רעיון מעולה: משקפי שמש דווקא בחורף

גם בחורף משיקות חברות האופנה קולקציות חדשות של משקפי שמש, וטוב שכך, כי משקפי שמש בריא ואופנתי להרכיב כל השנה. קבלו טיפים להתאמת המשקפיים לפנים וכמה דגמים חדשים בהשראת שנות ה-70

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 01/11/17 17:22 יב בחשון התשעח

רעיון מעולה: משקפי שמש דווקא בחורף
משקפי שמש - גם בחורף, צילום: shutterstock

בין אם זה בהשפעת ההתחממות הגלובלית שהעצימה את המודעות לסכנות קרני ה-UVA וה-UVB, או מיעוט הימים המעוננים בארץ, או שאולי מדובר בטרנד אופנתי, העובדה היא שמשקפי השמש מלווים אותנו כל השנה, לא רק בקיץ. תגובת יצרני ומשווקי המשקפיים לתופעה המשמחת הזו, היא השקת קולקציות חדשות לא רק באביב, אלא גם על סף העונה הגשומה. וכך הם נהגו בשבועות האחרונים. זה הזמן להתעדכן בחידושי המסגרות, העדשות והטכנולוגיה האופטומטריסטית, וגם לרענן את הידע שלנו בהתאמה נכונה של המשקפיים למבנה הפנים, הגיל והמראה הכללי.

המטרה: שהאביזר החשוב הזה (משקפיים, כמו עיניים, הם לפי כל המחקרים הפרט הראשון שבו הזולת מבחין בהופעתנו) יחמיא לנו.
מי שמסייע לי בסוגיה הוא דוד לזר, הבעלים של רשת אופטיקה בליסימה, המייבאת כמה מהמותגים היוקרתיים ביותר בעולם, כולל תום פורד, ורסצ'ה, וקרטייה, ולכן טווח המחירים שלה מתחיל אמנם ב-299 שקלים אבל מטפס עד עשרת אלפים פלוס.

אומר לזר: כאשר נכנסים לחנות לבחור משקפיים, לא כדאי להתבלבל מהשפע וההיצע אלא לדבוק במסגרת המשלימה את מבנה הפנים וכזו שרואים כי העיניים מצויות במרכזה.

  • לבעלי פנים עגולות מומלץ להימנע ממשקפיים עגולים כי הם מדגישים יותר מדי את המבנה המעוגל. המסגרת המחמיאה להם היא בעלת מבנה גיאומטרי זוויתי כמו  מלבן או מרובע. הפינות החדות יוצרות ניגוד הולם.
  • לבעלי פנים אובאליות יתאימו מסגרות מרובעות או מעוגלות וגם מסגרות גדולות. לעומת זאת כדאי שיימנעו ממסגרות זוויתיות חדות.
  • בעלי פנים מרובעות צריכים לרכך את מבנה הפנים באמצעות מסגרות לא גדולות, עגולות או בעלות קימור עדין.
  • לבעלי פנים מוארכות יתאימו מסגרות מלבניות און אובאליות שאינן רחבות מרוחב הפנים.
  • לבעלי פנים מלאות תתאים מסגרת "חתולית" בעלת זווית חדה בחלק העליון. מסגרת כזו "מרימה" ומדגישות את עצמות הלחיים ובכך מטשטשת את המראה הרחב של הפנים.
  • למי שיש סנטר ומצח רחבים וקו לחיים רחב, תתאים מסגרת מרובעת או אליפטית, לא רחבה מרוחב עצמות הלחיים.
  • ולבסוף, לבעלי פנים משולשות, מצח צר וסנטר ולחיים רחבים, יתאימו מסגרות "עיני חתול" וגם "חצי מסגרת" שבה העדשה מוקפת מסגרת רק בחלקה העליון. כך מרחיבים את החלק העליון של הפנים ויוצרים סימטריה עם מבנה הלסת.

לזר מוסיף שרבים מאלו שחששו להרכיב משקפיים בעבר כי הדבר נחשב לבלתי מחמיא, יודעים שכיום ניתן לקבל בעזרתם מראה מיוחד ואופנתי. הוא מספר שלא מעט לקוחות מזמינים משקפי ראיה עם עדשות ללא מספר רק בשביל הלוק...

מה מאפיין כיום משקפיים איכותיים?
לזר: הם עשויים מאצטט, פולימר עמיד וחזק שהינו אנטי אלרגי, שניתן לעצב בצורות שונות וגם לצבוע באינספור גוונים. או עשויים מטיטניום – מתכת קלה וחזקה.

איזה עיצובים הם המקובלים ביותר?
לזר: במשקפי שמש, כל הסגנונות הידועים עדיין מקובלים: משקפי טייסים, גזרה חתולית, מלבן, עיגול, אליפסה וריבוע. במשקפי ראייה, המגמה הרווחת הם משקפיים עגולים וקטנים נוסח ג'ון לנון, וצבעים זוהרים, גווני פסטל מעודנים ובעיקר שילובים של צבעים מנוגדים.

