מה תפקידי בתהליך מציאת הזוגיות

לשבת בבית ולא לעשות דבר לא תקרב אליך את הזוגיות. על כן בתהליך מציאת זוגיות חייבת להיות מידת הבטחון בה' - האמונה שמגיע לך זוגיות נכונה וה' ינתב אותך לזוגיות הנכונה עבורך רק אם תעשי את המאמץ מצדך.

חדשות כיפה שירלי והל 18/08/15 12:39 ג באלול התשעה

מה תפקידי בתהליך מציאת הזוגיות
shutterstock, צילום: shutterstock

רבים חושבים שמציאת זוגיות תלויה אך ורק בהקב"ה ולאדם אין שום יד בנושא. מה שה' ירצה, יהיה. אך לא כך הדבר! למעשה, יש לך שותפות של 50% בכל תהליך מציאת זוגיות.

ישנו מדרש ידוע על אדם שבעיר שלו, החלה הצפה, וכל אנשי העיר בורחים מפני ההצפה. רק אותו אדם היה אומר "אלוהים יעזור לי" ונשאר במקומו. לאחר מכן, שלחו לו סירת גומי, כדי לחלץ אותו מהשיטפון שתקף את העיר, אך הוא בשלו, אינו מוכן לעלות על סירת הגומי. כששאלו אותו למה הוא לא עולה לסירה, הוא אומר "אלוהים יעזור לי ויעשה לי נס", ועולה לעליית גג ביתו. שלחו לו מסוק שיחלץ אותו, ועדיין אותו האדם נשאר על גג הבית, ולא עולה למסוק. בסופו של דבר, המים סוחפים את האדם והוא טובע. כשמגיע האיש לעולם הבא הוא מתלונן בפני אלוהים " למה לא עזרת לי, הרי האמנתי בך בכל כוחי?!" עונה לו אלוהים "שלחתי לך אנשים שיזהירו אותך מפני השיטפון, שלחתי לך סירת גומי ומסוק, אך אתה לא ראית את כל הניסים האלה ונשארת בשלך, כי חיפשת נס גדול, ולא שמת לב לפרטים הקטנים ועל-כן טבעת".

לשבת בבית ולא לעשות דבר לא תקרב אליך את הזוגיות. על כן בתהליך מציאת זוגיות חייבת להיות מידת הבטחון בה' - האמונה שמגיע לך זוגיות נכונה וה' ינתב אותך לזוגיות הנכונה עבורך רק אם תעשי את המאמץ מצדך.

הצעד הראשון- להאמין שמגיע לך זוגיות נכונה.

לעיתים, אנשים שמגיעים אלי מאמינים בלב שלם, שהסיבה שהם לא מוצאים זוגיות היא חיצונית (לדוגמא, גובה, משקל, צבע עור וכד') או שהם לא מספיק ... (חכמים, משכילים, עשירים וכד'). ואז, המחשבה שמקננת בתוכם היא שבמצב הזה אין סיכוי שנמצא זוגיות אמיתית! לכן, השלב הראשון במציאת הפתרון הוא למקד את הדבר, שבגללו חושבים שאין סיכוי למצוא זוגיות מאושרת, כמו: שומן, גובה, מחלה, ולבדוק על הסקאלה שבין 1 - 10 כמה הבעיה הזאת באמת קיימת, ומשפיעה , ולחשוב האם יש עוד מישהו בעולם שהצליח למצוא זוגיות טובה למרות חסרון זה. מכיוון שבד"כ התשובה היא כן, אז נותר לך להאמין שגם לך זה עומד לקרות, ולדמיין שגם לך זה יכול לקרות.כך נוצרת נבואה שמגשימה את עצמה.

הצעד השני- להחליט

על מנת לגרום לנבואה הזאת להתקיים, צריך לשבת ולרשום לעצמך את 10 הדברים שהכי מהותיים לך בזוגיות, ועליהם תיבנה כל הזוגיות שלך.

הצעד השלישי- לעשות

כיום ישנם כלים רבי עוצמה, שיכולים לסייע במציאת זוגיות, כגון: אתרי הכרויות, מפגשי פנויים פנויות והמדיה החברתית. אחד התהליכים שאני עושה כמאמנת, הוא לבנות כרטיס שייצג אותך בצורה הטובה ביותר בעיניך, וככל שהכרטיס בנוי בצורה מקצועית וטובה יותר, כך הביטחון העצמי, והדימוי העצמי משתפרים, וההתייחסות אליך נהיית רצינית יותר. מתוך כך, כשאדם מכיר בערך עצמו, הסביבה מעריכה אותו יותר, ורוצה בטובתו, ואז גם ההצעות שמגיעות הם איכויות יותר, כי הם לא נובעות מרחמים, אלא מהערכה ומרצון להיטיב. חשוב להזכיר לסובבים אותך ולחברים שלך על קיומך ועל הרצון שלך לבנות זוגיות. אסור להתבייש וחובה לשתף ברצונותיך ואיזה זוגיות מתאימה לך. לא לשכוח כמובן להכיר תודה לאלה שמציעים לך הצעות טובות, כדי שימשיכו לנסות. כמובן שניתן להיעזר גם במשפחה שיעזרו לך בחיפוש ולפנות לחברים ולשדכנים.

סיפרה לי אחת השדכניות שהגיע לפגישה עמה בחורה מצויינת איכותית וביקשה שתשדך לה. במבט ראשון, היא הייתה נראית מוזנחת מאוד, אז היא שאלה אותה : " האם ככה את לבושה כשאת יוצאת לדייט" והיא ענתה לה : "ברור! למה אני צריכה להשקיע בגבר? שיקבל אותי כמו שאני". הבחורה עברה את גיל ה-40 ונשארה לבד... כל מי שהשדכנית ניסתה לסדר לה, סיים איתה את הפגישה בטענה שהיא בחורה טובה, אך לא נעימת מראה.

אין בחורה לא יפה. יש בחורה לא מטופחת! ולכן חשוב להשקיע במראה. אם את מתלבשת בצורה שלא מתאימה לך ומבליטה את חסרונותיך זה יכול לגרום לצד השני לדחייה. הדבר הזה נכון גם לגבי הצד הגברי. גברים שנראים מוזנחים בפגישה ולא מקפידים על הופעתם גורמים לדחייה בקרב הצד הנשי. על כן, חשוב להשקיע בבגדים מחמיאים, לא להגיע עם ריחות לא נעימים לפגישה, וכן, גם להקפיד על ריחות מהפה. להיות אקטיבי ולא פאסיבי.

במידה והחלטת שהקשר לא ימשיך, חשוב לעשות חשבון נפש לאחר הפגישה, עם איש מקצוע או לבד, ולבדוק מה ניתן לשפר, האם זה הסגנון הנכון לי, איך התנהגתי בפגישה, וזאת על-מנת ללמוד מכל פגישה כדי להגיע לזיווג הנכון.

בהצלחה רבה

שירלי והל מאמנת אישית למציאת זוגיות. whshirley@ gmail.com