זה שאת אוהבת משבצות לא אומר שאת מרובעת

בין הטרנדים החורף בולט טרנד המשבצות שמידי פעם חוזר בגדול. חולצות, שמלות וטוניקות - הכל משובץ. אספנו עבורכן כמה פריטים משובצים מובילים מקולקציות החורף של המותגים השונים

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 31/10/17 17:50 יא בחשון התשעח

זה שאת אוהבת משבצות לא אומר שאת מרובעת
משובץ, צילום: shutterstock

המשובץ הוא טרנד ותיק הזוכה לעדנה באופנת חורף 2017-2018. בימי השיא של התנועה הקיבוצית, חולצות משובצות היו חובת הופעה של חברי המשקים ומילאו את מחסן הבגדים המשותף. אחרי מלחמת ששת הימים, הן הפכו כמעט למדים של המתנחלים ביחד עם הדובון והקפוצ'ון. אבל כרגע, המשבצות התנערו מכל משמעות פוליטית-אידיאולוגית והן פשוט סגנון נוסטלגי חביב. 

לא קל למצוא אותו, האמת. במבט על מחלקות הבגדים של הרשתות או בבוטיקים, רואים בעיקר בגדים חלקים או מקסימום בהדפסי פרחים ומוטיבים אתניים. אבל כאשר נכנסים פנימה אל בין השורות, יש בהחלט פריטים ששווה "לקטוף" מן הקולבים: מעילים וצעיפים, ארנקים ושמלות, אפילו בדי ריפוד. אספתי כמה דוגמאות. 

למשל, בין הצעיפים החורפיים של חברת גולברי, לצד פרחוניים, גאומטריים ואתניים, יש אדום משובץ בסגנון סקוטי, שיכול לרענן שמלה או מעיל חלקים וכהים.   ברשת H&O ראיתי חצאית מידי מקסימה במשבצות של ורוד ולבן המזכירות מפת שולחן במסעדה צרפתית. ברשת אמריקן איגל שמלה משובצת בגווני ירוק זית אופנתיים, שחלקה העליון המכופתר עם שני כיסים בחזית, וחצאית הקפלים הפתוחים, היא לגמרי רטרו. 
ואם ילדים, אז במותג אופנת הילדים KIWI יש שמלת משבצות מתוקה בגווני ורוד ולבן עם שולי תחרה סגולה וכפתורים לכל אורכה, שגם היא נוסטלגיית רטרו במיטבה. השמלות של קיווי עולות כ-40 עד כ-140 שקלים. עוד שמלה ארוכת שרוולים במשבצות בעלות קווים דקיקים בגווני ורוד, לבן וחום, ראיתי גם ברשת דה צ'ילדרנס פלייס. 

גולברי

גולברי צילום: ניר יפה

H&O

H&O צילום: טל טרי

אמריקן איגל

אמריקן איגל צילום: טל טרי

קיווי

קיווי צילום: יח"צ

דה צ

דה צ'ילדרנס פלייס צילום: יח"צ

חולצות משובצות לגברים היו מאז ומתמיד וקל למצוא גם כיום, אבל בקולקציות החורף החדשות, יש גם חולצות שרוולים משובצות לנשים, כמו של המותג טומי הילפיגר המשחזר בגדול את סגנון שנות ה-90 ומציע בין היתר חולצת כותונת משובצת בכחול חשמלי, אדום ולבן, המצולמת על דוגמנית. חולצת כתונת משובצת בכחול, תכלת ולבן, יש גם לסליו, מותג הגברים. 

טומי הילפיגר

טומי הילפיגר צילום: יח"צ

סליו

סליו צילום: יח"צ

סיפור בפני עצמו הן השמלות המשובצות. בדרך כלל, אבל לא תמיד, הן שמלות סריג, מעין אפודה שהתארכה. כמו השמלה שמדגמנת עדי שילון עבור רשת ONOT במשבצות של אפור, שחור ולבן, עם מפתח וי, המזכיר כאמור אפודות. ואילו השמלה המשובצת של רשת תמנון, בגווני כחול כהה ותכלת, נראית כמו חולצה שהתארכה, והיא מכופתרת לכל אורכה מלפנים. 

עונות

עונות צילום: יח"צ

תמנון

תמנון צילום: איתן טל

כמו במותגים וברשתות האחרות, המשבצות הן פרט אחד ממגוון סגנונות עכשוויים שבולטים בהן המראה האורבני, בגווני אפור וירוק זית, חציל וורוד פודרה, עם חזרה לקטיפה וסיליקון, המראה האתני בוהו, בהשראה פולקלוריסטית עם שרוולים נפוחים ושילובי רקמה, שיבוצי תחרה ופרחים המזכירים עבודות יד ישנות, המראה הרוקיסטי עם בדי רשת וחולצות כאילו צבאיות, הג'ינס הנצחי פרום הקצוות והבדים המטליים הנוצצים לערב, כך שלחפש משובצים צריך בפינצטה. אבל יגעת – מצאת, ככה אומרים.

גם ז'קטים משובצים אפשר למצוא פה ושם, כמו זה של המותג SPORTALM שהגיע לבית האופנה Millos, שהמחירים בו מתחילים ב-600 שקלים. עוד מותג מיובא, GALLER, שמוצאו בסקנדינביה, שניתן למצוא במתחם בזל בתל אביב, מציע בין היתר שמלת מעיל משובצת בכחול, אדום ולבן. מרשים במיוחד המעיל המשובץ הארוך של רשת סטרדיווריוס, שחנות גדולה שלה ראיתי בקניון האופנה החדש גינדי TLV. מדובר ברשת אופנה ספרדית חדשה יחסית בארץ השייכת לתאגיד אופנה המחזיק במותגים ZARA, Pull & Bear, Bershka  ועוד, ומחיריה נוחים. השמלות, למשל, עולות כ-80 עד כ-180 שקלים.

ספורטאלם

ספורטאלם צילום: יח"צ

גלר

גלר צילום: יח"צ

סטרדיווריוס

סטרדיווריוס צילום: בלה אדלר

 ומי שמעדיפה את המשבצות על רהיטים ולא על הגוף, תמצא את מבוקשה במרכז העיצוב שכטר בהרצל בתל אביב.

בדים משובצים - שכטר

בדים משובצים - שכטר צילום: שים אדרי


 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן