ביקורת רכב: ניסאן X-Trail

מבחן ניסאן נוסף בחודש ניסן, והפעם ניסאן X-Trailרבים מכם יתקשו להיזכר, אך ניסאן X-Trail נמכר בישראל כבר לפני כעשור' לאחרונה עבר ה- X-Trail מתיחת פנים ונוספה לו גרסת 5 מושבים מוזלת.

חדשות כיפה מוטי שטרן 28/03/18 10:57 יב בניסן התשעח

ביקורת רכב: ניסאן X-Trail
X TRAIL, צילום: מוטי שטרן

רבים מכם יתקשו להיזכר, אך ניסאן X-Trail נמכר בישראל כבר לפני כעשור... הוא שווק עם הנעה כפולה ועיצובו היה רבוע וקשוח למדי ורק מעט רכבים נמכרו ממנו בארץ. ב-2016 הגיע הדור הנוכחי של X-Trail לסיבוב נוסף בארץ הקודש והפעם בתפקיד ג'יפון 7 מושבים (מחליף הקשקאי + 2).
לאחרונה עבר ה- X-Trail מתיחת פנים ונוספה לו גרסת 5 מושבים מוזלת.
ה- X-Trail מוצע עם 5 ו- 7 מושבים, מנועי דיזל בנפח 1.6 ו-2.0 ליטר ובשלוש רמות אבזור: In-Tech (5 מושבים),   Ascenta ומעליה Tekna (7 מושבים).
רכב המבחן הוא מדגם Tekna עם מנוע 1.6 ליטר טורבו דיזל שמחירו 189,990 ₪.

 

עיצוב חיצוני

חזית ה- X-Trail מזוהה עם עיצוב דגמי ניסאן הנוכחי וכוללת טרפז כרום רחב המקיף את הסמל במרכב הגריל ופנסים מעוצבים וצרים מעל פגוש מאסיבי שבתחתיתו עיטור כרום נוסף.
עיטורי הכרום מופיעים גם בתחתית ספי דלתות הצד וביחד עם גלגלי 19 אינץ' המוקפים בקשתות גלגלים מודגשות, מכסה מנוע ארוך, קו חלונות גבוה ומוטות גגון מצופי כרום גם הם וביניהם גג פנוראמי גדול – יוצרים עיצוב בסגנון רכב שטח קשוח. העיצוב האחורי סתמי יותר ומזכיר רכב סטיישן.

עיצוב חיצוני בסגנון רכב שטח קשוח

עיצוב חיצוני בסגנון רכב שטח קשוחצילום: מוטי שטרן

 

עיצוב פנימי ואבזור

אחת מנקודות החוזקה של רכבים אמריקאיים היא האבזור הנדיב, בארה"ב משווק ה- X-Trail כניסאן רוג ובתחום זה הרוג, סליחה ה- X-Trail איננו מאכזב...
רשימת האבזור ארוכה וכוללת: מושבי עור  והגה עם אפשרות חימום, גג חשמלי גדול נפתח, הנעה ללא מפתח, פנסי חזית LED עוקביי פנייה, בקרת אקלים מפוצלת עם יציאה למושבים האחוריים, מראות צד גדולות עם קיפול חשמלי, פתיחה חשמלית לתא המטען, מצלמת 360 מעלות, חנייה אוטומטית  ומערכת מולטימדיה מקורית שהוטמעה בה מערכת אנדרואיד בהתקנה מקומית וכוללת WAZE ואפליקציות נוספות (השילוב ביניהן לא הכי מוצלח ומצריך שימוש בכפתור הנ"ל להפעלת פונקציות מקוריות בזמן ניווט למשל...).
איכות תא הנוסעים גבוהה וריפוד העור ממשיך גם לדיפוני הדלתות ולוח המחוונים.
תנוחת הישיבה גבוהה ושלטת ושני המושבים הקדמיים נוחים ומרווחים ובעלי כיוונון חשמלי.
מושבי השורה השנייה נעים על מסילה קדימה ואחורה לטובת מרווח לשורה השלישית, אך גם כשהשורה השנייה ממוקמת במצב הכי קדמי – המרווח בשורה השלישית מצומצם ויתאים לילדים בלבד.
תא המטען מרווח מאוד כשהשורה השלישית מקופלת ומצומצם כשהיא פתוחה (כמו כל מתחריו...).
אבזור הבטיחות כולל 6 כריות אוויר, בלימה אוטונומית, מעבר אוטומטי בין אור גבוה לנמוך, בקרת סטייה מנתיב וניטור רכב בשטח מת של המראות (עם חיווי פנימי בתוך הרכב, בולט יותר בנסיעה בשעות היום).

