נסיעת מבחן: באיזה ג'יפ נוהג הדוב מאלסקה?

הסקודיאק הוא ג'יפון 7 מושבים, הקרוי על שמו של דוב. רגע לפני תרדמת החורף ובין "משיב הרוח" ל"ותן טל ומטר", מוטי שטרן יצא לבדוק את הרכב

חדשות כיפה מוטי שטרן 18/10/17 12:42 כח בתשרי התשעח

נסיעת מבחן: באיזה ג'יפ נוהג הדוב מאלסקה?
סקודיאק, צילום: מוטי שטרן

דגם נבחן: סקודה קודיאק 1,400 סמ"ק טורבו, אמבישן 7 מושבים

מחיר: 179,990 ₪ 

סקודיאק

סקודיאק צילום: מוטי שטרן

קודיאק הוא דוב חום גדול החי באלסקה שבה יש גם עיירה בשם קודיאק. כמו דוב הקודיאק, גם הסקודיאק  גדול ממתחריו, ג'יפוני שבעת מושבים: מיצובישי אאוטלנדר וניסאן איקסטרייל. בסיס הגלגלים ארוך יותר ב- 8.5-12 ס"מ מהם, רחב מהם ב-6-7 ס"מ וכמו בכל סקודה, תא המטען גדול יותר בכ-100 ליטר משמעותיים כאשר שבעת המושבים פתוחים, 233 ליטרים לעומת 135-128 אצל המתחרים הנ"ל.

סקודיאק

סקודיאק צילום: מוטי שטרן

"Simply Clever"  היא הסיסמה של סקודה, והסקודיאק מציע פתרונות פשוטים וגאוניים: מחזיקי כוסות המאפשרים פתיחת בקבוק שתייה ביד אחת, פסי גומי הנשלפים מהדלתות בפתיחתן ומונעים שריטות ברכבים ליד, ולקראת החורף הקרב – בדלתות הקדמיות יש מטריות עם תעלות ניקוז. בתא המטען ווי תלייה וטבעות קשירה ובתחתיתו ניתן לאחסן את הכיסוי הנגלל. כשמושביי השורה השלישית מקופלים נפח תא המטען גדל ל- 720 ליטר ותחתיתו מאפשרת לפצלו – פשוט חכם...

סקודיאק

סקודיאק צילום: מוטי שטרן

המושבים הקדמיים ומושבי השורה השנייה מרווחים ונוחים. ניתן להזיז את מושבי השורה השנייה קדימה ואחורה לטובת מרווח בשורה השלישית. ליושבי השורה השנייה יציאת מיזוג, משענת יד מתקפלת לטובת הובלת חפצים ארוכים או מגלשיי סקי (דוב חורף ואלסקה...) הכוללת מחזיקי כוסות וחיבורי 12V, USB ואפילו שקע חשמלי 230V. שורת המושבים השלישית פחות מרווחת וכוללת שני מושבים נפרדים המיועדים בעיקר לילדים.

הסקודיאק מעוצב בסגנון סקודה: תכליתי, אלגנטי ומאופק.

הגריל המסיבי, קשתות הגלגלים המתוחמות בפלסטיק שחור, מסילות גג ופגושים מסיביים מעניקים תדמית פנאי-שטח. תא הנוסעים כהה, אך החלונות הגדולים מאפשרים להרבה אור להיכנס ושוברים את הקדרות. עיצוב מינימליסטי, איכות חומרים גבוהה, אבזור עשיר והנדסת אנוש טובה, יוצרים תחושת יוקרה. לכך גם תורמים מסך המולטימדיה הגדול, נגיעות הכרום בכפתורים והפידבק המתקבל מהם.

תאי אחסון לא חסרים: תא כפפות כפול, תא למשקפיי שמש, תא בין המושבים הקדמיים ותא לפני ידית ההילוכים.

