כפכפים: הכיף הרשמי של הקיץ

כשחם בחוץ, אין תחליף לכפכפים נוחים, קלילים וכמובן מהממים. אספנו עבורכן את המיטב

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 17/05/17 16:06 כא באייר התשעז

כפכפים: הכיף הרשמי של הקיץ
קליגולה כפכפים, צילום: עמירם בן ישי

סיפור אמיתי: כשהייתי בת 11 נעתרו הורי לנדנודי ("בבקשה, בבקשה, לכל הילדים בשכונה יש!"), וקנו לי סנדלי אצבע מגומי, בצבע תכלת, אלה שנקראו אז "סנדלי אילת". הבטחתי לבקשתם לנעול אותם רק בבית או על שפת הים. והנה, יום קיץ לוהט אחד שכחתי את ההבטחה או שרציתי להראות שגם לי יש כאלה, ויצאתי אתם למכולת. בשובי, המתינה אמי בדלת הבית, בידיים שלובות מתחת לחזה (כבר סימן מדאיג), ובהבעת פנים חמורה: "ככה חינכנו אותך? מה יחשבו עלינו שאת יוצאת בדבר כזה לרחוב? מחר עוד תצאי למכולת בסינר או בפיג'מה..." הטיפה מוסר, "את ילדה מבית טוב. אצלנו לא מסתובבים בחוץ בנעלי בית".

מי היה מאמין, שאותם סנדלי אצבע "פושטיות" יצאו מזמן מרשות הבית לרשות הרבים. שהם ממותגים, מאוירים, מעוצבים בצבעים וצורות שונות, והכי חשוב, קיבלו לגיטימציה לכל שעות היום, ואפילו בערב. בקיץ 2017 הטרנד הזה בולט במיוחד. השדרוג גרר אחריו כמובן גם עליית מחירים תלולה. וכך קבקבי המותג איזי ספיריט למשל, הנקראים  SLIDES עולים כ-300 עד כ-400 שקלים.

להצדקת המחיר מסבירים באיזי ספיריט שנעלי הבית, סליחה, הקבקבים שלהם, מעוטרים בהדפסי פרחים ודקלים על הגפה שבנו אותה על אימום ייחודי לכף רגל נשית. שהם מצוידים במדרך מרופד בשם Elton, לשיכוך זעזועים, שאם רוצים הוא ניתן להסרה. שיש סוליה אמצעית עשויה בטכנולוגיית כבישה מותאמת לקשת האמצעית של כף הרגל. ולבסוף יש בטנת רשת מרחיקת לחות.

כפכפי איזי ספיריט

כפכפי איזי ספיריט ירון וינברג

יש כמובן כפכפים במחירים נוחים יותר. במיוחד מהדגם התלוי על הבוהן. ברשת GOLBARY  סנדלי האצבע המיועדים לרחוב ולכל עיסוק אחר כולל יציאות בערב בלילות חמים, מודפסים בדגמים גיאומטריים או במוטיב מנומר, בשחור ולבן או צהוב לימון, עשויים 75% גומי ו-25% פוליאוריתן ועולים כ-100 עד כ-120 שקלים.

כפכפי גולברי

כפכפי גולברי ניר יפה

את ההדפסים הטרופיים המרהיבים ביותר ראיתי על סנדלי האצבע של הוויאנס. דקלים, פרחי ענק צבעוניים, נופי ים, ולילדים דמויות של פופאי, מינימונים, פלינסטונס, סימפסונים וגיבורי דיסני. בנות ישמחו לקבל כפכפים עם אנה ואלזה, מואנה, הנסיכה סופי ועליזה בארץ הפלאות. חלק מכפכפי הוויאנס הם עם לוגו מוזהב על הרצועה. אחרים מתהדרים בצבעים חדשניים כמו סגול מעושן, יש בעלי רצועות שקופות, ועל הכפכפים מסדרת נאוטיקה יש פסים באדום-כחול-לבן ונגיעות זהב. אפילו כפכפים עם רצועות עור מטאליות ניתן למצוא בקולקציה הזו, וכאלה המעוטרים באבנים נוצצות. בדגמים המיועדים לגברים יש הדפסי קומיקס הזוהרים בחושך, או תמונות נופי ים ומדבר בטכניקת צילום. המחירים ההתחלתיים: 50-80 שקלים.

כפכפי הוויאנס

כפכפי הוויאנס נעמי גוטקינד גולן

בחלק מרשתות הנעליים הרחיקו לכת ועצבו כפכפים המתאימים אפילו לכלות. ברשת SCOOP, ראיתי כפכף לבן כזה על עקב עבה וגבוה, הנמכר גם הוא במבצע של 1+1. טווח המחירים: כ-50 עד כ-250 שקלים.

כפכפי סקופ

כפכפי סקופ יח"צ

גם ברשת קליגולה מתייחסים לכפכפים בכל הרצינות הראויה לטרנד קיצי שולט, ויש בקולקציה שלה כפכפי עם סרט בד ענק מלפנים, אלמנטים של קשירה ופרנזים. 149-229 שקלים.