רשימת אבזור ארוכה ותא נוסעים איכותי מרווח לפנים וקצת פחות מאחור

רשימת אבזור ארוכה ותא נוסעים איכותי מרווח לפנים וקצת פחות מאחורצילום: מוטי שטרן

 

יוצאים לדרך

יחידות ההנעה של ה- X-Trail כוללות מנועי דיזל בלבד בנפחים של 1.6 ו-2 ליטר עם הספקים של 130/177 כ"ס ומומנט של 32.6/38.7 (בהתאמה) המושגים בסל"ד נמוך של 1750/2000 סל"ד (שוב, בהתאמה) שני המנועים משודכים לתיבה אוטומטית רציפה ולמנוע ה- 2 ליטר הנעת 4X4.
יחידת ההנעה של רכב המבחן כאומר, הייתה 1.6 ליטר.
לחיצה על השלט בחניון התת קרקעי מדליקה את תאורת ה-LED המרשימה, קל ונוח להתמקם במושב הנהג הגבוה עם הכיוונון החשמלי ולחיצה על כפתור ההנעה מעירה את מנוע הדיזל בצליל אופייני המהווה ניגוד לאנימציה המרשימה בצג הנתונים הצבעוני בלוח השעונים ותמונת מצלמת ה-360 המסייעת להוציא את הרכב מהחנייה הצפופה... לאחר כמה דקות נסיעה, לאחר שהמנוע התחמם – הרעש פחת (גילוי נאות, יש לי חיבה למנועי דיזל). למרות הממדים הגדולים, בזכות תנוחת הישיבה הגבוהה והמראות הגדולות – קל להתנייד עם ה- X-Trail ברחובות הצפופים.
הספק של 130 כ"ס לרכב גדול לא נשמע מבטיח, אך 32.6 קג"מ מאפשרים לנצל בקלות את מירב ההספק. הכוח הזמין מועבר לגלגלים הקדמיים באמצעות תיבה רציפה אשר בנסיעה נינוחה פועלת ללא דופי. בהאצה, התגובה הראשונית ללחיצה על דוושת הגז היא עלייה בטורים מלווה ברעש רב והתאוצה מתקבלת לאחר השהיה קצרה האופיינית לתיבות רציפות. בכל המצבים ה- X-Trailמעניק תחושה של נהיגה ברכב גדול יותר – יציב ונטוע על מקומו, מעלים מפגעי כביש קלים ולא מתרגש מהגדולים שבהם ושומר על נוחות נסיעה טובה לאורך כל הדרך.
מרווח גחון של 21 ס"מ מעניק בטחון בנסיעה בשבילי קק"ל, אך לא הרבה מערב לכך...
צריכת הדלק בנסיעות עירוניות בעיקר, אך עמידה בפקקי גוש דן במשך זמן עמדה על 13.5 ק"מ לליטר (בזמן דימום המנוע – יש חיווי כמה CO2 נחסך).

 

סיכום

ניסאן X-Trail חסכוני, מאובזר ואמין

ניסאן X-Trail חסכוני, מאובזר ואמיןצילום: מוטי שטרן

מבחר גרסאות 7 המושבים של גרסאות ניסאן X-Trail השונות ממצב אותו מול מגוון רחב של מתחרים.
בגרסת Ascenta עם מנוע 1.6 ליטר הוא מתחרה בעיקר במיצובישי אאוטלנדר ומציע מולו יתרון במנוע דיזל עם צריכת דלק וביצועים טובים יותר לצד איכות תא נוסעים עדיפה. בגרסת Tekna הוא מתחרה בגרסאות הבסיס של קיה סורנטו (שמולה מציג מנוע דיזל עם צריכת דלק עדיפה), סקודה קודיאק ופג'ו 5008 (מולן הוא מציע מוניטין אמינות יפני).
אם אתם מחפשים קרוסאובר 7 מקומות (5+2, ליתר דיוק)  חסכוני, מאובזר ואמין – ניסאן X-Trail צריך להיות אחד הרכבים שאתם צריכים לבדוק.

 

לכל הטורים של מוטי!