שנה חדשה - תכשיטים חדשים

מחפש תכשיט לאשתך? רוצה לפנק את עצמך בחג? תכשיטי יהלום או זרקוניה, בצורת רימון או דג, תכשיטי כסף או זהב, תכשיטים לכל כיס או יקרים במיוחד - אספנו עבורכם את המיטב

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 17/09/17 15:35 כו באלול התשעז

שנה חדשה - תכשיטים חדשים
תכשיט במתנה, צילום: shutterstock

הקשר בין חגים לתכשיטים מעוגן כידוע בהלכה העברית ומי שרוצה לבדוק יפתח שולחן ערוך או"ח תקכ"ט סעיף ב'. נאמר שם בין היתר שחובה על הבעל לשמח את אשתו בכך שהוא קונה לה בגד או תכשיט. בימינו מוסיפים, שמאחר שמצוות "ושמחת בחגיך" חלה גם על נשים, ונשים הן עצמאיות כלכלית שלא כבדורות עברו, הן יכולות לקיים את המצווה ולקנות לעצמן תכשיט בכספן שלהן. עד כאן, פשיטא. אבל מה שהתגלה לי באחרונה זה שכמה ממעצבי התכשיטים שמייעדים קולקציות לחגי תשרי, משתדלים ליצור חיבורים בין סמלים יהודיים לתכשיטים שלהם. 

גיל נויהאוס למשל, השיק קולקציה חדשה בשם SYMBOLS OF STYLE  מזהב שחור (יש דבר כזה), ורוד או לבן עם שיבוץ יהלומים בצורת תליוני כתר תורה (כמה מתאים לשמחת תורה), טבעות חמסה, או צמידים משובצים בעין כחולה. הוא גם מקבל הזמנות לעיצוב אישי של תכשיט או לחריטה עליו לפי דרישת הלקוחות.

טבעת חמסה של גיל נויהאוס

טבעת חמסה של גיל נויהאוס צילום: יח"צ

נושא הכתר מופיע גם בטבעת זהב של הבורסה לתכשיטים שיצאה לקראת ראש השנה. ויש גם טבעת בשיבוץ אבנים ויהלומים הנראים כפרח בודד או כזר שלם. ללא ספק תחליף מרשים יותר מזר פרחים לחג. טבעת הכתר עולה 1290 שקלים והמחיר ההתחלתי של תכשיט עם יהלום הוא 610 שקלים.

כתר - הבורסה לתכשיטים

כתר - הבורסה לתכשיטים צילום: יח"צ

עגילים בצורת דגים או רימונים, הם התרומה של המותג "עדיים מכל הלב" המעסיק אנשים בשלבים שונים של הליך שיקום נפשי. יש להם גם צמיד עור עם תליון כסף ועליו הכיתוב "אמא", מתנה הולמת ליולדת טרייה. על חלקו האחורי של התליון ניתן להזמין חריטה אישית נוספת כמו תאריך הלידה או שם התינוק. החל מ-330 שקלים.

עגילי רימון של עדיים מכל הלב

עגילי רימון של עדיים מכל הלב צילום: יוסי גמזו לטובה

ואם הזכרתי יולדות ותינוקות, למותג התכשיטים BLOOM יש תכשיט בצורת סיכת ביטחון גדולה (בעבר נהגו להדק חיתולים בסיכות ביטחון). הסיכה עשויה זהב 18 קראט ומשובצת אבני חן ופנינים. גם עליה יש אפשרות לחרוט בהזמנה אישית את ראשי התיבות של שם התינוק והאם, תאריך לידה, או כל רעיון נוסף שירגש את האם הטרייה. החל מ-4000  שקלים. 

תכשיטי BLOOM

תכשיטי BLOOM צילום: יח"צ

תכשיטי תשרי של רשת תומס סאבו עשירים באלמנטים של מזל וברכה כמו חמסה ועין, ותליונים קטנים כמו תפוח התלויים על שרשרות צמיד. חומרי הגלם הם כסף לבן ורוז גולד. עד אחרי החגים מחיר מבצע של שרשרת פלוס תליון הוא 199 שקלים. 

תומס סאבו

תומס סאבו צילום: יח"צ

לא בכל ההשקות החדשות יש כמובן קישור ישיר לחגי תשרי. מעצבת הבגדים פזית קידר, שמלווה את העיצובים גם בתכשיטים מקוריים בטעם האישי שלה, השיקה תליונים שהם כדורי קריסטל תלויים על שרשת פליז מצופה כסף או זהב, עגילים וסיכות במוטיבים גיאומטריים מקוריים בטווח מחירים הנע בין 200 ל-1125 שקלים. פזית מצהירה שהמוטו שלה הוא: " נשים קונות תכשיטים בשביל עצמן", ומוסיפה שהיא מייעדת את תכשיטיה לנשים עירוניות ועצמאיות עם אמירה אישית באופנה.

פזית קידר

פזית קידר צילום: יח"צ

העיצוב הגיאומטרי בולט גם בתכשיטים החדשים של רשת פנדורה, שחומרי הגלם שלה הם בעיקר כסף סטרלינג ואבני זירקוניה. למשל סדרה תואמת של טבעת, תליון ועגילים הנראים כמעוינים. המחיר ההתחלתי של הטבעות בפנדורה הוא 209 שקלים, ושל צמידי הכסף – 295 שקלים.

פנדורה

פנדורה צילום: יח"צ

בקצה האחר של גרף המחירים נמצאת הקולקציה החדשה שעיצבה הסטייליסטית המפורסמת סנדרה רינגלר עבור רשת אימפרס, המשובצת כולה יהלומים. מדובר בתכשיטים עם מספר סידורי המוטבע על כל אחד מהם, בסדרה מוגבלת. טבעת זהב לבן עם פרח יהלומים במשקל 1 קראט עולה 4990 שקלים מחיר מבצע לחג.  רוב תכשיטי הקולקציה מגיעים עם תג מחיר מוזל בחמישים אחוזים ויותר משוויים המקורי.

אימפרס - סנדרה רינגלר

אימפרס - סנדרה רינגלר צילום: יח"צ

עוד מותג שהוא אחד המוכרים ביותר בארץ, רויאלטי ((ROYALTY, פותח את השנה החדשה עם קולקציה בשם נטורל גולד, מזהב צהוב 14 קראט, בעיבוד מט מוברש, טרנד שיוביל את התחום בחורף 2018. בין היתר מדובר בצמידים עשויים חוליות בצורת ריבוע, מלבן או אליפסה עם שיבוץ יהלומים  (החל מ-5286 שקלים), וטבעות הנראות כמו קשתות במבנה עגול או מרובע (החל מ-3936 שקלים). ברויאלטי מתגאים בליטוש המיוחד של היהלומים המשובצים בתכשיטים האלה בגימור המכונה Full Cut. קולקציה נוספת של הרשת נקראת Happiness Candy עם תכשיטים בסגנון אר נובו, בשיבוץ אבנים יקרות כמו אמטיסט ירוק, טופז כחול, קוורץ ורוד ועוד. כאן הטבעות מתחילות ב-5410 שקלים.

 

Happiness Candy רויאלטי

Happiness Candy רויאלטי צילום: יח"צ

 

רויאלטי

רויאלטי צילום: יח"צ

אבל נחזור למי שלא יכולה להוציא מחירים כאלה ובכל זאת רוצה תכשיט חדש לחג. הכתובת שלה יכול להיות למשל הצמד ASAF & TOMER עם טבעות, שרשראות ועגילים בצורת אננסים ירוקים או צהובים, שכבר ממזמן קיבלו את מעמד הפירות הכי אופנתיים ואקזוטיים בסביבה. הם מצופים כסף או זהב 24 קראט ועולים 99-150 שקלים. 

אסף & תומר

אסף & תומר צילום: תומר בן יוסף

וכדי לסיים באווירה ההולמת את חודש הרחמים והסליחות ואת הימים הנוראים, כדאי לשקול רכישת תכשיט ב"גלריית הבית" המאגדת עשרות אומנים ויוצרים החולים בטרשת נפוצה. הגלריה הזו נפתחה בחצר של רחוב המייסדים 43, המדרחוב של זיכרון יעקב, ויש בה לצד תכשיטים גם ציורים, כדים, פסלים מעיסות נייר ועוד. התכשיטנית יעל זוהר מציעה שם שרשראות נחושת עבודת יד ב-400 עד 500 שקלים. ויהודית ויס מוכרת את המחרוזות שהיא מייצרת מפימו ומתכת ב-70 עד 100 שקלים. וישנן גם המחרוזות של תמר עידן עם תליון ועליו איורי פרגים ב-30 עד 110 שקלים ועוד.

תמר עידן

תמר עידן צילום: יח"צ