הרבנית ימימה מזרחי על החטופים: אם כל מה שצריך זה דמעה אחת, אז קח את שלי!

עוד הוסיפה: "שבוע הספר של הקב"ה הוא ספריה של דמעות. מכל זעקה קטנה של אימא, של אישה שמתפללת, נוסף כרך ומתמלאים המדפים"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 16/06/14 18:58 יח בסיון התשעד

הרבנית ימימה מזרחי על החטופים: אם כל מה שצריך זה דמעה אחת, אז קח את שלי!
יחצ, צילום: יחצ

"שבוע הספר של הקב"ה הוא ספריה של דמעות. מכל זעקה קטנה של אימא, של אישה שמתפללת, נוסף כרך ומתמלאים המדפים", כך אמרה הרבנית ימימה מזרחי בהתייחסה לחטופים מגוש עציון, בדברים שהובאו באתר 'משלך'.

הרבנית פנתה הבוקר (ב') בבקשה לקרוא את פרק נ"ו שבתהילים להצלתם של השבויים. "פרק התהילים שאני מבקשת לומר הוא נ"ו. את הפרק הזה כתב דוד בהיותו שבוי, 'בֶּאֱחֹז אֹתוֹ פְלִשְׁתִּים בְּגַת'.

"בפרק המצמרר הזה, דוד כותב בבכי", ממשיכה הרבנית ימימה, "ריבונו של עולם, אין לי מילים. אני כעת כמו יוֹנַת אֵלֶם, ובמצב כזה, כל שנותר לי הוא הדמעה. 'נֹדִי סָפַרְתָּה. אָתָּה שִׂימָה דִמְעָתִי בְנֹאדֶךָ הֲלֹא בְּסִפְרָתֶךָ'.כך הוא בוכה בשבי, ורש"י אומר: "שִׂימָה דִמְעָתִי בְנֹאדֶךָ", ה', 'שים דמעתי בנאד (שק) שלך, ותהא שמורה לפניך, 'הֲלֹא בְּסִפְרָתֶךָ' - במניינך, למנותה עם שאר צרותיי. אבל מנחם (שהיה בלשן גדול) כתב: 'לשון ספר - ממש'".

הרבנית מוסיפה ומסבירה את הקשר בין הפרק בתהילים לחטופים מגוש עציון. "המדרש מתעכב: מה פירוש 'נֹדִי סָפַרְתָּה'? כשהלכה הגר עם חמת (נאד) מים ובכתה על בנה, ישמעאל - שמעת לה? את הדמעות של הישמעאלים אתה שומע ואותנו לא תראה - וכי לא מגיע לנו גם? לא סתם מדבר על כך דוד המלך"

"יש למוסלמים כוח תפילה, יש להם. אנו רואים כולנו כיצד האסלאם עכשיו פשוט כובש את העולם. הם משתלטים על עיראק ועל סוריה באלימות נוראה, מיישבים את אירופה. ונורא לומר, אבל אין זה אלא כוח תפילתם. ואומר המדרש: אם אברהם אבינו בירך את ישמעאל בכוח תפילה, אז לדמעתנו שלנו - ה' יחריש?!", היא שואלת.

"השנה, 'שבוע הספר' של הקב"ה הוא ספרייה של דמעות. ה', אם כל מה שצריך זה דמעה אחת, אז קח את שלי! אמרו את תהילים נ"ו. פשוט נוסיף עוד דמעה לספר הדמעות'", היא מסיימת.