שחקו אותה: ערכת משחקי קופסה שתחזק לכם את הזוגיות

היועצת הזוגית מרב לביא משיקה ערכת משחקי קופסה זוגית-אינטימית שמתאימה גם לדתיים וחרדים. אם אתם זוג בתחילת חייו המשותפים, או זוג וותיק שרוצה לצאת מהשגרה, הכתבה הזו בשבילכם

חדשות כיפה יעל צלניק אבנרי 22/06/17 16:13 כח בסיון התשעז

שחקו אותה: ערכת משחקי קופסה שתחזק לכם את הזוגיות
ערכת רגעים של קסם, צילום: יח"צ

מרב לביא, נשואה ואמא לשישה, היא חסידת חב"ד, מטפלת ויועצת זוגית מזה שמונה שנים, הנעזרת בכלים טיפוליים שונים תוך שימוש בידע נרחב ומיומנויות שונות שרכשה עם הזמן.


היא פיתחה את ערכת "רגעים של קסם" המכילה ארבעה משחקי אהבה, המאפשרים חוויה זוגית משמעותית שיכולה לתרום לטיפוח הזוגיות ושימור קרבה רגשית במירוץ החיים והשחיקה. המשחקים מבוססים על כלי טיפול אוניברסליים ומתאימים לכל זוג, בכל שלב ומצב.


בערכה ארבעה משחקים שונים: "מכירים מקרוב", "משחק החיים", "בינינו" ו"משחק מקדים". חלקם דורשים פינוי זמן משמעותי, וחלקם מתאימים גם לארוחת ערב קלילה, אחרי שהילדים הולכים לישון. חלקם מבוססי שאלונים המסתמכים על טכניקות טיפוליות וחלקם פשוט נועדו להגביר כיף ומשיכה בזוגיות:

"מכירים מקרוב" כולל 88 שאלות-ב-8 כרטיסיות לפי קטגוריות - שקרוב לודאי שלא יצא לכם לשאול אחד את השני.

ב"משחק מקדים" כרטיסיות ולוח משחק בסגנון "אמת או חובה", ולוחות משחק עם משימות שונות.

"בינינו" הוא משחק מאתגר שידרוש מכם נכונות לקבל דברים שלאו דווקא מסתדרים עם מה שחשבתם עד היום, ולכן מיועד לרגע של פתיחות.

"משחק החיים" יהפוך את חייכם למשחק מקרב. אחרי שתשבו יחד ותבנו את הבסיס על פי ההוראות, תוכלו להפוך את היומיום שלכם ליפה הרבה יותר. המשחק הזה יבטיח ששניכם תרגישו שהשני חושב ועסוק בכם במהלך היום, על ידי מעשים קטנים - אך משמעותיים לכם, והאווירה ביניכם תלך ותיעשה חיובית יותר ויותר.


לפי לביא: "הערכה מכוונת פשוט להיות אחד עם השני ללא הפרעות בכלל. כל משחק בדרכו מוביל לפיתוח אינטימיות והיכרות עמוקה יותר עם הצד השני. 'משחק החיים', למשל, הוא הכי פחות 'משחק' בערכה, אבל הופך את החיים עצמם למשחק אחד גדול. לבד מ'משחק מקדים', את כל המשחקים בערכה ניתן להפעיל גם בזמן שהאישה נידה. זה מאפשר לזוגות שומרי מסורת להעצים ולפתח קרבה ואינטימיות בסגנון אחר".

"שניים מהמשחקים מבוססים על משחקים שהכנתי לי ולבעלי" מספרת לביא, "לאחרונה שאלתי אותו מה הזיכרון הטוב ביותר שיש לו מחיי הנישואים שלנו, והוא ציין את הערב הזה שבו שיחקנו את המשחקים".

לביא מסכמת: "המשחק מתאים גם לזוגות צעירים וגם לוותיקים. לכל אחד מהמקום שלו המשחק יעשיר את הנישואים: לזוגות צעירים קצת אחרי החתונה, כשהפרפרים קצת יורדים, וגם לזוגות שקצת נשחקו מהשגרה. הערכה מתאימה לציבור הדתי כי המשחקים מתמקדים ברגשי ולא בפיזי. חשוב להדגיש, שהמשחקים לא נותנים הרגשה של טיפול 'עכשיו נשב ונעשה טיפול זוגי', אלא הרבה כיף ומשחקיות. זה יוצר אווירה שבה דברים נאמרים בקלות. הדיבור הוא כבד ולאנשים אין כוח אליו, המשחק נותן כיף וקלילות. אנשים סיפרו לי שפעם בשבוע בזמן האיכות הזוגי שלהם, הם משחקים בערכה. ובאמת, אפשר לשחק במשחקים שוב ושוב. כי המשחקים שונים זה מזה ויש המון דרכים להשתמש בהם".

מרב לביא

מרב לביא צילום: יח"צ