קשה למצוא בגדים במידות גדולות? לא בשבוע האופנה

שבוע האופנה למידות גדולות יתקיים החודש, ומעצבים רבים משתפים פעולה. ערב הגאלה יהיה בנושא "השמלה השחורה הקטנה", ויהיו הגרלות, פינות איפור וטיפוח, ומחירים מוזלים

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 12/11/17 12:25 כג בחשון התשעח

קשה למצוא בגדים במידות גדולות? לא בשבוע האופנה
שבוע האופנה למידות גדולות, צילום: shutterstock

אסתי זקהיים השחקנית, אמירה בוזגלו ומאיה בצלאל אושיות טלוויזיה, הן נשים גדולות מהחיים תרתי משמע, והן יצעדו על המסלול במלוא גזרתן גדולת המידות. זה יקרה בעוד כעשרה ימים, בשבוע האופנה למידות 42+ (PLUS SIZE FASHION WEEK TLV), שיתקיים בתל אביב בפעם החמישית בשלוש השנים האחרונות. גאלה רחמילביץ היא היוזמת, המייסדת והמבצעת. 

ילביץ

ילביץ' צילום: נעמי ים סוף

לכאורה, תופעה המתרחשת יותר משלוש פעמים, כמו להבדיל פעם שלישית גלידה, יכולה להיחשב לבת קיימה. אבל אחרי שסיירתי בתריסר בוטיקים ומחלקות ביגוד ברשתות הגדולות, כדי לגלות מה חדש בקולקציות האופנה של חורף 2017-2018, התברר לי שהגאולה לנשים הגדולות עדיין רחוקה. אם המידה שלך היא 50 למשל, או אפילו 48, יהיה לך קשה למצוא לבוש המשקף את הטרנדים העכשוויים, או בגדים בכלל. רחמילביץ אמנם מנפנפת בשמות ידועים של מעצבים כמו ירון מינקובסקי ומיכל נגרין שישתתפו בשבוע "שלה", אבל גם היא מודה שלא קל להשיג את היעד שהוא העצמה נשית שוברת סטיגמות והעברת מסר ברור שיופי מגיע בכל גודל וצורה, ושעל עולם האופנה לצעוד מידה אחת קדימה.

לילא

לילא צילום: יח"צ

כדי למשוך קהל לשבוע המידות הגדולות, יהיו, באולם יד חרוצים 11 בדרום תל אביב, בימים 21-24 בנובמבר, בנוסף לתצוגות אופנה, גם הגרלות, פינות איפור וטיפוח, ומחירים מוזלים. רחמילביץ משוכנעת שכמו בפעמים הקודמות, יגיעו לשם אלפי נשים, שכן, לדבריה, למרות שעולם האופנה המקומי ממשיך להתכחש לפלח הזה באוכלוסייה, יש רבבות ישראלים מעל מידה 44 (חשבו כמה זה 18% מתוך 8 מיליון תושבי המדינה), אבל במרבית חנויות האופנה הבגדים מגיעים עד מידה 42-44. היא מוסיפה שברשתות החברתיות יש תלונות רבות של כותבות הטוענות שרבים ממותגי האופנה אפילו הקטינו את המידות, בהשוואה לשנים קודמות.

טליה

טליה צילום: נעמי ים סוף

בערב הגאלה של השבוע, נושא תצוגת האופנה יהיה "השמלה השחורה הקטנה", ויגיעו מעצבים אורחים מחו"ל שטסים לכאן במיוחד. בהמשך יתקיימו תצוגות אופנה נוספות, כאשר כרטיס הכניסה המקנה גם השתתפות בהגרלה יעלה 30 שקלים. רוב המותגים, היא מוסיפה, יעניקו הנחות מיוחדות לאירוע. טווח מידות יגיע עד 62 ולא יהיה מתחת ל-42, וטווח מחירים: 40-950 שקלים. בין המציגים מונה רחמילביץ את טליה, שני שגב, לילא, קרנית, לימור אופנה גדולה, ועוד רבים.

שני שגב

שני שגב צילום: יח"צ

עוד כמה מילים על מפיקת PLUS SIZE FASHION WEEK  . גאלה היא סטייליסטית ויזמית אופנה שנבחרה לאחת הנשים המשפיעות בישראל על פי מגזין פורבס היוקרתי. היא לקחה על עצמה שליחות להעלות לסדר היום הציבורי בנושאי דימוי גוף את הלגיטימציה להיות לאו דווקא דקיקה בלי לסבול בשל כך מסטיגמה חברתית או אפליה תעסוקתית. ואילו שבוע האופנה למידות גדולות שלה מחזיק מזה 3 שנים בתואר שבוע האופנה לפלאס סייז הגדול בעולם (יותר משבועות דומים המתקיימים בפריז, לונדון, גרמניה וארה"ב).

קרנית

קרנית צילום: יח"צ