ביקורת רכב: אופל אינסיגניה

ראש לשועלים או זנב לאריות? אופל אינסיגניה בגרסה הבכירה שלה מתמודדת מול גרסאות הבסיס של רכבי הפרימיום – האם היא באמת בליגה שלהן?

חדשות כיפה מוטי שטרן 29/04/18 10:01 יד באייר התשעח

ביקורת רכב: אופל אינסיגניה
אופל אינסיגניה, צילום: מוטי שטרן

עד לאחרונה היתה אופל החטיבה האירופאית של ג'נרל מוטורס, לפני מספר חודשים נרכשה אופל ע"י PSA – פג'ו – סיטרואן (שיתוף הפעולה עם PSA החל עוד לפני הרכישה והקרוסלנד X והגרנדלנד X שהושקו לאחרונה בישראל הם התוצר הראשון של מערכת היחסים עם PSA).
הדור השני של אופל אינסיגניה הוצג לפני כשנה ולפני מספר חודשים החל השיווק שלה בישראל.
האינסיגניה היא התוצר האחרון של אופל תחת בעלות ג'נרל מוטורס וחולקת מכלולים עם שברולט מאליבו.
האינסיגניה מוצעת עם שני מנועי בנזין: 1.5 ליטר טורבו 165 כ"ס עם תיבת 6 הילוכים אוטומטית ומנוע 2.0 ליטר טורבו 260 כ"ס עם תיבת 8 הילוכים והנעה לכל 4 הגלגלים במגוון רמות גימור בטווח מחירים של 169,900 ₪ - 289,900 ₪.
למבחן התייצבה האינסיגניה עם מנוע 2.0 ורמת גימור  Innoavtion Premium שמחירה 249,900 ₪ (לפני תוספות).

 הרכב האחרון בעדן ג

הרכב האחרון בעדן ג'נרל מוטורסצילום: מוטי שטרן

 

עיצוב חיצוני

כיאה לרכב החולק מכלולים ושלדה עם רכב אמירקאי – מידות האיסיגניה נדיבות: בסיס גלגלים של 283 ס"מ, רוחב של 186.3 ס"מ ואורך כולל של 490 ס"מ מעניקים לה הופעה מכובדת ומרשימה.
למרות הצבע הלבן של רכב המבחן. העיצוב נקי ופשוט כמעט ללא קימורים למעט קפל המתחיל בדלת הקדמית ועולה לאורך הדלת האחורית. עיצוב החזית דומה לשאר דגמי אופל וכולל גריל אנכי שבחלקו העליון סמל אופל תחום בשתי כנפי כרום ופנסי חזית חדים וצרים, עיצוב החלק האחורי מינימלי גם הוא וכולל יחידות תאורה צרות וספויילר סמלי בקצה. חישוקי העיצוב המינימלי והמימדים הנדיבים יוצרים מראה אלגנטי ומרשים מאוד.

עיצוב חיצוני, מידות נדיבות ומראה אלגנטי ומרשים

עיצוב חיצוני, מידות נדיבות ומראה אלגנטי ומרשיםצילום: מוטי שטרן

 

