חובה במלתחה: שמלה

כבר קנית שמלה חדשה הקיץ? כדאי שתתחילי לחפש כי הקיץ השמלות הן ה- must have החדש. בדקנו עבורך מה קורה ברשתות

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 14/05/17 12:02 יח באייר התשעז

חובה במלתחה: שמלה
שמלות, צילום: shutterstock

חולצה וחצאית או טוניקה מעל מכנסיים – אין מלתחה נשית בארץ שמערכת בגדים כזו נעדרת ממנה. מה שפחות מוצאים בארון של הישראלית המצויה, זו שמלה. הסיבות לכך מגוונות. יש שיגידו ששמלה מאפשרת פחות להסתיר עודפי משקל או א-סימטריה גופנית ויש שיגידו ששמלה מגבילה את אפשרויות הגיוון נוסח "ערבב והתאם" שניתן להשיג עם חולצות וחצאיות. אבל, מהתרשמותי בפתיחת כחצי תריסר קולקציות חדשות שהושקו באחרונה לקראת הקיץ, שמלה אחת לפחות, לאו דווקא לחתונות ומסיבות ערב, אלא לשעות היום, היא כמעט פריט חובה. ומה שמעודד במבחר החדש - קיימת גמישות בגזרות המקובלות באופנה כך שיש גם שמלה אסופה במותניים, וגם כזו שהיא ישרה ורחבה ומסתירה קימורים, גם קצרה המכסה רק את הברכיים, וגם ארוכה המשתפלת עד אמצע השוקיים. וכמובן, כל אחת צריכה למצוא את הגזרה המתאימה לה.

את שמלות תפירת העילית המוקפדת ביותר בישראל, עם חותמת אישית שאי אפשר להחמיץ, ניתן למצוא בסטודיו של אליאן סטולרו, שיודעת לשלב בין גזירה קלאסית סופר אלגנטית,  אסימטריות וצבעים עזים. שמלה כזו, בירוק עז, צמודה לגזרה, הפכה למפורסמת בארץ ובעולם כאשר לבשה אותה שרה נתניהו בפתיחת שבוע אופנת תל אביב בקניון גינדי לפני כחודשיים. לסטולרו יש גם שמלות פחות מחויטות, בגזרות רחבות ובדים נשפכים. היא עובדת עם משי באריגת רפיה, סוגים שוים של קרפ, פשתן, ורשת, בסולם צבעים חזק של ירוק דשא, צהוב לימון, אדום עז וורוד פוקסיה. מי שנרתעת מהצבעוניות הזו תמצא גם שמלות בלבן, אפור ושחור. המידות: 38-44. המחירים בשמלות ליום יום: 800-3800 שקלים.

אליאן סטולרו

אליאן סטולרו צלם: מרינה מוסקוביץ כריס

לבעלות המידות הגדולות שלעתם נמנעות משמלות ושלא בצדק,  רשת  H&O  החלה לייבא מקנדה שמלות במותג PLUS DEX  (דקס פלוס)   המוכיחות שאפשר גם במידה 3XXX ללבוש שמלות צמודות לגוף שנראים בהן טוב. שמלות גדולות, עד מידה 48, יש ברשת הזו גם במותג TAGWOMAN.

בשורה נוספת לבעלות המידות הנדיבות והפעם בתחום שמלות ערב ואירועים חגיגיים: המותג XO מייבא שמלות מניו-יורק בייבוא אישי. בעלת המותג מגלה שההשראה להקמת המותג הזן הגיעה בעקבות סיפור משפחתי: "אחותי הקטנה נחשבת בארץ לבעלת מידות גדולות. לפני כשנה נסעתי אתה ברחבי הארץ בחיפוש שמלה לחתונת חברתה הטובה. מצאנו בעיקר שמלות שחורות, יקרות מדי". הפתרון כאמור נמצא ביבוא אישי של שמלות במידות 42-60, בצבעים שונים, בגזרות שונות ובמראה ייחודי למותג שטווח המחירים בו הוא: 550-850 שקלים.

XO

XO צלם: רחלי פרידמן

בקולקציה החדשה של MANGO, חיפשתי כמובן שמלות. ובהחלט גם מצאתי. וגם את המאפיינים של הסגנון בקיץ 2017. למשל, שדרוג בדי הטול, שכבר מלווים אותנו מהעונה הקודמת, שהשנה נוספו עליהם אפליקציות ועיטורים של פרחים וסמלים, תוספת קפלים בגמורים, שרוולי פעמון ושרוולים תפוחים. סולם צבעים של ורוד, כסף ואפור. הרבה מפרטי האופנה של מנגו הם בצבעוניות ניטרלית, מדברית ושקטה. טווח המחירים נע בין כ-100 לכ-1000 שקלים וטווח המידות מגיע עד 4 אקסטרא לארג'.

mango

mango יח"צ

עוד מותג בינלאומי מוכר, נאוטיקה, השיק אופנת נשים לקיץ 2017 בהשראת חופי הריבירה הצרפתית. השמלות עשויות מבדים אווריריים, רובן בצבע אחיד  (COLOR BLOCKED) כמו תכלת, ורוד וירוק מנטה. אחת מהן היא שמלת פולו עם צווארון רוכסן מבד רך למגע. החל מ- 369 שקלים.

נאוטיקה

נאוטיקה צלם: אפרת אשל

מגוון שמלות רחב בגזרת חולצה ארוכה מצאתי במותג PrOfil. השמלות עשויות מכותנה, על חלקן כיסים, וניתן להזמינן באתר האונליין החדש של המותג, וגם לקבל הביתה באמצעות שליח חינם בקנייה של מעל 200 שקלים. טווח המידות: XS – XL  וטווח המחירים: 179-399 שקלים.

פרופיל

פרופיל צלם: יאיר כרמן