סקודיאק

סקודיאק צילום: מוטי שטרן

אבזור הסקודיאק ברמה הבסיסית עשיר, וכולל מערכת מולטימדיה עם מסך 8 אינץ' וחיבור Mirror Link / Android Auto / CarPlay, בקרת אקלים מפוצלת, מראות מתקפלות חשמלית, בלם יד חשמלי, דיבורית Bluetooth וחיבורי USB +  AUX ואפילו שקע 230V.

ההסתגלות לתפעול הרכב מהירה. חיבור האייפון הוא מהיר ופשוט ומאפשר ניווט באמצעות גוגל, והצגת אנשי קשר בעברית. חבל שכאשר האייפון מחובר ע"י CarPlay, השליטה בטלפון מההגה מנוטרלת. כפתורי התפריט הראשיים הם כפתורי מגע ומאוד לא נוח לתפעל אותם תוך כדי נסיעה.

במבחן ריסוק EURONCAP קיבל הסקודיאק ציון 5 כוכבים.

ציוד הבטיחות ברמת אבזור אמבישן כולל: 7 כריות אוויר, מערכת שמירת מרחק (מוצגת בלוח השעונים אך לא מספיק מודגשת), בקרת עייפות נהג, בקרת שיוט אדפטיבית השומרת מרחק קבוע מלפנים, ובקרת סטייה מנתיב, כולל תיקון וחיישני חנייה אחוריים מקוריים הכוללים תצוגה במסך המולטימדיה. 

לסקודיאק מנוע טורבו בנפח 1,400 סמ"ק בלבד בעל הספק של 150 כ"ס ומומנט של 25.4 קג"מ הצריכים לשנע 1.6 טון...

תיבת ההילוכים כפולת מצמדים בעלת 6 הילוכים (DSG6) עם מצמדים רטובים ומיועדת להתמודד עם עומסים כבדים.

סקודיאק

סקודיאק צילום: מוטי שטרן

הישיבה הגבוהה, החלונות ומראות הצד הגדולים מעניקים ראות מצוינת קדימה ולצדדים, הראות לאחור פחות טובה (מזל שיש חיישני רוורס).

מושב הנהג מאוד נוח ובשילוב בידוד רעשים מעולה עד 100-110 קמ"ש, נעים לנהוג בסקודיאק למרחקים ארוכים. בעיר צריך להסתגל למימדים הגדולים ובמיוחד לרוחב.

בחנתי את הסקודיאק במגוון תנאים: בעיר, בכביש מהיר, בכבישים מפותלים ובשבילי עפר (בכל זאת הוא רכב פנאי שטח...). ברוב המוחלט של המצבים, יחידת ההנעה מתפקדת מצוין, העברות ההילוכים חלקות ובפקקים היא לא רועדת. בתמרוני חניה בלם היד החשמלי אוטומטי נוח מאוד ברמזור ובפקק, אך בתמרוני חניה ממהר לפעול ופחות נוח.

בשטח לא ניסיתי לאתגר את הסקודיאק מעבר לשבילים כבושים, אך מרווח הגחון הגבוה מעניק בטחון (קיימות גרסאות 4x4). בעליות לא הייתי מתנגד לתוספת כוח, אך בזכות שילוב של מנוע טורבו ותיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים, הכוח זמין.

צריכת הדלק טובה לרכב בגודל זה: 12 ק"מ לליטר בנסיעה בינעירונית וכ- 10 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת.

סקודיאק תכליתי ואינו מהנה לנהיגה, אך מעניק תחושת בטחון ויציבות לצד נוחות נסיעה טובה.

המילה המאפיינת את הסקודיאק היא "יותר": יותר גדול, יותר רחב, יותר שימושי, יותר איכותי, יותר מאובזר ו... קצת יותר יקר ממתחריו, מיצובישי אאוטלנדר וניסאן איקסטרייל, בכ-5,000 ₪ (נכון ל- 10/2017).

מצד שני, למיצובישי ולניסאן מוניטין אמינות טוב, כך שההכרעה ביניהם איננה חד משמעית.

לדעתי, הסקודיאק הוא ג'יפון 7 מושבים המועדף.

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן