חדש ברשת: אתר היכרויות בין "שומרי נגיעה"

אתר ההיכרויות של ארגון "הידברות" מבקש ליצור "קבוצת איכות דתית" תוך פיקוח הלכתי מחמיר על יצירת הקשר הבין-זוגי באתר. תמונות המשתדכים פרטיות ומנהלי האתר עוקבים אחר השיחות

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 09/09/12 16:50 כב באלול התשעב

חדש ברשת: אתר היכרויות בין "שומרי נגיעה"
יחצ, צילום: יחצ

אתרי שידוכים והכרויות ואפילו קבוצות פייסבוק בסגנון מצויים ברשת בהמוניהם אולם אתר השידוכים החדש של ארגון "הידברות" הוא באמת משהו קצת אחר. "שבע ברכות" הוא אתר השידוכים החדש של "הידברות", כאשר החידוש הוא שהוא פונה למגזר הדתי אולם לשומרי נגיעה בלבד.

"היינו כמובן שמחים לעזור לכולם, אבל לא נוכל, כארגון תורני שההלכה היהודית היא נר לרגליו, לסייע ביצירת קשרים זוגיים שנוגדים את תורת ישראל, ועלולים להוביל למצבים בעייתיים", מסבירים מפעילי האתר לכיפה. באתר מעוניינים ליצור קבוצת איכות דתית תוך הקפדה ופיקוח מחמיר של תכנים ותמונות של אלה המציעים את עצמם.

"רבים נמנעים מהיכרויות באינטרנט בשל חוסר צניעות, ריבוי פניות לא רלוונטיות וחוסר בקרה מצד מנהלי האתרים ותשלום גבוה עבור השירות", מציינים באתר ומציעים אלטרנטיבה משלהם תוך דגש כי "מדובר באתר לפנויים-פנויות שומרי נגיעה בלבד". באתר ההיכרויות החדש תמונות המשתדכים אינן מתפרסמות לעיני כל כי אם רק פרטי הבחור או הבחורה. אם חשקה נפשך במי מהם וברצונך לראות את תמונה תוכל להגיש בקשה ורק אם המשודך או המשודכת יהיו מעוניין בכך תינתן לך האפשרות. כל "בקשת צפייה בתמונה" תאפשר למתבקש להציץ בכרטיס החבר שלכם ולהחליט האם יצא למסע הזה או לא.

(צילום: shutterstock)

אם התמזל מזלכם וניתן לכם האישור להציץ בתמונה ולהתחיל בהתכתבות עם מי שאולי יהיה תחת חופתכם אז כדאי שתדעו שיש מי שצופה מלמעלה. לא, לא מדובר בקב"ה אלא במנהלי האתר. מנהלי האתר לא מסתפקים במערכת המחמירה של האתר אלא אף מנטרים ומסננים באופן ידני הודעות ומסרים בעלי "תוכן לא ראוי" על מנת "לדאוג לשמירה על שפה נקייה ואווירה חיובית. כל הרשמה לאתר תאושר על ידם בתנאי שהתמונות שלכם והתוכן עומד "בכללי הצניעות המתבקשים באתר תורני", אם התוכן שהזנתם בכרטיס האישי שלכם לא מספיק ראוי הוא לא יאושר לפרסום.

אם כתבתם כי אינכם מעוניינים במשודך מעדה מסוימת הכרטיס שלכם לא יאושר "הידברות אינה דוגלת בסינונים עדתיים. כמובן שתוכלו לברר פרט זה בעצמכם, בהמשך ההיכרות, אך לשיטתנו לא מדובר בפרט מהותי". בניגוד לכך מנהלי האתר מאפשרים לציים את העדה שלכם או מאיזו עדה הייתם מעדיפים את המשודך שלכם או ממליצים "לצאת גם מהקיבעון העדתי ולבחון אדם-אדם לגופו ולאישיותו".

לפניות לכתב - desk@kipa.co.il