בשורה לבנות המגזר באופנת קיץ 2018

ההפתעה באופנת הקיץ של 2018 היא שמי שמעדיפה לבוש צנוע יותר, תמצא גם היא בגדים מתאימים. ולא רק בבני ברק, גבעת שמואל או ירושלים.

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 29/04/18 11:14 יד באייר התשעח

בשורה לבנות המגזר באופנת קיץ 2018
קרייזי ליין, צילום: דודי חסון

ההפתעה באופנת הקיץ של 2018 היא שמי שמעדיפה לבוש צנוע יותר, תמצא גם היא בגדים מתאימים. ולא רק בבני ברק, גבעת שמואל או ירושלים. ברשתות הגדולות ואפילו בבוטיקים של תל אביב, החלו להופיע על הקולבים שמלות שרוולים קצרים, חצאיות מכסות ברכיים וחולצות כפתורים שאפשר לסגור עד הצוואר. האם העובדה שגם הנשים הדתיות הפכו לקהל קונים שמשתלם להתחשב בו, הופנמה סוף סוף?

אפילו  הסטארטאפ החדש "זיקית" (Zeekit) המאפשר לענקית האופנה ASOS להראות דוגמנים לבושים בדגמים אופנתיים בעזרת הדמיה ממוחשבת, בוחר לעשות זאת באמצעות שמלות עם שרוולים המכסים את המרפק. מדובר בעוד סטארטאפ ישראלי, הוכחה נוספת לכך שאנחנו "אומת הסטארטאפ".

צילום: זיקית

לדברי יעל ויזל, מייסדת ומנכ"ל Zeekit - מספיק שיצרן בגדים שולח תמונה של בגד, כדי שהאלגוריתם "ילביש" אותו על דוגמן או דוגמנית מ"בנק דוגמנים" שצולמו מראש. כך אין צורך בתשלום עבור סטודיו, צלמי אופנה, מאפרים, מעצבי שיער וכו'. חיסכון עצום בעלויות. הטכנולוגיה של Zeekit פותחה על ידי יעל ויזל בעקבות יכולות ניתוח טופוגרפיה שצברה בשירות הצבאי בחיל האוויר, אותן יישמה על הטופוגרפיה של גוף האדם. היא הצליחה לגייס למיזם הזה 12.5 מיליון דולר. בשלב הבא, היא אומרת, גם לקוחות (כלומר אנחנו), יוכלו להעלות תמונות של עצמם למדידה וירטואלית, כדי להתרשם איך הבגד בו הם מעוניינים נראה עליהם.

 

שמלות שרוולים מכסות ברכיים בסגנונות שונים, עם הדפסי פרחים גדולים על רקע בהיר או כהה, בולטות מאוד גם בקולקציית הקיץ החדשה של GOLBARY, שכרגיל קולעת לטעם של מרבית הישראליות וגם נדיבה במידות ובמחירים, שלוש הסיבות להצלחתה הממושכת. המגוון כולל שמלות לעבודה, לפגישה עסקית, ליום יום ולשעות הערב. הבדים: תחרה, לורקס, סאטן ושיפון, עם שרוולי פעמון וגזרות רפויות, חלקן עם נגיעות של ניטים או פנינים. המחירים נעים בין כ-200 לכ-500 שקלים.

גולברי

גולבריצילום: יניב אדרי

גולברי

גולבריצילום: ניר יפה

הרשימה אותי במיוחד האופציה של ביגוד קיץ צנוע יחסית בבוטיקים תל-אביביים ואצל מעצבי אופנה צעירים. כך בקולקציית הקיץ של המותג TWOTONE אותה ניתן לראות בחנות ברחוב לבונטין בתל אביב, יש חצאיות ושמלות, חלקן באורך מקסי, וחולצות שרוולים קצרים ורחבים, וצווארוני "בייבי". בעלי המותג מגלים שהגזרות שלהם מבוססות על בגדי ילדים, כשהכוונה היא להגיע להופעה המשדרת "תום ורוך והרבה געגוע". טווח המחירים: 380-1250 שקלים.

TWOTONE

TWOTONEצילום: רותם לבל

שמלה צחורה עם שרוולים הנאספים מתחת למרפק, חצאית בקומות וחגורה רחבה במותניים כלולה בקולקציית קיץ 2018 של נטע אפרתי. יש לה אמנם גם מכפלות מיני ודגמי סטרפלס, אבל לצדם שמלת מקסי עם צווארון, ז'קט שרוולים רחבים ועוד. המעצבת אומרת שהושפעה מסגנון שנות ה-80 ומלבוש השחקניות בסדרת הטלוויזיה "שושלת". את הבגדים היא מייצרת מפשתן, כותנה, לורקס, קרפ וסאטן, חלקם עם הדפסים פרחוניים או מנומרים, אחרים בפסים, ובסולם צבעים הכולל חום מוקה, תכלת, אדן וכחול רויאל. טווח המחירים של אפרתי: 280-1300 שקלים וניתן למצוא אותם בשוק הפשפשים ביפו, בכיכר דיזנגוף ואונליין.

נטע אפרתי

נטע אפרתיצילום: מאיר כהן

רשת קרייזי ליין העלתה לקראת הקיץ קולקציית קפסולה של המעצבת סיגל דקל, שעוצבה לדברי דקל: "מתוך חקר והבנת השוק, מגמותיו וצרכיו", וזה מסביר היטב את העובדה שיש לה גם חליפת קיץ עם ז'קט שרוולים וחצאית כיווצים המכסה את הברכיים בגוון אפור. רוב בגדי הקולקציה עשויים פשתן וכותנה, והם מחויטים בצורה מדויקת ומוקפדת. דקל יצרה עבור קרייזי ליין גם שמלות באורך מקסי ומידי שלכולן מכנה משותף: הן מלוות את קווי הגוף ולא נצמדות אליו. רובם בצבעים מונוכרומטיים של שחור אוף וייט ושמנת עם נגיעות קלות של ורוד ותכלת. טווח המידות: 38-48. החצאיות עולות כ-300 שקלים, השמלות כ-290 עד כ-400 שקלים והז'קטים כ-240 שקלים.

אפילו בצילום של הסטייליסטית המפורסמת סנדרה רינגלר, לכבוד שיתוף הפעולה העסקי-אופנתי העכשווי שלה עם רשת מתאים לי, היא לבושה באחד הדגמים הצנועים ביותר שהרשת מקדמת: חולצה לבנה ארוכת שרוולים בסגנון רטרו מובהק. הרשת מציעה גם חליפות קיץ מחויטות, שמלות מכסות ברך וחצאיות עיפרון החל ממידה 42. סולם הצבעים שבחרה עבורה רינגלר מבוססת על שחור, לבן, ירוק ואדום עם נגיעות של זהב.

מתאים לי

מתאים ליצילום: אלעד גוטמן