אופטיקה בליסימה

אופטיקה בליסימה צילום: נעמי גוטקינד גולן

כאלה למשל הם משקפי הראייה של המותג 69 REPLAY באופטיקה בליסימה, העשויים ברובם מאצטט וצבועים בטורקיז, בורדו בוהק וירוק ליים. מקובלים גם משקפיים עם מסגרות מתכת דקיקות, המעניקות תחושה של ללכת עם ולהרגיש בלי. הדגמים מתאימים לצעירים שתרים אחרי צבעים עזים במיוחד ולגילאים בוגרים יותר, התרים אחרי צבעים מתונים יותר, כאשר דגמים פופולריים במיוחד הם אילו בעלי מסגרות המתכת מינימליסטיות המעניקות תחושה של ללכת עם ולהרגיש בלי.

אופטיקה בליסימה

אופטיקה בליסימה צילום: נעמי גוטקינד גולן

אחד הקהלים האופיניים ביותר של משקפיים אופנתיים, הם הסטודנטים. מתוך מודעות לכך ולכבוד פתיחת השנה האקדמית החדשה, החליטה רשת "משקפיים בשינקין", רשת בוטיקית המייבאת מותגים כמו דולצ'ה וגבאנה, פראדה, מיו מיו, גוצ'י, רייבן, מארק ג'ייקוב וגם משקפי ספורט של חברת אוקלי לשחייה, כדורסל, רכיבת אופניים ועוד, להציע בדיקת ראייה חינם + 20% הנחה על עדשות STRESSFREE של החברה הבינלאומית Swisscoat. מדובר בעדשות שעברו תהליך המפחית את החשיפה לאור הכחול המזיק לעיניים המוקרן ממחשבים, טבלטים, סמרטפונים וכו'. המבצע תקף עד ה-30 בנובמבר בהצגת תעודת סטודנט.

משקפיים בשנקין

משקפיים בשנקין צילום: יח"צ

האור הכחול שהוא אורך גל קצר, אינו נראה לעין, אבל יוצר סנוור והבהובים וגורם לעייפות וטשטוש ראייה וגם כאבי ראש. בלילה, עודף קרינה של אור כחול משפיע על הפרשת הורמון המלטונין ובכך מפריע לשעון הביולוגי, ופוגע באיכות השינה. העדשות החדשניות בהן מדובר, מצופות בחלקן הפנימי בציפוי AR למניעת סנוורים וב"משקפיים בשנקין" יש בין היתר בטכנולוגיה הזו עדשות SF32 בגוון צהוב להגנה מהקרינה הכחולה למשתמשי מחשב כבדים (ובמיוחד בלילות), גיימרים ומפעילי ציוד בחדרים מרובי מסכים, ועדשת NF עם מסנן אור כחול לשעות היום. 

אחת מרשתות המשקפיים הגדולות ביותר בישראל, לשמש וראייה, אירוקה, המייבאת את פראדה, ארמני, דולצ'ה וגבאנה ורבים אחרים, השיקה לקראת הסתיו והחורף קולקציה של המותג גוצ'י שעוצבה על ידי אלסנדרו מיקלה הנחשב לגאון בתחומו, קולקציה של בית האופנה טום פורד, ושל המותג סלין.  

לשאלה מהם הטרנדים המרכזיים בקולקציות החדשות עונים באירוקה (טווח מחירים של 99-1999 שקלים), שצריך להתמקד בעדשות צבעוניות בגווני פסטל, מסגרות עגולות גדולות (אוברסייז) בהשראת שנות ה-70, שילובי נצנצים, דפוסים גאומטריים, מסגרות עם ריקועים וגשר אף כפול.
אצל גוצ'י (800-1500 שקלים), המשקפיים מזכירים את סגנון ילדי הפרחים ועידן הדיסקו עם הרבה נצנצים.
טום פורד (1329-1609 שקלים), מעדיף מראה אלגנטי מינימליסטי ובין היתר יש בקולקציה שלו מסגרות חתוליות עם עדשות בגווני תכלת, ורוד וסגלגל. וגם משקפיים עגולים עם חיבור בצורת אינסוף (8) המאפיינת אותו. 
סלין (1259-1399 שקלים), הוא מותג צרפתי קלאסי עם מסגרות מינימליסטיות בגזרה חתולית מאצטט שקוף ועדשות בצבע כחול פסטלי, מסגרות בדפוס מנומר, או מסגרות שחציין עגולות וחציין ישרות.  

ארמני - אירוקה

ארמני - אירוקה צילום: ערן תורג'מן

דולצ

דולצ'ה וגבנה - אירוקה צילום: ערן תורג'מן

בדקתי גם את החידושים של חברת PRINCE המקפידה על איכות חומרים וייצור בעבודת יד, ומצאתי עדשות עגולות המחזירות אותנו לשנות ה-60 וה-70, אבל בפרשנות מודרנית. גשר מתכת כפול. הדפס מנומר וצבעים דומיננטיים של אדום וכחול (יש מסגרות המשלבות בין שני הצבעים, כשהמוטות בצבע אחד והמסגרת בצבע אחר). טווח מחירי השמש והראייה של פרינס הוא 500 -720 שקלים.

פרינס

פרינס צילום: דנה קרן

פרינס

פרינס צילום: דנה קרן

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן