מנפלאות החורף - השכמיה חוזרת! 

מגמות הנוסטלגיה והרטרו מחזירות אלינו את השכמיה וכבר אפשר לראות אותה בחנויות הבוטיק וברשתות האופנה. אולי היא מתאימה בעיקר לגבוהות שבינינו, אבל אין ספק שהיא גם יפה וגם נוחה

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן  11/12/17 11:55 כג בכסלו התשעח

מנפלאות החורף - השכמיה חוזרת! 
שכמיה , צילום: shutterstock

על קצרות קומה, שכמיה נראית מגוחכת. היא מנמיכה והן נראות כמו פטריה. אבל גבוהות ודקיקות, נראות בה מעודכנות אופנה ופאשניסטיות ברמה. מה גם ששכמיה הייתה בעבר הרחוק, במאות 18-19 ותחילת המאה ה-20, הגזרה הבלעדית של המעילים באירופה. אם בחורף 2017 חוזרת השכמייה בגדול, זה גם בגלל מגמות הנוסטלגיה והרטרו. בעשורים האחרונים לובשים שכמיות בימים גשומים שוטרי התנועה בארץ ובאירופה (בעיקר בפריז), המנסים לחלץ את הפלונטר בפקקי הצמתים.

רשת גולברי הציגה כבר לפני חודשים מעיל שכמייה כחול-סגלגל שהזכיר לי את מעילי השוטרים. ובילדותי, לבשו שכמיות גומי ופלסטיק רוב תלמידי בתי הספר. 

גולברי

גולברי צילום: יניב אדרי

הוכחה למעמדה של השכמייה באופנה העילית, נראתה באירוע השקת הסריגים והאפודות של מעצב העל ראלף לורן, שנקרא "סבתא סורגת". ראיתי שם שכמיה בגווני חום, בורדו ונגיעות טורקיז, בסגנון של שמיכת טלאים. את בגדי לורן ניתן להשיג גם בארץ במחירים המתחילים ב-649 שקלים.

ראלף לורן

ראלף לורן צילום: יח"צ

רשת אופנה שיכולה בשקט להתחרות בראלף לורן באיכות ובייחוד של הבגדים המיובאים הנמכרים בה, היא  silise של סימה ודש ובתה יעל ודש אבישר. השתיים נוסעות דרך קבע על קו תל אביב אירופה, ומייבאות סדרות מצומצמות של בגדים (כדי שמי שקונה תרגיש אקסלוסיבית). הבגדים אצלן מבטאים גם אלגנטיות בוגרת ובשלה, וגם מודעות מלאה לקווים העכשוויים בלבוש העילי. אז לא פלא שראיתי בהשקת החורף של הרשת, מעילי שכמיה בסגנונות שונים. באחרונה יש לרשת סיליז אתר אינטרנט חדש המאפשר רכישות אונליין עם משלוח חינם עד הבית. לצד מעילי שכמיה יש בסיליז סריגי קשמיר, חולצות משי מיוחדות, קרדיגנים עם רקמת אבנים בצבעים בהירים, שמלות וחצאיות מקטיפה, מעילי צמר קלסיים בגווני אפור, צהוב גמלים, כחול, חום, שחור, בז' וורוד בהיר, וגם מגפונים ותיקים מיובאים. מדהימים במיוחד הסניקרס עם הפרווה. טווח המחירים: 690-4000 שקלים.

סיליז

סיליז צילום: נעמי גוטקינד גולן

סיליז

סיליז צילום: נעמי גוטקינד גולן

על הדומיננטיות של סגנון השכמייה, עמדתי גם בהשקה האחרונה של רשת "הגרה", המצטיינת בדאגה לנשים במידות גדולות (עד 54), ומייצרת גם עבורן אופנה מעודכנת, אבל בגזרות רחבות ונוחות. בין היתר כמובן שכמיות, וגם מעילי צמר ארוכים, שמלות קטיפה (קטיפה היא טרנד לוהט העונה), חליפות אפורות משובצות, גוונים של אדום, סגול יין ובורדו (בין היתר שמלת מידי אדומה ושכמייה אדומה), הרבה אפור וצהוב חרדל והדפסים מנומרים ופסיכדליים. מה שעוד יפה זה שהמידות נדיבות (מידה 1 אצל הגרה היא כמו 2 או 3 ברשתות אחרות). מחירי השכמיות נעים בין 359 ל-419 ש"ח. שמלות אפשר להשיג כאן גם ב-159 שקלים.

הגרה

הגרה צילום: שי זלצר

הגרה

הגרה צילום: שי זלצר

הגרה

הגרה צילום: נעמי גוטקינד גולן

גם ברשתות קטנות ובבוטיקים תמצאו שכמיות. וקולקציית החורף של החנות Belle&Sue בשינקין בתל אביב למשל, כוללת מעיל שכמיה עמיד בגשם, עם קפושון, הנראה כמו שמיכה שחורה מרופדת. המותג Belle&Sue מתייחד ביבוא של בגדים יוצאי דופן נוספים, כמו מעילי בומר בצבע ורוד פוקסיה, קימונו ירוק, מכנסי פליסה מוזהבים, בגדים מדנמרק ושבדיה ועד סיאול בירת דרום קוריאה. בהחלט מקום לבעלי תעוזה אופנתית וטעם מקורי. מחירי המעילים והז'קטים: 389-1390 שקלים.

Belle & Sue

Belle & Sueצילום: גיא נחום לוי