עיצוב פנימי ואבזור

רשימת האבזור של רכת המבחן ברמת Innovation Premium ארוכה ונדיבה וכוללת: מושב נהג עם כוונון חשמלי עם זכרונות, מסג' ועיסוי, אשרות כיוונון מידת עטיפת המושב את גב הנהג, גג שמש חשמלי, טעינה אלחוטית לסלולארי, מערכת מולטימדיה הכוללת מפות ממשק Android Auto ו- Apple CarPlay, תצוגה עילית לנתוני הנסיעה בשמשה הקדמית, כניסה והנעה ללא מפתח, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, מצלמת רוורס עם תצוגת מעוף ציפור, הגה מחומם, קירור וחמום למושבים ועוד.
רכב המבחן כלל ריפודי עור בצבע חום ודיפוני עור תואמים בדלתות, התקרה היתה בצבע שחור שלדעתי יוצר אווירה אפלולית, מזל שהחלונות הגדולים וגג השמש מכניסים הרבה אור שגובר עליה.
איכות חומרי תא הנוסעים מעולה ולמרות שפע האבזור, קל להתמצא ולתפעל את כל מערכות הרכב.
לנוסעים יש שפע מקום בכל המימדים, מושבי העור נוחים ונעימים למגע.
לוח השעונים עשיר במידע רב (רב מדי אפילו, מד טעינה וחלץ שמן לא כל כך נחוצים) וידיות האיתות והמגבים יהיו מוכרים למי שנהג בדגמי אופל עממיים יותר...
מבנה המרכב של האינסגיניה הוא נוצ'בק – נראה כמו סדאן אך דלת תא המטען נפתחת עם החלון ומאפשרת גישה נוחה לכל 490 הליטרים שלו.
אבזור הבטיחות עשיר וכולל בקרת שיוט אדפטיבית, התראה ותיקון סטייה מנתיב, בלימה אוטונומית ושש כריות אוויר והיא קיבלה ציון 5 כוכבים במבחן הריסוק של EuroNCAP.

תא הנוסעים מרווח, איכותי ומאובזר מאוד

תא הנוסעים מרווח, איכותי ומאובזר מאודצילום: מוטי שטרן

 

יוצאים לדרך

רכבי הפנאי או בעלי ההנעה הכפולה של אופל מקבלים סיומת X,וגם האינסיגניה זכאית לה בזכות ההנעה הקבועה לכל הגלגלים (בגרסת 2 ליטר).
יחידת ההנעה החזקה הכוללת מנוע טורבו בעל הספק של 260 כ"ס ו-40.8 קג"מ מומנט המושג כבר ב- 2,500 סל"ד ותיבת הילוכים פלנטרית בת 8 מהירויות (פעם ראשונה שהורדתי הילוך לשביעי...) בשילוב הנעה קבועה לכל הגלגלים מנפקים רכב עוצמתי מהנה לנהיגה שבזכות ההנעה הכפולה משרה בטחון לנהג בכל מצב. נסעתי באינסיגניה בכביש המתפתל חמת גדר – מבוא חמה וזו היתה חוויה נהיגה מענגת ביותר... (גם לאפשרות לשפר את האחיזה של הכסא בגוף הנהג תרומה חשובה לכך).
בזכות בידוד הרעשים המשובח, נסיעה מנהלתית שקטה ונוחה מאוד. אחרי יום עבודה, נסיעה עם מסג' בגב ומוזיקה טובה הבוקעת מרמקולי ה- BOSE ללא רעשיים מבחוץ היא דרך נהדרת להגיע הביתה.
היכולות האוטונומיות של האינסיגניה מעולות בכביש המהיר וגם בזחילה בפקקים.
מבט העל במצלמת הרוורס מאפשר לתמרן את הרכב הגדול גם באזורים צפופים.

יחידת הנעה חזקה לכל הגלגלים ונסיעה שקטה, נוחה ומהנה מאוד לנהיגה

יחידת הנעה חזקה לכל הגלגלים ונסיעה שקטה, נוחה ומהנה מאוד לנהיגהצילום: מוטי שטרן

 

סיכום

הגרסה הכמעט בכירה של האינסיגניה מציעה יחידת הנעה חזקה ובטוחה, הנאה מנהיגה, נוחות, פינוק ובטיחות במחיר הנמוך מהמתחרה "העממית" שלה - סקודה סופרב 2.0 4X4 (פסאט בנזין מוצעת עם מנועי 1.4 ו-1.8 ליטר בלבד).
היא זולה ממרבית גרסאות הכניסה של דגמים מקבילים של יצרני הפרימיום, כך שמי שמוכן (או לא רוצה לנקר עיניים) לוותר על סמל יוקרתי בחזית הרכב יוכל לקבל תמורה טובה לכספו.
האינסיגניה מסמנת את סוף עדין ג'נרל מוטורס באופל בצורה ראויה להערה – בהצלחה בעידן PSA.

 

לכל ביקורות הרכב של מוטי שטרן!