אופנה צנועה אצל רלף לורן?!

יותר ויותר מעצבי אופנה מכניסים לקולקציות בגדים צנועים שלא לומר חסודים. אופנה צנועה היא טרנד לוהט לא רק אצל דתיות ואפשר למצוא אותה עכשיו כמעט בכל חנות. האם נפטרנו לנצח מחולצות הבסיס?

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 27/09/17 17:15 ז בתשרי התשעח

אופנה צנועה אצל רלף לורן?!
אופנה צנועה, צילום: shutterstock

זה לא שמעצבי האופנה חזרו בתשובה והחליטו להפוך את בנות ישראל כולן לצנועות וחסודות, אבל אין ספק שבהשקת הקולקציות החדשות של סתיו-חורף 2017-2018 יש נוכחות דומיננטית לשמלות עם מכפלת מכסה ברכיים, בעוד שבעבר רוב הקולקציות היו בעיקר מכנסיים.

נשים דתיות שלא היה להן מה לחפש ברשתות הביגוד הגדולות ובבוטיקים, או שהיו חייבות לתכנן תוספות לכיסוי מחשוף והארכת מכפלת, יכולות גם הן למצוא עכשיו בגדים מתאימים לעונה הקרה. מי שהגדילו לעשות בתחום הזה הן המעצבות מירי רומנו וליאת מדאינו, שהשיקו קולקציה שלמה בשם AMEN השואבת השראה מהמלתחה של הדתית המודרנית. 

אמן

אמן צילום: ז'אן כהן

מירי וליאת, חילוניות בעבר, בשלבי חזרה בתשובה בהווה, מכוונות לדבריהן בהחלט לאישה החילונית, ורוצות שגם היא תלבש שמלות רחבות שלא נצמדות לגזרה באופן מתגרה, עם צווארון המכסה את מפתח הגרון, שרוולים ארוכים וחצאיות ארוכות בגזרת פעמון. ולבנות המגזר הסרוג עיצבו השתיים חולצות טי עם ציטוטים מתורת החסידות ("אין שום ייאוש בעולם כלל"), ומהתנ"ך. על רוב חולצות הטי כידוע יש הדפסים של אמירות ציניות, סקסיות, בוטות ומרדניות, צילומי כוכבי במה ופתגמים באנגלית. חולצת טי עם ציטוט מהתנ"ך היא סוג של מהפך. טווח המחירים של "אמן" נע בין 220 ל-500 שקלים ומכירת הקולקציה תתקיים ביום שישי ה-20 באוקטובר ברחוב הברזל 5א' בתל אביב. 

אמן

אמן צילום: ז'אן כהן

אבל סנונית אחת לא מביאה עדיין טרנד. כדי להוכיח שגם על קולבי המותגים האחרים ניתן למצוא בגדים הולמים את הסגנון הצנוע, הנה שש דוגמאות נוספות. רלף לורן השיק את אופנת החורף שלו על רקע אוסף מכוניותיו הפרטיות, ובהן חצאית מקסי צהובה מדהימה כשמעליה ז'קט עור שחור ומבריק. גם צנוע וגם סופר טרנדי. בתצוגה האחרונה של קסטרו נראו שמלות מכסות ברך, אחת מהן באורך מידי מכופתרת מלפנים. בין השמלות של סאקס יש אחת בגזרת רטרו עם צווארון בייבי וחגורה במותן. שמלות באורך הגון יש גם ברשת זיפ וגולף. 

קסטרו

קסטרו צילום: טל קרת

סאקס

סאקס צילום: גורן ליבוביץ'

ציניקנים יגידו שגם מאחורי המהלך הצנוע באופנה צריך לחפש את הכסף. שמעצבי הבגדים גילו שנשים דתיות הן בעלות מודעות אופנתית גבוהה, אוהבות להתלבש יפה ומוכנות להשקיע בבגדים המתאימים לגדרי הצניעות וההלכה ומכאן השינוי. אז מה. גם אם המניע הוא כלכלי, התוצאה חיובית. כשם שבקיבוצים החילוניים הכשירו את חדרי האוכל כדי לאפשר לקבוצות מטיילים דתיות לקנות אצלם ארוחות, כך שתעשיית הבגדים "תכשיר" את תוצריה ובלבד שלא נצטרך עוד ללבוש תחתיות מתחת לחצאיות הקצרות, ושכבות של בגדי בסיס מתחת לכל סרפן וחולצת גופיה.

זיפ

זיפ צילום: עדו לביא

 

גולף

גולף צילום: יח"צ