ערב גשום מושלם

אמבטיה חמה, ספר טוב, כוס תה משובח ונעלי בית מפנקות. נעמי גוטקינד-גולן יודעת בדיוק מה יהפוך את הערב הסוער הזה לערב חורף מושלם והיא מוכנה לחלוק את זה אתכם

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 06/12/17 12:37 יח בכסלו התשעח

 ערב גשום מושלם
ערב חורף מושלם , צילום: shutterstock

סוף סוף גשם. והנה מה שבעיני יכול להפוך ערב גשום לערב מושלם.

דבר ראשון: אמבטיה חמה. בקיץ ואפילו בסתיו אין סיבה לכך. האקלים הארץ ישראלי מכתיב מקלחות. אבל כשקר, למה לא להרגיע את הגוף בפינוק שכזה, במיוחד אם יש בבית אמבטיה מהסרטים כמו זו הנראית בצילום של חברת אלוני. נוסטלגיה במיטבה. רצפת אריחים המזכירה ימים עברו, כיורים משוקעים בתוך בסיס עץ וגלגלי מתכת של מכונות תפירה זינגר עתיקות. ושיא השיאים – האמבט הצחור עצמו הניצב על רגלי נחושת מפוסלות. ד"ש מהמאה ה-19 למאה ה-21. 

אמבטיה של אלוני

אמבטיה של אלוני צילום: יח"צ

דבר שני: נעלי בית. חמות, רכות, מהסוג שיש למותג  DEARFOAMS   בקולקציית החורף החדשה. אלה נעלי בית המצוידות ביכולת מהירה לנידוף מים, והן מיוצרות בוואריאציות שונות: גזרות  גבוהות מעל הקרסול,  גזרות פתוחות מאחור,  גזרות כפכף ואפילו גזרת נעלי בלרינה. הבדים כוללים בין היתר סריגים, קטיפה, פליז וסקוץ, ולכל נעלי הבית האלה יש בטנה מפרווה מלאכותית. הסוליה מאפשרת לצאת איתן גם החוצה, לקנות בסופר חלב אם נגמר, לטיול קצר הכרחי עם הכלב, או להבדיל לחדר הפחים. קיימת גם גרסה דומה לגברים וסדרה לילדים בצורת מגפונים סרוגים עם פונפונים. סולם הצבעים כולל בורדו, אפור, חום, בז', סגול חציל, שחור, ירוק וכחול אינדיגו. המידות: 27-46. המחירים: 99-199 שקלים. ניתן להשיג ברשתות "הוויאנס", מגה ספורט, ורטהיימר ספורט, בוניטה דה מאס, "המשביר לצרכן", "פפאיה" ו-H&O.

דירפומס

דירפומס צילום: נעמי גוטקינד גולן

 ואם כבר יוצאים לקנות חלב בסופר, צריך שיהיה חם גם בקצה השני של הגוף, הראש. את כובע הגרב האדום הסרוג מצאתי ברשת SELECT שמחיריה זולים ונעים בין כ-10 ל-30 שקלים. בנוסף לכובעי הצמר יש שם כפפות, צעיפים וגרביים סרוגות בהדפסים שונים.

סלקט

סלקט צילום: דמיטרי גרין

אפודה סרוגה בצבעים התואמים את הכובע, וצעיף סרוג אפור, הם התרומה של רשת "הגרה" לערב המושלם שלי. ומאחר שמדובר בגשם, צריך לפתוח מטריה. המטריות האופנתיות הן יצירת אמנות מלבבת. למשל אלה של GOLBARY. הן מעוטרות תחרה, פרחים, רקמות, איורים, עם וולנים בשוליים, האביזר הכי מסוגנן של חורף 2018. חלקן מתקפלות, לאחרות יש ידיות מסוגננות והמחירים נעים בין כ-90 לכ-100 שקלים. ויש גם מטריות פטנט, כמו המטריה החכמה ברשת "ביג שופ" עם סגירה הפוכה (ראו בצילום), למניעת הירטבות בעת שסוגרים אותה. נמכרת עכשיו במחיר השקה של כ-35 שקלים ומיוצרת בוורוד, סגול, אדום, שחור, כחול ובשילובים אבסטרקטים עם צורות גיאומטריות. גם חברת סמסונייט מציעה מטריות עם ידיות עץ והדפסי משבצות או בצבעים חלקים. בסמסונייט תמצאו גם מטריות כיפה עם חופה כפולה ושלדת אלומיניום למניעת התקפלות ברוח. 100-275 שקלים בקניון שבעת הכוכבים.

הגרה

הגרה צילום: גאי זלצר

גולברי

גולברי צילום: ניר יפה

ביג שופ

ביג שופ צילום: ארקדי דייץ

סמסונייט

סמסונייט צילום: יח"צ

חוזרים הביתה מהחוץ הגשום, וחייבים לחתום את הערב המושלם בתה חם או חליטת צמחים. חברת פומפדור משווקת עכשיו צ'אי מסאלה-חליטת תה בניחוח הודי המכילה תערובת תבלינים ארומטית של קינמון, עולש, ג'ינג'ר, הל, עלי פטל שחור, ציפורן, ועוד. כ-10 עד כ-15 שקלים למארז. וחברת ויסוצקי משווקת בסדרת הגן הקסום חליטות צמחים ופירות ללא קפאין ב-25 טעמים שונים. 

פומפדור

פומפדור צילום: יח"צ

ויסוצקי

ויסוצקי צילום: ראובני פרידן

אחרון חביב - ספר. רצוי קליל ומסקרן מספיק כדי להתחרות בשעשועוני הטריוויה והריאליטי, שבדרך כלל משאירים טעם תפל בפה עם סיומם ולקראת השינה. ספרים כאלה מצאתי בחנות הספרים הגבוהה בעולם, כפי שהוצאת "מדיה 10" שנוסדה כעשור על ידי  דורון קריספין, אוהבת לכנות את עצמה. לא בדקתי בספר השיאים של גינס, אבל יכול בהחלט להיות שאין בעולם חנות ספרים השוכנת בקומה 35, שם ממוקמת החנות הזו, במגדל בסר 4 ברמת גן. החנות משתרעת על 120 מ"ר וארונותיה מציעים ספרי קולינריה, סיפורת, שירה, אימון אישי, ילדים, ניו־אייג', רפואה משלימה, בודהיזם, יזמות , משכנתא ועוד. קריספין נותן במה לכותבים שאינם סופרים מקצועיים, אבל יודעים לכתוב בידענות על תחומי עיסוקם. אנשי עסקים, מכירות, בריאות ותזונה, ספורטאים, בשלניות בחסד, אנשי נדל"ן, פסיכולוגיות של ילדים ועוד. במדף שעורר בי עניין בחנות הזו, ראיתי כותרים כמו: "הורות איטית", "לגדל ילד חברתי", לרקוד בגיל מאה", "סטטוס: בזוגיות" ו- "אמא מ-א' ועד –ת'", בהחלט נושאים שיכולים לגרום לנו לדפדף לצד כוס התה בערב הקריר בלי להתפתות ללחוץ על השלט. אגב, הלקוחות הראשונים של "מדיה 10" היו אריק זאבי ואלון גל ואחריהם הגיעו כותבים כמו בוקי נאה, יובל אברמוביץ, ומיכל צפיר. ניתן למצוא את הספרים האלה גם בכל רשתות הספרים הגדולות .

מדיה 10

מדיה 10צילום: יח"צ


 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן