2008

₪ 19,800.00

₪ 23,700.00

2009

-

₪ 27,500.00

2010

-

₪ 31,200.00

2011

-

₪ 35,000.00

2012

-

₪ 39,700.00

2013

-

₪ 45,300.00

2014

-

₪ 51,000.00

מחירון ניסאן נוט (יד 2, 3/2018)

למרות מוניטין האמינות הטוב ומוצאה היפני – מחיר רכבי ניסן יד שניה אינם גבוהים במיוחד.
הנוט שווקה עד 2009 בשתי רמות גימור ולאורך השנים אבזור הנוחות והבטיחות השתפר גם הוא.
וניתן להשיג את הנוט בטווח רחב של תקציבים בשנתון גבוה יותר ביחס למתחרים יפניים וקוריאניים.
מאמצע 2014 שווק הדור השני של הנוט עם מנוע 1,300 סמ"ק ותיבת הילוכים רציפה ועיצוב מוקפד.
הנוט מתאימה מאוד למשפחות עם ילד או שניים או כרכב שני.

תודה לגילה מורגנשטרן על השאלת רכבה לטובת מבחן הדרכים.

 

לכל הטורים של מוטי, היכנסו!

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן