למה יש כל כך מעט מורים מהעדה האתיופית?

בכל מחוז ת"א מלמדים 20 מורים בלבד מהעדה האתיופית. הרב אבישי מזרחי קורא למנהלים לקבל יותר מורים ובמקביל קורא למורים מהעדה, לא לחשוש

חדשות כיפה אבישי מזרחי 18/05/17 17:28 כב באייר התשעז

למה יש כל כך מעט מורים מהעדה האתיופית?
אתיופים, צילום: באדיבות המצלם

10% מכל המורים יוצאי העדה האתיופית במחוז תל-אביב מלמדים אצלנו, באמי"ת בר אילן בנתניה.

מדובר בשני מורים מקסימים ופורצי דרך ואם תעשו את המתמטיקה הפשוטה תגלו את הנתון העצוב הבא: רק 20 מורים בלבד (מיסודי ועד תיכון, דתי וממלכתי) יוצאי העדה מלמדים במחוז מבין אלפי שלא לומר רבבות המורים הקיימים.

טספהון הוא מורה לאנגלית אצלנו, הוא נולד באתיופיה ועלה רק לפני שני עשורים לארץ. יש לו תואר ראשון בחינוך והוראת אנגלית מהאוניברסיטה באדיס-אבבה אך בארץ, גם לאחר מאמצים, נאותו להכיר בתואר ששקד עליו רבות רק כדי לפטור אותו מתעודת בגרות (!)

הרב רפאל אלמו עלה ארצה בגיל צעיר ועבר את המסלול הכי ישראלי שיש : תעודת בגרות איכותית, ישיבת הסדר, לוחם בצנחנים, תואר ראשון ושני, מוסמך לרבנות ופעיל חברתי נמרץ. הוא מחנך אצלנו, מוכשר להפליא וסוגיית שילוב בני העדה במקצועות ההוראה מטריד את מנוחתו.

הוא מונה שתי סיבות מרכזיות לתופעה העגומה :"הראשונה קשורה לבני העדה, גם סטודנטים אתיופים שסיימו את כל מסלול ההכשרה להוראה נסוגים לקראת שלב הכניסה לבית הספר, יש להם חוסר בטחון ואמונה בעצמם וביכולותיהם, הסיבה השניה קשורה למנהלי בתי הספר שלא ששים לקבל מורים אתיופים בעיקר בשל החשש מהתקבלותם במעגל המורים, ההורים והתלמידים".

צריך לשבור את המחסומים והמחיצות שהחברה הישראלית יוצרת כלפי בני העדה ולפתוח עבורם לרווחה ובאהבה גדולה גם את חדרי המורים.